بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۰۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲
تدبیر24»بابک جمال-سینمای ایران در سال ۹۷ تاکنون اکران سراسری چهارده فیلم را پشت سر گذاشته که از این میان سهم سینمای کمدی شش فیلم بوده و مابقی آثار اکثراً در ژانر‌های اجتماعی بوده اند.

حال با عبور از اکران نوروزی و مشخص شدن فیلم‌های اکران دوم نوروز اهالی سینما در انتظار اکران فیلم‌هایی هستند که در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمدند. فیلم‌هایی که با اکرانشان تنوع بیشتر و بهتری به چرخه اکران سینمای ایران خواهند داد.

فیلم سینمایی "سو تفاهم” نهمین فیلم "احمدرضا معتمدی” در مقام کارگردان از جمله شانس‌های اصلی سینمای ایران در تابستان سال ۹۷ است. فیلمی که می‌تواند دو راه شکست یا پیروزی را پیماید. پیروزی از آن جهت که بازیگران فراوانی در اثر حضور دارند و شکست از آن سو که سوء تفاعم فیلمی است که شاید توسط عموم مردم استقبال نشود.

معتمدی کارگردانی تجربه‌گرا بوده و تفاوت میان "زشت و زیبا” و "دیوانه از قفس پرید” و "قاعده بازی” بیانگر این نگاه تجربه‌گرای او در سینماست.


احمدرضا معتمدی متولد ۱۳۴۰ تهران، فارغ التحصیل فلسفه و اقتصاد از دانشگاه تهران است. وی پیش از شروع فعالیت در سینما سال‌ها به نظریه پرداز در حوزه مباحث تئوریک هنر و فلسفه زیبایی شناسی در مطبوعات و کتب فعال بوده است. او سینمای حرفه‌ای را سال ۱۳۷۲ با فیلم "یاران” ساخته ناصر مهدی پور به عنوان نویسنده آغاز کرد.

مریلا زارعی، کامبیز دیرباز، اکبر عبدی، پژمان جمشیدی و هانیه توسلی از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم سوءتفاهم به ایفای نقش پرداخته اند.


مریلا زارعی بازیگر خوب سینمای ایران توانسته تا به حال دو بار سیمرغ بلورین نقش اول را برای فیلم‌های "شیار ۱۴۳” و "زیر سقف دودی” از آن خود نماید. وی برای بازی در فیلم "سربازان جمعه” نیز توانست سیمرغ نقش مکمل زن را به خانه ببرد.

زارعی طی سال پیش در سکوت رسانه‌ای به سر می‌برد و به نوعی هیچ کار شاخصی را نپذیرفت تا اینکه بالاخره خبر حضورش در فیلم "سوءتفاهم” ساخته "احمدرضا معتمدی” شنیده شد.

قصه فیلم سوء تفاهم ماجرای یک گروگانگیری است که همه چیز در متن واقعیت پیش می‌رود، اما با گذشت زمان این شبهه پیش می‌آید که این حادثه بیشتر شبیه یک "سوء تفاهم” یا توهم است.

معتمدی کارگردان سوء تفاهم درباره چرایی پرداختن به فیلمنامه گفت: فضای رسانه در حال تصرف جهان واقعی است. ما در شرایط تعلیق در جهان رسانه‌ها هستیم و جهان امروز در حالت گذار به دنیای رسانه است. رسانه‌ها این روز‌ها در حال بلعیدن ما هستند. تمام سکانس‌های فیلم تکرار شونده هستند و این منطق پاردوکسیال امروز جهان است. از نظر من بازیگران این فیلم به شدت در راستای متن هنرنمایی کردند و از سویی تدوین نقش عمده‌ای در ریتم خوب اثر داشت.

مریلا زارعی در گفت و گویی درباره رسیدن به نقشش در فیلم سوء تفاهم گفت: من وقتی می‌خواهم در فیلمی بازی کنم چهار نفر متن را مطالعه می‌کنند. یکی از بزرگترین مخاطبان و منتقدین من خواهرم است. این فیلمنامه برای من بسیار سخت و پیچیده بود. نگاه و فلسفه مطرح شده در فیلم ریسکی بود که من آن را پذیرفتم. احمدرضا معتمدی بیش از فیلمساز یک فیلسوف بودند برای هر پلان مدت‌های طولانی صحبت می‌کردیم.

مهدی فخیم زاده نیز در گفت و گویی درباره بازی در سوءتفاهم ادامه داد: من آخرین نفری بودم که به فیلم پیوستم. وقتی فیلمنامه را خواندم اولین چیزی که نظرم را جلب کرد این بود که این فیلمنامه اثری نیست که هر روز پیشنهاد شود، زیرا شبیه هیچ کاری نبود. از نظر من معتمدی قبل از اینکه فیلمنامه نویس باشد آدمی با دغدغه‌های فلسفی است.

کامبیز دیرباز هم که در فیلم سینمایی سوءتفاهم به ایفای نقش پرداخته است درخصوص فیلم سوءتفاهم خاطرنشان کرد: اگر درباره این فیلم سوالاتی در ذهن مخاطب وجود دارد بدانید هزاران برابر این سوالات و ابهامات در ذهن ما بازیگران کار وجود داشت. صادقانه بگویم به شدت خوشحالم از اینکه در چنین نشستی فیلم ما را دوست داشتند، زیرا من تجربه‌های این چنین را بسیار کم داشته ام.
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها