بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۰۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱

تدبیر24»در هنگام افتتاح هتل گلوریا در شهر دبی سازندگان و مدیران آن ادعا نموده بودند که این مکان قرار است به یکی از بهترین اقامت گاه­های شهر دبی برای گردشگرانی تبدیل شود که برای گشت و گذار در میان جاذبه­های گردشگری این شهر به تور دبی سفر می­کنند. با این وجود هیچ کس فکر آن را نمی­کرد که پس از مدتی خود این هتل به یکی از جاذبه­های گردشگری این شهر مبدل شود.

هتل گلوریا به سبب معماری مدرنی که از آن برخوردار است، فضای لوکس و مناسبی که در اختیار دارد، سوییت­های مجلل، اسپا و سالن بدنسازی بسیار مجهز و در کلاس جهانی، رستوران­های بین­المللی خود و همچنین منظره­ای که از چشم­انداز شهر دبی در پیش روی مهمانان خود قرار می­دهد به یکی از جاذبه­های گردشگری تور ارزان دبی تبدیل شده است. به گونه­ای که در این هتل علاوه بر مهمانانی که در آن اقامت دارند شاهد حضور گردشگرانی خواهد بود که برای بازدید از معماری این بنا و استفاده از منظره حیرت انگیز رستوران به این هتل می­آیند.

این هتل جزء معدود هتل­های شهر دبی است که درصد اشغال روزانه اتاق­های آن بیش از میانگین شهر (بالاتر از 78 درصد) می­باشد. علاوه بر این نباید از فن­آوری­هایی که در این هتل برای حفاظت از محیط زیست استفاده می­شود غافل شد. چنانکه فردی فرید مدیریت منطقه­ای هتل­های گلوریا اشاره می­کند: هنگامی که ما بحث توجه به محیط زیست پایدار را در دستور کار هتل قرار دادیم دریافتیم که پایداری مفهومی نیست که بشود آن را به کاهش آسیب به محیط زیست تقلیل داد، بلکه باید روند را به گونه­ای پیش برد که کل اعمال برای محیط زیست مفید باشد.

به این ترتیب مدیران هتل گلوریا در شهر دبی تصمیم گرفتند تا برنامه­های موثری را برای تجدید نظر در استراتژی تجاری مجموعه خود مد نظر قرار دهند تا این مکان بتواند به عنوان یکی از مکان­های دوستدار محیط زیست در سطح جهان شناخته شود. در این مسیر آنها هدف جاه طلبانه کسب جایزه کره سبز (Green Globe) را مد نظر قرار دادند، امری که در نهایت موفق شدند به آن دست یابند. آنها در این مسیر تلاش کردند تا از فن­آوری­های دوست دار محیط زیست استفاده کنند و همزمان سایر همکاران خود و همچنین سهامداران شرکت را به مشارکت در این طرح تشویق نمایند. این هتل سطح تولید گازهای گلخانه­ای خود را در سال 2017 میلادی به نحو ملموسی کاهش داده است. به گونه­ای که گاز دی اکسید کربن تولید شده در این هتل با کاهش 12.35 تنی در سال 2017 میلادی نسبت به سال قبل مواجه شده است و به کمتر از 72.2 تن رسیده است.

مدیران این هتل در نظر دارند که با تداوم برنامه­هایی که برای حفاظت از محیط زیست در پیش رو گرفته­اند روند کاهش تولید گازهای گلخانه­ای در هتل گلوریا را تداوم بخشند و در ظرف چند سال آینده گازهای گلخانه­ای تولید شده در این جاذبه گردشگری را به حداقل ممکن کاهش دهند.

توجه جدی مدیریت هتل گلوریای دبی به حفظ محیط زیست و موفقیت این برنامه دوست دار محیط زیست بسیاری از گردشگران علاقمند به محیط زیست را وادار کرده­ است تا در هنگام خرید تور لحظه آخری دبی خود از آژانس های مسافرتی مشتاق به رزرو این هتل باشند. نکته جالب آن است که تعدادی از کسانی که برای بازدید به هتل گلوریای دبی می­آیند خود از مدیران و کارکنان برخی از هتل­های لوکس و مجلل جهان هستند.

آنها می­خواهند که با الگوبرداری از از شیوه مدیریتی این هتل و کاربرد آن در سایر مقاصد گردشگری جهان شرایط را برای توسعه گردشگری دوست دار محیط زیست تسهیل نموده و به پایداری محیط زیست یاری برسانند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها