بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۱۰۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱
عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه طرح‌هایی همچون تربیت معلم چند مهارتی صرفا مسکن‌هایی برای جبران کمبود نیروی معلم هستند، گفت: مسئولان به دلیل مواجهه با کمبود نیروی شدید دستپاچه شده و طرح‌های آنی ارائه می دهند.
تدبیر24»سیدمحمد جواد ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به پیگیری طرح تربیت معلم چند مهارتی از سوی مسئولان آموزش و پرورش، گفت: این طرح در شورای عالی آموزش و پرورش مطرح شده که به نظر می‌رسد، قرار است بر اساس آن معلم میان‌رشته‌ای تربیت ‌شود تا بتواند دروس مشابه همچون ریاضی و فیزیک یا دینی و قرآن را آموزش دهند، اما همه می‌دانند این طرح‌ها صرفا مسکن‌هایی برای جبران کمبود نیروی معلم هستند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئولان و مدیران آموزش و پرورش به دلیل عدم داشتن آمار، پیش‌بینی و استراتژی درست اکنون دچار دستپاچگی شده‌اند و برای جبران کمبود نیرو طرح‌‎هایی همچون "تربیت معلم چند مهارتی" را مطرح می‌کنند.

وی افزود: برخی از معلمان تمامی ساعت‌هایشان پر نمی‌شود و مجبور هستند در کلاس‌هایی که هیچ مهارتی در آن ندارند ظاهر شوند لذا طبق طرح مذکور بهتر است معلم ادبیات یک درس مشابه را بر عهده گیرد.

ابطحی با اعتقاد به اینکه این طرح‌ها افاقه نمی‌کنند، اضافه کرد: مثلا شاید معلم تعلیمات دینی بتواند قرآن نیز آموزش دهد اما شیوه آموزش قرآن نیاز انس دانش‌آموزان با این کتاب شیوه‌های خاص خود را می‌طلبد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه طرح‌های فوق راه‌حل مناسبی برای جبران کمبود نیرو نیستند، اظهارکرد: حذف دانشسراهای مقدماتی، دانشگاه‌های تربیت معلم و بستن دست و پای دانشگاه فرهنگیان یکی از اصلی‌ترین اشتباه مسئولان در ادوار مختلف در راستای کاهش معلم متخصص به شمار می‌آید به همین دلیل نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای آموزش و پرورش در راستای تامین منابع انسانی باشد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها