بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۰۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹
یک روزنامه‌نگار پیشکسوت و فعال رسانه‌ای معتقد است که عامل امیدبخشی و همدلی نباید باعث شود رسانه‌ای از انتشار خبر خود بگذرد. این عوامل را می‌توان در بخش تحلیل و اظهار نظر مورد توجه قرار داد.

تدبیر24»بهروز بهزادی ـ روزنامه‌نگار پیشکسوت و رییس شورای سیاست‌گذاری روزنامه «اعتماد» ـ در گفت‌وگویی با ایسنا درباره‌ی عملکرد رسانه‌های داخلی در قبال پرهیز از گسترش ناامیدی و ایجاد توقعات بی‌جا در بین مردم و با اشاره به صحبت‌های رییس‌جمهوری در این زمینه، اظهار کرد: صحبت‌های رییس‌جمهوری درباره وضعیت رسانه‌های کشور به خوبی نشان داد که ایشان اطلاعات زیادی در این‌باره دارند و می‌دانند که وضعیت رسانه‌ای همانند «رسانه ملی» به چه صورت است. وقتی رییس‌جمهوری می‌گوید ملت ایران مخاطب رسانه‌های خارجی هستند، بیانگر این است که او از شرایط رسانه‌ها و عملکرد آنها آگاهی دارد.

او با بیان اینکه «رسانه ملی باید بیش از هر رسانه دیگری عامل وحدت، همدلی و امیدبخشی در جامعه باشد»، یادآور شد: رییس جمهور می‌داند که عملکرد رسانه‌ای همانند صداوسیما در جامعه چه تاثیراتی داشته است که امروز مرجع اخبار مردم، رسانه‌های خارجی شده است. 

این روزنامه‌نگار پیشکسوت همچنین مهترین وظیفه رسانه‌ها را بازتاب اخبار و تحلیل آنها دانست و گفت: آنچه در زبان رسانه‌ای «خبر و نظر» گفته می‌شود، از مهمترین و اصلی‌ترین وظایف هر رسانه‌ای است. در این میان اگر کسی بخواهد با این بخش از وظایف رسانه‌ها به قول معروف دربیفتد و آن را اقدامی بداند که به جامعه آسیب می‌رساند، مشخص است که اطلاعات درستی از علم و ماهیت رسانه ندارد؛ چراکه رسانه‌ها باید نشان بدهند از مشکلات و دغدغه‌های جامعه آگاهی دارند و به آنها اهمیت می‌دهند.

بهزادی افزود: به عنوان مثال اگر امروز رسانه‌ها از گرانی‌هایی که ناشی از سودجویی است، سخن نگویند، پس باید چه بنویسند؟! باید به این نکته توجه کرد که اگر امروز رسانه‌ای به موضوع گرانی بپردازد نباید آن رسانه را به گسترش ناامیدی در جامعه متهم کرد؛ مگر آنکه آن رسانه عمدی داشته باشداگر امروز رسانه‌ای به موضوع گرانی بپردازد نباید آن رسانه را به گسترش ناامیدی در جامعه متهم کرد؛ مگر آنکه آن رسانه عمدی داشته باشد. البته به شخصه معتقدم اینچنین رسانه‌ای در کشور ما وجود ندارد. ممکن است اخبار برخی از رسانه‌ها منبع درستی نداشته باشد، اما هیچ رسانه‌ای به عمد اخبار دورغ منتشر نمی‌کند.

او در پاسخ به این پرسش که آیا عملکرد خبری صداوسیما نیز در این دسته‌بندی قرار می‌گیرد، گفت: عملکرد صداوسیما به جهت تنوعی که دارد در این دسته‌بندی قرار نمی‌گیرد. از سوی دیگر وقتی از صداوسیما با عنوان «ملی» یاد می‌شود، قاعدتا باید عملکرد ملی نیز داشته باشد، اما صداوسیما در خیلی از زمینه‌ها یک‌طرفه عمل می‌کند و به همین خاطر هم نمی‌توان برخی از عملکردهای این رسانه‌ را در این دسته‌بندی قرار داد.  

رییس شورای سیاست‌گذاری روزنامه «اعتماد» در پایان تاکید کرد: معتقدم که هیچ رسانه‌ای نباید از خبر خود بگذرد یا خبر را به صورت دیگری منتشر کند. رسانه می‌تواند خبر را منتشر کند، ولی در بخش تحلیل، تشریح و اظهار نظر عوامل همدلی، امیدبخشی و مشکلات کشور را هم در نظر بگیرد. 

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها