بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۱۱۰۹۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷
نائب رئیس کمیسیون آموزش خواستار آن شد که دیوان عدالت اداری با وزارت آمورزش و پرورش برای پرداخت حق عائله‌مندی به معلمان مجرد زن کمال همکاری را داشته باشد.
تدبیر24»قاسم احمدی لاشکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درخصوص حذف پرداخت حق عائله‌مندی به معلمان مجرد زن توسط دیوان عدالت اداری گفت: حرف آموزش‌وپرورش این است که تنها هزینه عائله‌مندی فرهنگیان مجرد زن حذف شده و حقوق آنها قطع نشده است و از طرف دیگر به دلیل اینکه این ملبغ از قبل پرداخت می‌شد، بی‌انصافی است که اکنون قطع شود زیرا بسیاری از آنها روی این مبلغ برنامه‌ریزی کرده‌اند.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی افزود: بسیاری از بانوان مجرد را نباید سر این مسئله تحت‌ فشار قرار داد زیرا رقم‌های پرداختی تحت عنوان حق‌ عائله‌مندی، رقم بالایی نیست و حتی تعداد بانوان فرهنگی مجرد نیز زیاد نیست؛ لذا باید به آنها پرداخت شود و چون از قبل نیز پرداخت  می‌شد، نباید معلمان مجرد زن را بابت این موضوع تحت فشار قرار داد.

وی ادامه داد: برخی از بانوان فرهنگی مجرد، مسئولیت سرپرستی از پدر و مادر ناتوان خود را دارند و حتی برخی نیز در خانه سرپرستی خواهر یا برادر معلول خود را دارند؛ لذا نباید این حق را از آنها گرفت و برای آنها دردسر ایجاد کرد.

این نماینده مجلس در دوره دهم تصریح کرد: اعضای کمیسیون آموزش به این مسئله دقت‌نظر دارند و برای آنها به طور قطع فکری خواهند کرد؛ باید جهت تسهیل امور فرهنگیان و بالا رفتن حقوق آنها قدم‌های مفید برداشت و با وجود مشکلات زیادی که این قشر زحمتکش دست و پنجه نرم می‌کنند از حقوقشان کم نکرد بلکه هر ساله باید افزایش حقوق نصیب آنها شود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: این امیدواری وجود دارد که دیوان عدالت اداری به تناسب شرایط بانوان فرهنگی مجرد برای این موضوع کمال همکاری را با وزارت آمورزش و پرورش داشته باشد و رأی خود را به پرداخت حق عائله‌مندی به آنها بازگرداند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها