بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۱۱۱۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱
سورت یا سرتسی جزیره آتشفشانی در جنوب ایسلند و جزء میراث جهانی یونسکو است. این جزیره به وسیله فوران آتشفشانی که در تاریخ ۲۳ آبان ۱۳۴۲ آغاز شد و به مدت سه سال ادامه یافت تشکیل شده است.

تدبیر24»این جزیره اکنون به منظور مطالعات و مشاهدات علمی مورد استفاده قرار می‌گیرد و هدف از این تحقیقات درک این موضوع است که چطور یک اکوسیستم بدون دخالت انسانی شکل می‌گیرد. از همین رو جز تعداد انگشت شماری از دانشمندان هیچ کس حق ورود به سرتسی را ندارد. معدود افرادی که اجازه می‌یابند وارد جزیره شوند به دقت بررسی می‌شوند تا هیچ چیزی همراه نداشته باشند و می‌توانند در یک کلبه کوچک که برای اقامت پژوهشگران سکونت داشته باشند.

یکی از مهم‌ترین داستان‌های این جزیره درباره گوجه فرنگی است! در شرایطی که این جزیره به دقت تحت نظارت است و افراد اجازه ندارند هیچ بذری را به این جزیره وارد نمایند ظاهرا شخصی به این موضوع بی توجهی کرده و در نتیجه دفع مدفوعش در جزیره یک بته گوجه فرنگی روییده است! زمانی که دانشمندان متوجه رویش گوجه فرنگی شدند یکه خوردند اما پس از فهمیدن منشا آن ، به سرعت بته را نابود کردند تا خللی در تحقیقاتشان ایجاد نکند. گرچه تاکنون انواع خزه بدوت دخالت انسان در جزیره روییده‌اند و پرندگانی نظیر مرغ طوفان و مرغ دریایی در آن سکنا گزیده‌اند./فردا

www.dustaan.com جزیره‌ ای که هیچ کس اجازه ورود به آنجا را ندارد! +عکس

www.dustaan.com جزیره‌ ای که هیچ کس اجازه ورود به آنجا را ندارد! +عکس



برچسب ها: تدبیر24 ، هیچ کس
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها