بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۱۱۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴
حضور زنان و خانواده‌ها در ورزشگاه آزادی امر مثبت و مهمی بود که پس از تلاش‌های بسیار به وقوع پیوست. در این راستا نگارنده در توئیتر طی متنی آوررده که این نخستین بار پس از انقلاب بود که خانواده‌ها توانستند در کنار یکدیگر مسابقه‌ای ورزشی را به تماشا بنشینند.
تدبیر24»این مهم حرکت خوبی بود که خوشبختانه با پیگیری موثر مسئولان همراه شد و به نتیجه رسید. حضور بانوان و خانواده‌ها در استادیوم آزادی برای تماشای بازی ایران و اسپانیا اثرات خوب و حتی باز‌خورد بین‌المللی داشت و بودند کسانی که نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند. گرچه بحث حضور زنان در اماکن ورزشی چندان پیچیده نبوده و جزو حقوق اولیه این قشر به حساب می‌آید، اما چون در کشورمان مسائل کوچک به‌نحوی بزرگ جلوه می‌کنند و اتفاقاتی که باید خیلی طبیعی رخ دهد گاهی به‌صورت آرزو در می‌آید این مساله جزو مطالبات مردم شده است. حضور زنان و خانواده‌ها در ورزشگاه آزادی برای نخستین بار اتفاق افتاد و شاهد بودیم که هیچ‌مشکل جدی پیش نیامد و موارد منفی که بعضا اشخاصی که در حوزه امنیت دستی دارند مطرح می‌کردند به وقوع نپیوست. از این جهت به وزارت ورزش توصیه می‌شود که نسبت به ساخت برخی مکان‌های جانبی برای ورزشگاه آزادی اقدام کنند. از آن جمله می‌توان به ساختن نمازخانه‌ای برای ورزشگاه اشاره کرد تا فضای کافی و در خور شأن برای آقایان و بانوانی که می‌خواهند به اقامه نماز بایستند وجود داشته باشد. گرچه مشاهده می‌شود. به جای اینکه درصدد رفع این مشکلات اقدامی صورت گیرد بعضا با اصل موضوع مخالفت می‌شود. قبل از حضور خانواده‌ها در ورزشگاه آزادی قضاوت و پیش داوری‌هایی نسبت به این مساله صورت می‌گرفت، اما تاثیرحضور اخیر خانواده‌ها و زنان در استادیوم آزادی موجب شد تا قضاوت‌های نابجا رنگ واقعیت به خود نگیرد. از این جهت امید می‌رود که با ادامه این رویه بانوان و خانواده‌ها بتوانند در بازی‌های داخلی و زنده نیز در ورزشگاه‌ها حضور بهم رسانند و نشان دهند که حضور آنها در ورزشگاه‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کند. گرچه ورزش فوتبال خود می‌تواند موجب انسجام و وحدت ملی باشد، اما حضور خانواده‌ها در ورزشگاه نیز می‌تواند انسجام و وحدت مناسبی را ایجاد کند. در این راستا از وزارت ورزش انتظار لازم می‌رود که زیرساخت‌های لازم را برای حضور بانوان در ورزشگاه آزادی و سایر ورزشگاه‌ها مهیا کند تا زنان و خانواده‌ها نیز بتوانند بدون هیچ‌مشکلی به تماشای بازی‌ها بنشینند. البته باید اذعان داشت؛ در حال حاضر در برخی از ورزش‌ها بانوان می‌توانند به تماشای برخی بازی‌ها بنشینند. در بازی‌های داخل سالنی مثل والیبال شاهد حضور خانواده‌ها هستیم اینجا مساله مهم بحث حضور بانوان و خانواده‌ها در ورزشگاه آزادی و ورزشگاه‌های بزرگ بود که اتفاق اخیر موجب شد برای همه مشخص شود که حضور خانواده‌ها اعم از مردان، زنان، دختران و پسران هیچ‌مشکلی را پدید نمی‌آورد بلکه موجب انسجام، وحدت، یکدلی و شور و نشاط اجتماعی خواهد شد و قطعا می‌تواند پایه خوب و اساسی برای تصمیمات بعدی باشد. نفس حضور خانواده‌ها و زنان می‌تواند بر روند مثبت‌بودن بازی اثرگذار باشد. همان‌طور که دیدیم حضور ایرانیان در شهر سن‌پترزبورگ و کازان بسیار در روند بازی و موفقیت‌های بازیکنان موثر بود. در عین حال نیز ایرانیان در این شهر‌ها از نظم و ترتیب خوبی برخوردار بودند. مجموعا حضور بانوان و خانواده‌های ایرانی در خارج از کشور و ورزشگاه آزادی بسیار مفید و موثر بوده و می‌تواند این مساله را که گاه به نگاه سختگیرانه به‌صورت منفی قلمداد می‌شد، به‌صورت کلی از بین ببرد و محو کند تا از این پس شاهد حضور خانواده‌ها و بانوان در استادیوم‌های ورزشی باشیم.



پروانه مافی، رئیس فراکسیون خانواده مجلس
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها