بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۱۰۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴
نماینده مردم سپیدان در مجلس،گفت: وحدت، همدلی و تصمیم امور بر مبنای عقلانیت در مجموعه قوای سه گانه حول محور توصیه‌های مقام معظم رهبری در دستور کار مسئولان قرار گیرد.
تدبیر24»علاءالدین خادم در نشست علنی امروز (سه شنبه، 29 خرداد) مجلس شورای اسلامی با درود وسلام بر ارواح طبیه شهدا و یاد خاطره گرانقدر امام شهدا  امام راحل و آرزوی توفیق عزت و سربلندی برای مقام معظم رهبری در نطق میان دستور خود،گفت: در شرایط کنونی که هجمه ناجوانمردانه استکبار جهانی و آمریکای جنایتکاربه بهانه خروج از برجام و اعمال تحریم‌ها به منظور ضربه زدن و آسیب‌رسانی به اقتصاد و معیشت مردم و ایجاد نارضایتی و در نهایت ضربه به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و ایجاد چالش های اجتماعی مطرح است لازم میدانم مواردی  را به استحضار برسانم؛ وحدت، همدلی و تصمیم امور بر مبنای عقلانیت در مجموعه قوای سه گانه حول محور توصیه‌های مقام معظم  رهبری و جدیت در حل مشکلات جامعه خصوصا مشکلات اقتصادی و معیشت مردم و رسیدگی عاجل به این مهم و جلوگیری از تصمیم‌های چند صدایی و سلیقه‌ای مثل مسائل ارزی  رایادآور می شوم در غیر اینصورت اگر دچار غفلت شویم گناه نابخشودنی را مرتکب شدیم.

 نماینده مردم سپیدان  در  مجلس شورای  اسلامی  تصریح کرد:ستایش می‌کنم پایداری وحضور در صحنه مردم عزیز وانقلابی ایران اسلامی و خصوصا مردم شریف همیشه در صحنه سپیدان  که در همه شرایط  در مسیر انقلاب از ارزشها و خون شهدا وحفظ نظام دفاع نموده وخواهند نمود بنابراین باید در برابرعزمت  مردم سر تعظیم  فرود آورد.

وی افزود: نباید نسبت به وضع موجود و مسائل اجتماعی خصوصا اوضاع اقتصادی فضای ناامیدی و یاس را به جامعه تزریق کرده و مردم را از توانمندی، پایداری و همت خود و پشتوانه معنوی  مایوس کرد اما این واقعیت را بدانیم که تحمل شرایط پیش آمده در ساماندهی امور معیشتی  و اقتصادی مردم که در مواردی ناشی از سوء تدبیر،ناهماهنگی مدیریتی و غفلت از اجرای برنامه‌های درست و قوانین متقن می‌باشد،انکار ناپذیر است.

وی با انتقاد از عملی نشدن بخش‌هایی از قانون برنامه ششم توسعه گفت: با گذشت دو سال از تصویب این قانون هنوز آثار عملی قانون برنامه ششم در اجرای برخی از بخش‌ها مشهود نیست و نیازمند تامل و تدبیر دولت و مجلس است.

نماینده مردم سپیدان در مجلس با بیان این‌که آموزش و پرورش یکی از ارکان‌ اساسی هر جامعه‌ای است افزود: هر تصمیمی در مورد آن می تواند در تغییر سرنوشت کشور موثر واقع شود، توسعه پایدار و کیفیت بخشی به جامعه ناشی از نگاه واقع بینانه به آموزش و پرورش است.

خادم افزود: فرهنگیان اعم از شاغل و بازنشسته آگاه‌ترین و دلسوزترین اقشاری هستند که همواره در نظام جمهوری اسلامی نقش کلیدی داشته‌اند، اگر به مطالبات آنان توجه نشود عواقب خوبی نخواهد داشت. دولت و مجلس مکلف به پیگیری مطالبات و رفع مشکل هستند.

وی ادامه داد: در این شرایط رفتارها و عدم تصمیم‌گیری‌های به موقع و رها کردن امور به مرور زمان کاری پر خطر است، وزیر آموزش و پرورش باید به جد مسائل استان‌ها را رصد کرده و به گفتار و مطالبات فرهنگیان در تصمیمات توجه خاصی کند و در حل مشکلات آنان کوشا باشد تا شاهد برخورد با سرنوشت مردم در فضای تعلیم و تربیت به گونهای که نابسامانی فضای مجازی خود سبب نگرانی ها  را در  افکارعمومی  بوجود آورده  و خود میدانیم که رسیدگی  به این گونه امور امکان پذیر است و باید به دور از  جنجال اجتماعی وسیاسی  انجام شود.

 خادم  افزود: تقریبا امسال تمامی  نهاده‌ها افزایش قیمت داشته‌اند اما محصول گندم افزایشی نداشته و اگر به طور میانگین یک کشاورز سالانه ۱۰ میلیون در آمد داشته باشد آسیب پذیر شده و این آسیب هم در خودکفایی و مسائل کشاورزی است.

 عضو کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی مجلس  یادآورشد: برای حمایت از تولید و تولید کننده و رسیدن به خودکفایی گندم ، وزارت کشاورزی، کمیسیون کشاورزی مجلس و سازمان برنامه وبودجه مکلف به پیگیری و تامین مابه التفاوت گندم است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها