بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۱۱۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳
عکاس نمایشگاه «چهارسوق» درباره‌ی این نمایشگاه که سوق سوم آن درباره‌ی زندگی اجتماعی در بازار تهران است، گفت: سال ۷۰ عکاسی از بافت معماری قدیم تهران را انجام دادم و سال ۱۳۷۶ هم با هلی‌کوپتر از بافت و معماری بازار تهران عکاسی کردم.

تدبیر24»جاسم غضبان‌پور در گفت‌وگو با ایسنا درباره موضوع عکس‌های این نمایشگاه که در حال برگزاری است، بیان کرد: عکس‌های این نمایشگاه متعلق به امروز نیست. من از سال ۶۹ درباره فرهنگ و آثار معماری ایران عکاسی کردم. محصول این کار چندین کتاب در زمینه معماری بود، از جمله کتاب «خانه ایرانی» و مجموعه کتاب «زندگی جدید، کالبد قدیم» که این کتاب شامل عکس‌هایی از خانه، کاروانسرا، آب‌انبار و حمام می‌شد. سوژه دیگری را از سال ۷۰ با موضوع عکاسی از بافت معماری قدیم تهران شروع کردم و از سال ۷۰ تا ۷۶ خانه به خانه و کوچه به کوچه راه می‌رفتیم و عکاسی می‌کردیم؛ البته این کار در قالب تیمی سه نفره متشکل از خانم ویدا زرکشان و آقای مهندس موسوی انجام شد. سال ۱۳۷۶ هم با هلی‌کوپتر از بافت و معماری بازار تهران عکاسی کردم.

او ادامه داد: مهمترین کاری که آن سال‌ها در عکاسی‌مان انجام دادم این بود که عکاسی من از معماری صرف نیست بلکه عکاسی معماری مستند اجتماعی است؛ یعنی معماری که زندگی در آن جریان دارد. معماری که زندگی مستند آدم‌ها در درون معماری کل ایران است، نه فقط بازار تهران که البته بازار تهران هم بخشی از آن است.

غضبانپور در پایان گفت: عکس‌های تهیه شده در آن ایام را در سه نمایشگاه با موضوعات متفاوت برگزار کردیم قبل از برگزاری این نمایشگاه دو نمایشگاه دیگر با موضوع خوانش هنری از بازار و رویکرد ظرفیت‌های گردشگری بازار برگزار شد و نمایشگاه سوم با رویکرد اجتماعی درباره بازار تهران است. نمایشگاه چهارم هم عکس‌هایی از بافت فرسوده بازار را به نمایش می‌گذارد.

 این نمایشگاه از دوم تیر ماه افتتاح شده و تا ششم تیر ماه همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۴ تا ۱۸ در گالری نظرگاه برپا خواهد بود.

همچنین قرار است نشستی درباره این نمایشگاه با سخنرانی روح‌الله نصرتی استاد جامعه‌شناسی دانشگاه تهران، حسام سلامت جامعه‌شناس و فعال اجتماعی، کاظم مبهوتیان فعال اجتماعی و صاحب قهوه‌خانه حاج علی درویش (کوچک‌ترین قهوه‌خانه جهان)، محمدصالح شکوهی بیدهندی عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران و پژوهشکده نظر برگزار شود.

این نشست روز چهارشنبه (ششم تیر) از ساعت ۱۶ الی ۱۹  در گالری نظرگاه واقع در خیابان آزادی برگزار خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها