بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۱۱۱۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳
وقتی که نام فلزیاب به گوشمان می خورد، ذهن ما اول از همه به سمت دستگاه های بزرگی می رود که دارای یک دیسک جستجوگر و میله بلند متصل به آن بوده و یک نفر که لباس مخصوصی پوشیده و کلاهی بر سر خود گذاشته، در حال کاوش روی سطح زمین برای پیدا کردن طلا و فلز است؛ اما این فقط یک نوع از صدها فلزیابی است که در دنیا وجود دارد.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، شکل و تعداد فلزها تغییرات زیادی پیدا کرده است و دربسیاری از مکان ها مانند پیدا کردن فلز در عمق دریا، ساختمان، بدن انسان و در فرودگاه ها و گیت های ورودی برای تشخیص انواع فلز همراه مسافر نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

فلزیاب چیست؟

فلزیاب وسیله ای است که از آن ها برای پیدا کردن انواع فلزات بزرگ و کوچک و مخفی در زمین، دیوار و داخل وسایل هایی مانند چمدان مورد استفاده قرار می گیرد.

فلزیاب ها در کجا مورد استفاده قرار می گیرند؟

از فلزیاب ها برای پیدا کردن طلا درون زمین، انواع فلزهای درون ساختمان ها در حال تخریب، لوله های آب و گاز شهری، بررسی چمدان مسافران هواپیمایی که قصد حمل ابزارهای خطرناک مانند اسلحه را دارند و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد فلزیاب ها دیگر مانند گذشته فقط برای پیدا کردن مین ها مورد استفاده قرار نمی گیرد، بلکه تکنولوژی آن ها به حدی پیشرفت کرده است که خود به عنوان یک ابزار امنیتی در مکان های مهم تلقی می شوند.

فلزیاب چگونه کار می کنند؟

اساس کار دستگاه های طلایاب، میدان مغناطیسی است. آن ها در اطراف دیسک جستجوگر خود، یک میدان مغناطیسی ایجاد کرده و هنگامی که جسم فلزی درون این میدان مغناطیسی قرار می گیرد، دستگاه وجود آن را تشخیص داده و یک صدای ممتد بوق را نشر می دهد.

کارکرد تمامی دستگاه های ردیاب بر اساس نشر میدان مغناطیسی است و برای همین متخصصان و پزشکان در استفاده از این دستگاه به شدت هشدار می دهند. استفاده ممتد از این دستگاه، بر سلامتی فرد استفاده کننده اثرات منفی خواهد گذاشت.

درصد تشخیص فلزیاب یا توانایی کاربر

برای پیدا کردن یک فلز در سطح زمین دو عامل کلی را بای در نظر گرفت:

1. درصد تشخیص فلزیاب

2. تجربه کاربر یا اپراتور در استفاده

درصد تشخیص فلزیاب در همان تنظیمات اولیه مشخص می شود. تنظیمات هر دستگاه بسته به نوع کاربرد آن متفاوت است و در کارخانه سازنده، موارد اولیه مورد تنظیم قرار خواهند گرفت و بعد در استفاده توسط کاربر یا اپراتور تا مقداری قابل تغییر هستند. البته در دفترچه راهنما یا بر روی دستگاه، میزان درصد تشخیص فلز درج می شود.

اما گاهی پیش می آید که کاربر یا اپراتور، نمی تواند فلزی را در محدوده مشخص درج شده بر روی دستگاه پیدا کند و بسیاری از آن ها مشکل را از دستگاه می دانند؛ در صورتی که مشکل اصلی، تجربه کاربر در استفاده است. برای استفاده حرفه ای از دستگاه های فلزیاب دوره های خاصی توسط سازمان ها برای اپراتورها برگزار می شود تا چگونگی حمل و نگهداری آن ها برای پیدا کردن فلز یاد بگیرند.

اجزا فلزیاب

یک فلزیاب دارای اجزای کلی زیراست:

· دستگیره تعادل: همان دستگیره ای است که برای حرکت دادن دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد.

· جعبه کنترل: مدارها، سیستم سخنگو، باطری و ریزپردازنده در این جعبه قرار گرفته است.

· میله: برای اتصال جعبه کنترل به سیم‌پیچ است.

· آنتن: وظیفه حس کردن فلز را دارد.

· گوشی متصل به سیستم سخنگو

· صفحه نمایش کوچک ( درهمه مدل ها وجود ندارد)

کار با فلزیاب های دستی که بیشتر توسط نیروی پلیس استفاده می شود، بسیارساده است. شما کافی است که قسمت شناساگر آن را نزدیک قسمت مورد نظر کنید و آن را بطرف جلو و عقب حرکت دهید. هنگامی که دستگاه از روی یک فلز عبور کرد، یک علامت صوتی از خود نشر می دهد. بعضی از فلزیاب هایی که به خصوص درفرودگاه در فرودگاه ها استفاده می شوند، دارای یک صفحه نمایش بزرگ هستند که محتویات داخل هم را نمایش می دهند که اساس کار این دستگاه هم با اشعه ایکس است.

فلزیاب خود چگونه تهیه کنیم؟

برای خرید فلزیاب ها و دیدن انواع نمونه های مختلف آن، می توانید به سایت شرکت فلزیاب پرشین مراجعه کنید. انواع فلزیاب های مطرح همراه با مشخصات در سایت این شرکت برای فروش قرار گرفته است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها