بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۱۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸
تدبیر24»نوید قائدی - شاید بپرسید چرا دیپلماسی؟ چون نتایجی از این بازی حاصل شد که می‌توان به‌عنوان یک الگوی موفق در عرصه داخلی و خارجی از آن بهره برد. توسط نگارندگان زیادی تحلیل‌های مختلفی بر این بازی نگاشته شد که در جایگاه خود قابل‌بررسی و نقد می‌باشند. دوست محترمی نقدی را با طعنه خطاب جناب روحانی رئیس‌جمهور محترم نوشتند و به ایشان توصیه داشتند که مانند بازیکنان ملی کشور سخت‌کوش و مقاوم باشید تا بتوانید در مقابل استکبار مقاومت کنید و پیروز باشید، در جواب ایشان باید گفت وقتی یک رویداد بزرگ ملی و جهانی در حال انجام است و به‌واسطه شرایط خاص بازی و نتیجه احساس کل ملت ایران و حتی بخش‌های از جهان برانگیخته‌شده بهتر است از این فرصت جهت ترمیم شکاف‌های سیاسی داخل کشور و رفع مشکلات و ترویج و تشویق اتحاد ملی استفاده شود نه مستمسکی گردد جهت پاشیدن تخم کین و کوبیدن کسانی که مخالف رأی و نظر ما هستند.

خدا را شکر که چنین بازی‌های بزرگ ملی-جهانی در برابر دیدگان میلیون‌ها بیننده به‌صورت زنده برگزار می‌شود و هر چیزی در زمین اتفاق می‌افتد یک واقعیت محض است. در این میان بازتاب‌های حواشی بازی در داخل و خارج ایران هم در معرض دید و قضاوت قرار گرفتند. ازجمله حال و هوای ایرانیان داخل و خارج کشور و مشی و منش ایرانیان و فرهنگ عمومی آنان در سراسر جهان به نمایش گذاشته شد.

در خلال این بازی درجه همت و غیرت ایرانیان در قالب عصاره آنان یعنی تیم ملی به نمایش درآمد که توانست تحسین جهانیان را به همراه داشته باشد و آن‌قدر این نمایش که نتیجه آن باخت بود زیبا و دل‌نشین به تصویر کشیده شد که همگان یعنی چه دوست و چه دشمن در برابر این نمایش بزرگ ملی ایرانی سر تحسین فرود آوردند. به‌طور مثال نخت وزیر اسپانیا ملت ایران را ستود و قابل‌احترام دانست. در این بازی ایرانیان خارج نشین سنگ تمام گذاشتند و نشان دادند هر جای دنیا هم که باشند خون و غیرت ایرانی در آنان جریان دارد و خود را ورزشگاه‌های روسیه رساندند و تیم خود را تشویق کردند. تماشاچیان ایرانی در روسیه فرهنگ ایرانی خود را در قالب مردمی صلح‌جو و مهربان در قالب اقوام مختلف به نمایش گذاشتند. مردم جهان مجبور شدند به ایرانیان که چندین سال است تحت هجوم ناجوانمردانه رسانه‌های بی‌انصاف جهانی تخریب‌شده‌اند طور دیگری بنگرند و آنان را احترام کنند.

فارغ از نتیجه بازی درس بزرگ اخلاقی برای مسئولان این بود که اگر کارها باهمت و غیرت پیش رود نتیجه اگر باخت هم باشد مردم بزرگ و فهیم ایران قدر آن را خواهند دانست. مردم عزیز ایران مدتی بود به‌واسطه شرایط بد و ناسمان اقتصادی ذهن پریشانی داشتند اما این بازی توانست روحی دیگر در آنان بدمد و انسجام آفرینی کند و این درس بزرگ است که مردم ایران هم نیاز به شادی‌های همگانی دارند و البته ظرفیت این شادی‌ها را هم خواهند داشت.

اگر ده‌ها مقاله جهانی و مستند و فیلم جهت ترمیم چهره ایران و ایرانیان جهت نمایش عمومی جهانی با صرف میلیون‌ها دلار ساخته می‌شد نمی‌توانست چنین اثر بزرگ جهانی داشته باشد. این‌یک فرصت است که ایرانیان خارج نشین را ارج نهاد و همت و غیرت آنان را برای کمک به هم‌میهنان خود در داخل کشور طلب کرد. مسئولان باید از این بازی درس سخت‌کوشی و ایثار بگیرند و با تلنگر بر خود جهت رفع یکی از بزرگ‌ترین موانع توسعه کشور یعنی جناح و باندبازی و تخریب و تهمت زدن‌ها فائق آیند و فقط به فکر اتحاد و همدلی باشند. تیم ملی یعنی عصاره ملت ایران یعنی اتحاد و همبستگی و یعنی ایثار و دلاوری و زمانی که این دیدگاه حاکم باشد تمام ایرانیان جهان باجان و دل آن را می‌ستایند. پس اگر مسئولان ملی رفتار نمایند شکی نیست که مردم آن‌ها را خواهند ستود و این اتحاد بین مردم و مسئولان یعنی یکی از بزرگ‌ترین دست‌های سیاسی و اجتماعی یعنی افزایش ضریب امنیت ملی برای کل کشور ایران که قطعاً همه گروه‌های سیاسی و مردم از آن منتفع خواهند شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها