بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۱۰۹۵۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس گیلان، گفت: تنها راه ماندگاری فضاهای آموزشی، مشارکت مردم در بحث نگهداری از فضاهای آموزشی است.
تدبیر24»علی اکبر اوسط‌مقدم در جلسه شورای آموزش و پرورش صومعه‌سرا که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ضمن قدردانی از توجه و تلاش‌های فرماندار صومعه‌سرا به فضاهای آموزشی و نظام آموزشی،اظهار کرد:اداره کل نوسازی مدارس دستگاهی سیاست‌گذار نیست بلکه دستگاهی اجرایی است و سیاست‌های اداره کل آموزش و پرورش را در بحث سخت‌افزاری و تامین فضاهای آموزشی به مرحله اجرا در می‌آورد.

وی با بیان اینکه کسب موفقیت در حوزه فضاهای آموزشی نیازمند تامین منابع خوب مالی از حوزه‌های مختلف منابع ملی و شهرستانی است،افزود:در این خصوص نیز می‌توان از ظرفیت خیرین مدرسه‌ساز نیز بهره برد.

اوسط‌مقدم به تفکر وجود آغاز پروژه‌ها در گذشته بدون در نظر تامین منابع مالی اشاره و خاطرنشان کرد:متاسفانه این تفکر باعث شده همواره با گذشت ۱۸سال عملیات ساخت این پروژه‌ها به اتمام نرسد.

وی به وجود چهار پروژه آموزشی در شهرستان صومعه‌سرا اشاره کرد و گفت:سه پروژه به عنوان پروژه‌ نیمه‌تمام و یک پروژه در قالب مقاوم‌سازی در این شهرستان در حال پیگیری و اجرا می‌باشد.

اوسط‌مقدم با بیان اینکه ساخت کتابخانه‌های محله‌محور در اولویت ساخت واحدهای آموزشی در مسیرهای اصلی تردد است،افزود:گیلان در ساخت کتابخانه‌های محله‌محور و دانش‌آموز محور اولین استان در سطح کشور است و به عنوان الگو در سایر استانها نیز در حال اجرا است.

وی به ساخت اولین کتابخانه محله‌محور در شهرستان صومعه‌سرا اشاره کرد و گفت:بیش از ۹کتابخانه محله‌محور در سطح استان در دست اجرا است.

اوسط‌مقدم با بیان اینکه فضاهای آموزشی به همه تعلق دارد،تصریح کرد:مطلوب است در ساعات غیراداری نیز از این فضاها استفاده شود.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس گیلان با اشاره بر اینکه ۴۰درصد فضاهای آموزشی در سطح استان بلااستفاده است،ادامه داد:این فضاهای بلااستفاده نوعا در اثر عدم استفاده و نگهداری، به مروز زمان فرسوده می‌شوند.لازم است از این فضاها با مدیریت و برنامه‌ریزی به بهترین شکل استفاده کرد.

وی به پروژه مقاوم‌سازی دبیرستان شهید پورنصیری گوراب‌زرمیخ اشاره و اضافه کرد:متاسفانه این پروژه بدلیل عدم تامین منابع مالی راکد ماند و در موعد مقرر به بهره‌برداری نرسید.

اوسط‌مقدم با بیان اینکه در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این پروژه ۵۰درصد است،افزود: تمام تلاشمان بهره‌برداری از این پروژه در پاییز ۹۷ است.

وی با بیان اینکه شهرستان صومعه‌سرا با توجه به پتانسیل بالا، در بحث جلب و جذب خیرین خوب ظاهر نشده است،متذکر شد: تامین منابع مالی پروژه‌ها با مشارکت خیرین امکان‌پذیر است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس گیلان در پایان با بیان اینکه نگهداری از فضاهای آموزشی ما مطلوب نیست،اظهار کرد: تاکنون نتوانستم مشارکت اولیاء  و دانش‌آموزان را در بحث نگهداری از فضاهای آموزشی داشته باشیم.تنها راه ماندگاری فضاهای آموزشی، مشارکت مردم در بحث نگهداری از فضاهای آموزشی است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها