بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۰۹۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵
واکنش مرکل به ادعای ترامپ:
صدراعظم آلمان گفته‌های ترامپ مبنی بر افزایش بزهکاری در آلمان به دلیل سیاست پناهجوپذیری این کشور و سکوت مقام‌های آلمانی درباره جرایم را نادرست خواند. مرکل تاکید کرد آمارها به وضوح از کاهش جرایم حکایت دارد.
تدبیر24»آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در کنفرانس خبری مشترک با امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه درباره توئیت‌های جنجالی اخیر ترامپ گفت: پاسخم این است که وزیر کشور به تازگی آمار جرایم را منتشر کرده است و آنها کاملا گویا هستند. ما شاهد تحولات نسبتا مثبتی هستیم. ما باید همواره تلاش بیشتری برای مقابله با جرایم انجام دهیم اما آمارهای جدید بسیار ترغیب‌کننده هستند.

آمارهایی که ماه گذشته منتشر شد از کاهش ۹.۶ درصدی جرایم در آلمان در سال ۲۰۱۷ حکایت دارد. یک بررسی تحت حمایت دولت آلمان در ماه ژانویه نشان داد جرایم خشن حدود ۱۰ درصد در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ رشد داشته‌اند که ۹۰ درصد از  آنان به پناهجویان مرد جوان نسبت داده می‌شود.  

به گزارش دویچه وله دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا گفته بود بزهکاری در آلمان "از زمانی که این کشور مهاجران را می‌پذیرد نزدیک به ۱۰ درصد افزایش یافته است". ترامپ در این توییت نوشت که مقام‌های آلمانی نمی‌خواهند درباره جنایت‌ها گزارش دهند و تاکید کرد افزایش بزهکاری در کشورهای دیگر از این هم بدتر است. او همچنین مدعی شد که بر سر سیاست‌های مهاجرتی مردم آلمان از رهبری آن دور می‌شوند.

صدراعظم آلمان اما گفته‌های ترامپ را نادرست می‌داند. به گفته او آمار اداره جنایی پلیس نشان می‌دهد که "پیشرفت نسبتا مثبتی" حاصل شده است و او تاکید کرد که به آمار جنایی استناد می‌کند و آن را صحیح می‌داند.

ترامپ روز دوشنبه آلمان را نمونه‌ای هشداردهنده دانسته بود که نشان می‌دهد بر اثر افزایش مهاجران در یک کشور بزهکاری در آن هم افزایش می‌یابد. ترامپ هشدار داد: "ما نمی‌خواهیم آنچه بر اثر مهاجرت در اروپا اتفاق می‌افتد، برای ما هم رخ دهد." ترامپ همچنین نوشته بود که مرکل به دلیل سیاست پناهجوپذیری‌اش دچار بحران اعتمادسازی عمیقی شده و "مردم آلمان از دولت‌شان روی گردان شده‌اند". او اما دلیلی برای ادعای خود ارائه نداده بود.

رئیس‌جمهوری آمریکا که خودش با بحران‌های داخلی بر سر مقابله سرسختانه با مهاجران روبروست، کشمکش کنونی صدراعظم آلمان با حزب سوسیال مسیحی این کشور بر سر چگونگی رفتار با پناهجویان در مرز آلمان را با بحران اعتمادسازی مرتبط دانست و نوشت که موضوع مهاجرت "دولت ائتلافی ضعیف در برلین را به لرزه درمی‌آورد".

اظهارات ترامپ در شرایطی مطرح می‌شود که سیاست مهاجرپذیری رئیس‌جمهوری آمریکا در حال حاضر موضوع بحثی بسیار شدید در عرصه سیاست داخلی این کشور است. هم‌اکنون کشمکشی در جریان است بر سر اینکه آیا گارد مرزی در جنوب آمریکا اجازه جدا کردن مهاجران غیرقانونی از فرزندانشان را دارد یا خیر. همچنین مقام‌هایی از جمله زید رعد الحسین، کمیسیونر عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل به این موضوع به شدت انتقاد کرده است.

سیاستمداران محافظه‌کار در آمریکا از آلمان به عنوان نمونه‌ای ترس‌انگیز استفاده می‌کنند تا جو را به نفع سیاست‌گذاری‌های خود سامان دهند. سباستین گورکا، مشاور سابق ترامپ در کاخ سفید در مصاحبه با یک سایت محافظه‌کار گفت: سرانجام واقعیت سیاستمداران آلمان را وادار به تأمل و تفکر کرده است.

برچسب ها: تدبیر24 ، مرکل
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها