بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۱۱۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
عضو هیات رئیسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

تدبیر24»علی اصغر یوسف نژاد در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 6 تیرماه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد.

- تذکر سیدجواد حسینی کیا نماینده مردم سنقر و کلیایی به رئیس جمهور، آیا رئیس جمهور نمی‌داند که مردم زیر بار فشار گرانی قد خم کرده اند و پاسخگو نیز نیستند چرا اقدام فوری و کارگشا صورت نمی گیرد.

- تذکر علی محمد شاعری نماینده مردم بهشهر به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در خصوص عدم جذب مناسب تسهیلات حمایت از تولید و اشتغال روستایی.

- تذکر یعقوب شیویاری نماینده مردم میانه به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص عدم توجه به ظرفیت معادن شهرستان میانه با توجه به تنوع مواد معدنی موجود و لزوم سرمایه گذاری و بهره برداری از آن ها که توان اشتغال زایی بالایی را نیز داشته و در کاهش نرخ بیکاری موثر است.

- تذکر محجوب نماینده تهران و قاضی پور نماینده ارومیه به وزرای کار، اقتصاد و صنعت در خصوص لزوم جلوگیری از انتقال بیمه بیمه شدگان قالیباف به بیمه کشاورزی روستایی و عشایری و تذکر به وزیر راه در خصوص تعیین تکلیف متقاضیان مسکن مهر شهر جدید پردیس.

- تذکر بیگلری نماینده سقز به وزرای کشور و خارجه برای چندمین بار در خصوص وضعیت بازارچه مرزی سقز که بیش از 10 سال بسته شده و بیکاری در این منطقه بیداد می کند و باید برای آن چاره اندیشیده شود و تذکر به وزیر کشاورزی در خصوص مشکلات مرغداران که اکثرا در حال ورشکستگی هستند.

- تذکر حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر به وزیر نفت در خصوص توضیح علت ابطال دفترچه های حمل سوخت برخی رانندگان و اعطای مجوز به برخی افراد خاص.

- تذکر حمزه نماینده کهنوج به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص پرداخت پول گندم خریداری شده از کشاورزان جنوب کرمان.

- تذکر ذوالقدر نماینده میناب به وزیر فرهنگ در خصوص اقدام لازم برای تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان میناب.

- تذکر محمودزاده نماینده مهاباد و مرادی نماینده قروه به وزیر نیرو در خصوص دلیل عدم مدیریت تأمین برق کشور.

- تذکر وحدتی نماینده بستان آباد به وزیر آموزش در خصوص علت عدم پرداخت به موقع پاداش پایان خدمت و حق مرخصی و هزینه ازدواج فرزندان فرهنگیان و تذکر به وزیر اقتصاد در خصوص علت عدم برنامه ریزی برای کنترل افزایش قیمت ارز و التهاب بازار، تخصیص ارز برای نیازهای واقعی مردم و عدم برخورد با مفسدان اقتصادی و عاملان گرانی.

- تذکر بدری نماینده اردبیل به وزیر بهداشت در خصوص حل مشکل بهورزان در روستاها به خصوص کارانه فعالیت که به موقع پرداخت نمی شود و همچنین باید دو سال از خدمت آنها جزء بیمه حساب شود.

- تذکر آزادیخواه نماینده ملایر به وزیر کار در خصوص دستور رسیدگی عاجل به وضعیت بیش از 40 هزار نوجوان ملایری که در رشته خیاطی و منبت کاری مشغول هستند و به نیاز به بیمه و تسهیلات بانکی دارند.

- تذکر قرجه طیار نماینده گنبدکاووس به همراه 30 تن از نمایندگان دیگر به آذری جهرمی در خصوص عقد قرارداد دائم با کارگزاران مخابرات روستایی بر اساس مصوبه مجلس.

- تذکر شریعت نژاد نماینده تنکابن به وزیر بهداشت درباره توضیح علت عدم افتتاح بیمارستان عباس آباد بعد از یک سال و نیم از گذشت آماده سازی.


برچسب ها: تدبیر24 ، بطحایی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها