بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۶
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت:اول اجازه می دادند ارگانهای رسمی رای می دادند بعد من را محروم می کردند.
تدبیر24: علی دایی پس از رأی کمیته استیناف فدراسیون فوتبال مبنی بر دو جلسه محرومیت و هفت میلیون تومان جریمه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: واقعاً برای من جای سؤالات زیادی است اما می‌دانم که چرا این اتفاقات افتاده است. متأسفم که در فوتبال و ورزش چنین اتفاقاتی را شاهدیم و متأسفم که چنین اتفاقاتی را می‌بینیم. به نظرم همیشه بی‌قانونی را ترویج می‌دهند و اگر قانون وجود دارد باید برای همه باشد نه برای یک نفر.

دایی افزود: ما نباید فقط به دنبال یک قانون من درآوردی باشیم و فقط این قانون برای علی دایی باشد اگر من مصاحبه‌ای انجام دادم شما اجازه بدهید تا همه چیز آن مشخص و کارهایش انجام شود و سپس درباره پرونده نظر بدهید. هنوز پرونده‌ها را بررسی نکرده و نظرات را گوش نکرده‌اند. کسانی که پیگیر این ماجرا هستند در حال بررسی ماجراها هستند اما آقایان حکم صادر می‌کنند.

دایی ادامه داد: چرا نمی‌گذارید به نتیجه نهایی برخی ارگان‌ها برسید و سپس درباره همه چیز قضاوت کنید و راجع به همه مسائل حرف بزنید. من گفتم آقایان قانون فقط نمی‌تواند برای علی دایی باشد اگر قرار باشد قانون اجرا شود من بدون اینکه بخواهم اسمی بیاورم به همکاران عزیز خودم اشاره می‌کنم و حتی برخی مدیرعاملان محترم و حتی سرپرستان مصاحبه‌هایی انجام داده‌اند که بدون آنکه اسم آنها را بیاورم من بخشی از آنها را می‌خوانم تا خودتان درباره همه چیز قضاوت کنید.

دایی تأکید کرد: آقایان گفته‌اند «داوران با سوت تیم ما را زیرورو کردند و یا قهرمانی به سمت پرسپولیس غش کرده بود، داوران بازیکن جابه‌جا می‌کنند،با یک جفت کفش بازی را در می‌آورند،اتفاقات داوری بازی با پرسپولیس عمدی بود، حق‌وردی راه قهرمانی را می‌رود، یک جفت کفش گرفتند علیه ما سوت زدند،آقای اصفهانیان می‌دانید داورانتان بازیکن سفارش می‌کنند،فغانی بازی را برای سپاهان درآورد» اینها حرف‌هایی است که برخی از دوستان زده‌اند و اگر این حرف‌ها را با حرف من بخواهید که گفتم قهرمانی به سمت سپاهان غش کرد، مقایسه کنید به چه چیزی می‌رسید؟ من از شما می‌خواهم این حرف‌ها را با حرف من مقایسه کنید. جمله عمدی سوت زدن بدتر است یا اینکه با یک جفت کفش داوران را می‌خرند و نتایج جابه‌جا می‌شود و هزار حرف دیگر که گفته‌اند؟

وی تاکید کرد:چرا تا الآن واکنشی نسبت به این حرف‌ها نداشته‌اید. آقایان محترم کمیته استیناف شما انواع و اقسام رأی‌های عجیب را برای من دادید و من هم به خاطر آرامش فوتبال و پرسپولیس سکوت کردم اما شما نمی‌توانید به هیچ عنوان سلیقه‌ای عمل کنید شما در پرونده‌ای که اگر بخواهید من آن را رسانه‌ای می‌کنم و به همه نشان می‌دهم علی دایی را محکوم می‌کنید اما مربی دیگر را کاری با آن ندارند و تازه تخلف در تخلف می‌کنند.

وی یادآور شد: زمانی که قانون سقف قرارداد بود  آقایان رای می‌دهند که سقف قرارداد را رعایت نکردند و خودشان رأی یک میلیارد و دویست‌میلیون تومانی می‌دهند و سپس سریع از سازمان لیگ مبلغی بالغ بر 160 الی180میلیون را واریز می‌کنند و به آقایان می‌دهند. شما تخلف در تخلف می‌‌کنید. رأی و تخلف را کسی کرده و به آن از حساب سازمان لیگ پول می‌دهید مگر سقف قرارداد نداشتیم. کدام مربی می‌توانست اینطور قرارداد ببندد و شما هم اینطور رسیدگی می‌کنید. بعد از آن شما اگر رأی خوب داده‌اید و درست عمل کردید چرا پای سازمان بازرسی وسط می‌آید شما سریع رأی را بر می‌گردانید وعوض می‌کنید در حالیکه در این مدت خیلی راجع به اینجانب رأی‌های عجیب و غریب داده‌اید. باید به عرض شما برسانم راجع به این موضوع و پرونده جدید من تجدید نظرخواه بودم.

سرمربی قرمزپوشان پس از اشاره به رأی جدید گفت: من به کمیته استیناف از طریق وکیلم خواستار تجدیدنظرخواهی شدم و به نظرم اینجا باید از این عزیزان تشکر کنم که کاری کردند که من بیشتر در خصوص برخی مسائل مطالعه کنم و از دوستان حقوق‌دانم و دوستان خوب و قاضیان مجرب یکسری مسائل را بپرسم و خدا را شکر اطلاعات حقوقی من هم در این مدت بالا برود.

دایی افزود: موقعی که تجدیدنظرخواه بودم طبق آئین‌ دادرسی کیفری ایران  به هیچ عنوان آقایان نمی‌توانند رأی من را تشدید کنند، این اصلاً در حوزه آقایان نیست. باشگاه سپاهان در رابطه با من شکایتی داشته سپس کمیته انضباطی من را 7میلیون تومان جریمه کرد. من «تجدیدنظرخواه» بودم نه باشگاه سپاهان. آقایان محترم موقعی که علی دایی تجدیدنظرخواه است من مدارک را دارم طبق ماده 258 که باید البته این موضوع را چون یادم رفته و ماده‌اش خاطرم نیست ما می‌آییم علی دایی را تشدید مجازات می‌کنیم مگر شما می‌توانید و برای خودتان قانون تصویب و تصمیم‌گیری کنید؟

وی افزود: تجدیدنظرخواه اگر باشگاه سپاهان اصفهان بود می‌آمد و می‌گفت رأیی که برای دایی در نظر گرفته‌اید کم است و آقایان می‌توانستند آنها را تشدید کنند اما وقتی تجدیدنظرخواه خود من بودم شما بر طبق قانون به هیچ عنوان نمی‌توانید رأی من را تشدید کنید و واقعاً نمی‌دانم این قوانین را شما از کجا می‌آورید. البته در خیلی از موارد قوانینی علیه علی دایی وضع می‌کنند و می‌گنجانند. اما آقایان راجع به این مسائل حتماً اگر توضیحی دارند بدهند من گفتم در پرونده قبلی که راجع به من و مربی دیگر بود ببینید آقایان چطور سلیقه‌ای عمل می‌کنند در حالیکه هر دوتا پرونده به یک شکل بوده و باز هم می‌گویم اگر آقایان دوست دارند همه چیز با قانون پیش برود شما باید در قبال همه قانون را اجرا کنید.

دایی ادامه داد: پس از آن می‌توانید اظهارنظر و صحبت کنید. شما باید کاری را انجام دهید که در حوزه اختصاصی خودت است. تجدیدنظرخواه من هستم و باید طبق قانون شما این رأی را یا تعدیل کنید و یا اجرا کنید. نه اینکه این حکم را شما تشدید کنید. من شاکی خصوصی داشتم نه شاکی عمومی تا بخواهد راجع به این مسئله شما نظر بدهید. بعد از آن من یک سؤال دارم تمام رأی‌هایی که صادر می‌شود یا باید دبیرکل محترم فدراسیون آن را امضاء کند یا رئیس فدراسیون تا آقایان بتوانند آن را ابلاغ کنند شما چطور می‌توانید در کمیته استیناف محترم این رأی‌ها را امضاء کنید. شما که به جای حق کار غیرقانونی انجام می‌دهید و در رسانه‌ها اعلام می‌کنید و حرف‌هایت را قبل از اینکه رأی اعلام شود می‌زنید درست است؟ اگر قانون است باید برای شما هم اجرا شود. شما مگر می‌توانید هنوز رأیی که به علی دایی ابلاغ نشده بیایید و آن را رسانه‌ای کنید؟‌ سپس یکسری افراد سودجو هم متأسفانه هزار حرف و حدیث دنبال این رأی درست کنند؟ شما به چه جرمی علی دایی را اینطور محروم می‌کنید چون حرف حق زده‌ام.

وی خاطرنشان کرد: من یک بار این حرف را زدم من از اول اینکه می‌خواستم برخی صحبت‌ها را مطرح کنم آمادگی چنین جریاناتی را داشتم من می‌دانستم باید برای زدن حرف حق تاوان پس بدهم اما چرا می‌خواهیم با قربانی کردن علی دایی پرسپولیس را نابود کنید؟ اینجا من حرف از حق پرسپولیس می‌زنم اگر خودم علی دایی بودم بر روی سکوها بازی‌ها را نگاه می‌کردم و کیف می‌کردم اما الآن در این موقعیت حساس که پرسپولیس در کورس قهرمانی است چرا شما چنین مسائلی را 48 ساعت قبل از بازی مطرح می‌کنید و دنبال مسائل غیرقانونی هستید. اگر قانون بود گردن ما از مو نازکتر است بیایید هرکاری دوست داریم با من انجام دهید. مگر می‌شود همکاران و دوستان زحمتکش من با حرف‌های خیلی تندتر مسائلی را به زبان آوردند آنطور برخورد شود و یا اصلاً برخورد نشود اما فقط با علی دایی اینطور رفتار کنید.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها