بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۱۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس حقوق بازنشستگان آموزش و پرورش را بسیار ناچیز دانست و عدم اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان فرهنگی را خلاف قانون برشمرد.
تدبیر24»محمد قمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از پایین بودن حقوق فرهنگیان در قیاس با سایر نهادهای و دستگا‌ه‌‌ها، عنوان کرد: متأسفانه با وجود این تفاوت فاحش در حقوق و مزایای معلمان با سایر نهادها قانون همسازی حقوق بازنشستگان کشوری که در برنامه ششم نیز لحاظ شده هنوز اجرایی نشده است.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بالا بودن هزینه‌های زندگی و افزایش تورم طی سال و ماه‌های اخیر، اضافه کرد: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه با توجه به همین مسائل مجلس مصوب کرد که دریافتی بازنشستگان آموزش و پرورش 90 درصد فرد شاغل باشد که البته این بند مهم از قانون هنوز اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه بهانه دولت برای اجرا نکردن قانون اجازه اجرای آن تا سال پایانی برنامه ششم است، افزود: معلم بازنشسته آموزش و  پرورش در این شرایط اقتصادی امروز دیگر نمی‌تواند با حدود یک میلیون تومان زندگی خود را اداره کند لذا ضرورت دارد همسان سازی حقوق بازنشستگان هرچه سریع‌تر در دستور کار دولت قرار گیرد.

قمی تأکید کرد: وزارت آموزش و پرورش باید با مطالبه از سازمان برنامه و بودجه  و صندوق بازنشستگی کشوری این مطالبه به حق بازنشستگان آموزش و پرورش را هرچه سریع‌تر اجرا و باعث افزایش حقوق آن‌ها شوند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همسان سازی حقوق بازنشستگان آموزش و پرورش را تعقیب و پیگیری خواهد کرد و اجازه پایمال شدن حق فرهنگیان را نخواهد داد.
برچسب ها: تدبیر24 ، فرهنگیان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها