بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۱۱۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶
جهان مملو از شگفتی‌ها و زیبایی‌هایی است که گردشگران زیادی را از سرتاسر دنیا به خود جذب می‌کند. به تازگی سال تریپ ادوایزر برترین جاذبه‌های گردشگری جهان در سال 2018 را براساس دید‌گاه توریست‌ها معرفی کرده است که در این مقاله قصد داریم آن‌ها را معرفی کنیم.

تدبیر24»دیوار چین همانند دم اژدهایی پیچ در پیچ مسیر خود را از سرزمین‌های شمالی کشور پیش گرفته است. این بنا یکی از شاهکارهای معماری جهان شناخته می‌شود که قدمت بسیار طولانی و تاریخ غنی را در دل خود گنجانده است. طول دیوار چین در حدود 6000 کیلومتر است و مدت زمان صرف شده برای ساخت آن در حدود 200 سال برآور شده است. هدف از ساخت آن مقابله با جنگجویان مغول بوده است و ساخت آن یک تنبیه بسیار رایج برای زندانیان چینی بوده‌ است. این بنا در بین گردشگران از محبوبیت بالایی برخوردار است و هرساله هزاران توریست از آن بازدید می‌کنند. جالب است بدانید سطح خارجی این دیوار به عنوان یک مکان مقدس شناخته می‌شود و تصاویری از تاریخ چین بروی حک شده است.


دیوارچین,دیوار پکن,جاذبه های گردشگری

دیوار چین


پترا، اردن

اردن یکی از باستانی‌ترین کشورهای خاورمیان می‌باشد و مکان‌های دیدنی زیادی دارد که گردشگران را شیفته‌ی خود می‌کند. شهر پترا در بین صخره‌ها قرار گرفته است و نام آن به عنوان یکی از عجایب هفت‌گانه در یونسکو به ثبت رسیده است. سفر به این منطقه تجربه‌ی شگفت‌انگیزی برای بازدید کنندگان به‌همراه دارد. داستان‌های زیادی درمورد شهر پترا وجود دارد و بسیاری از گردشگران براین باور هستند که این شهر توسط موجودات فرازمینی بنا شده است. این شهر مملو از معابد، صخره‌ها و دره‌هایی است که تاریخ بشر را به تصویر می‌کشد.


پترا اردن, جاذبه های سال 20188

پترا اردن


برج‌های شعله باکو

برج‌های شعله یک مجموعه‌ی عظیم و چند منظوره است که در شهر باکو در آذربایجان قرار گرفته است. برج‌‍‌های شعله از 3 برج تشکیل شده‌اند و توسط شرکت‌های مطرحی چون هالموث، اوباتا و کاساباوم طراحی شده است و هزینه‌ی بالغ بر 350 میلیون دلار صرف ساخت آن شده است. این برج‌ها متشکل از هتل، برج تجاری و مسکونی می‌باشد و براساس نظرنسجی آژانس مسافرتی سالیان سفر برج شعله یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری تور باکوبه‌شمار می‌آید. جالب است بدانید برج‌های شعله کاملاً توسط نمایش‌گرهای LED پوشیده شده است و با حرک نور شعله‌های آتش به‌نمایش درمی‌آیند.


برج‌های شعله باکو,جاذبه های شهر باکو, مکان های گردشگری باکو

برج های شعله باکو


آب‌گرم لاگون، ایسلند

بدون شک آب‌گرم لاگون یکی از برترین جاذبه‌های توریستی در اروپا می‌باشد که در کشور ایسلند قرار گرفته است. این آب گرم خواص درمانی زیادی دارد و آرامش زیادی را ایجاد می‌کند. شایان ذکر این آب‌گرم قدمت طولانی ندارد و در سال 1967 ساخته شده است و گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. اگر علاقه‌مند به این آب‌گرم هستید توصیه می‌شود که این مکان را از دست ندهید که یک سفر ماجراجویانه نیز محسوب می‌شود.


آب‌گرم لاگون,ایسلند,آب گرم

آب گرم لاگون


آبشار نیاگارا، کانادا

آبشار نیاگارا متشکل از سه آبشار است که در مرز بین کانادا و آمریکا قرار گرفته است. اگر در طرف کانادایی آبشار قرار گرفته باشید می‌توانید از دیدن رنگین‌کمان مطمئن شوید. پس دوربین‌های خود را بردارید و از این جاذبه‌ی زیبا لذت ببرید. عبور کردن از این آبشار یک چالش بزرگ برای گردشگران است و نخستین کسی که به این امر دست‌یافت یک معلم شجاع 63 ساله بود. البته این آبشار بلند‌ترین آبشار در جهان نیست و آبشارهای مرتفع دیگری در دنیا قرار دارد.


آبشار نیاگاراکانادا,مکان های گردشگری کانادا

آبشار نیاگارا


ماچوپیچو، پرو

ماچوپیچو شهر گمشده‌ی اینکاها محسوب می‌شود و برای قرن‌ها وجود نداشت. این شهر برای صد‌ها سال توسط ایکاها متروک شده بود و برای قرن‌ها کسی به‌جز مردم محلی کسی نام آن را به‌خاطر نداشت. سپس در سال 1911 میلادی توسط یک باستان شناس مشهور آمریکایی کشف شد. این محوطه‌ی باستانی از یک قصر بزرگ چندین معبد که در اطراف حیاط قصر برای خدایان اینکا ساخته شده و حدود 150 خانه تشکیل شده است. امروزه این مکان به یکی از قطب‌های گردشگری در کشور پرو تبدیل شده است و هرساله گردشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند. دسترسی به این منطقه برای گردشگران بسیار ساده‌ای برای مسافران در نظر گرفته شده است. ماچوپیچو در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و مکانی مناسبی برای پیاده‌روی محسوب می‌شود.


ماچوپیچوپرو,شهر پرو, مکان های گردشگری پرو

ماچوپیچو


کلیسای گریگورلوساوریچ، ارمنستان

این کلیسا به دستور اسقف اعظم در سال 1980 به منسابت 1700 مین سالگرد مسیحیت ساخت آن آغاز شد و در سال 20011 بنا شده است. در ساخت این بنا سنگ‌های دوف به‌کار رفته و در زیر پاهای ستون‌ها شمش طلا گذاشته شده است. در این کلیسا علاوه بر یک مکان مقدس، کتاب‌خانه نیز قرار گرفته است که کتاب‌های مذهبی مختلفی را در اختیار گردشگران تور ارمنستان قرار داده شده است. شایان ذکر است که پیکر مقدس لوساوریچ مقدس در طی یک مراسم باشکوهی به این کلیسا آورده شده است.


کلیسای گریگورلوساوریچ ارمنستان,ارمنستان, مکان های تاریخی ارمنستان

کلیسای گریگورلوساوریچ


نرجا، اسپانیا

در قاره‌ی سبز اروپا جاذبه‌های بی‌حدوحصری قرار گرفته است که یکی از آن‌ها شهر نرجا در اسپانیا می‌باشد. این شهر کوچک و ساحلی در کناره‌ی دریای آلبوران قرار گرفته است که به سبب طبیعت دوست‌داشتنی، ساحل دل‌چسب و غارهای بی‌نظیر بسیار مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است. تفریحات هیجان‌انگیز و دوست‌داشتنی در این منطقه قرار گرفته است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به اسکی روی آب، قایق‌سواری و موج سواری اشاره نمود که طرفداران زیادی در بین توریست‌ها دارد.

نرجا اسپانیا,اسپانیا, مکان های گردشگری


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها