بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۱۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۷
بحث فوتبال اين روزها در تمام دنيا از مباحث مهم و گرم به‌حساب مي‌آيد؛ طبيعتا ايران هم از اين قضيه مستثني نيست و شاهديم كه در تمام محافل هنري، اجتماعي، سياسي، اقتصادي و غيره از فوتبال صحبت مي‌شود.
تدبیر24»نكته مهم ديگر اينكه اين پديده اجتماعي، سينما را هم تحت تاثير خود قرار داده وسينماداران اين روزها تعدادي از فيلم‌هاي خود را به پخش فوتبال اختصاص دادند و گفته مي‌شود كه فيلم‌هاي در حال اكران با چالش جذب مخاطب مواجه شدند. اما به اين نكته بايد توجه كرد كه چه فوتبال در سينما پخش مي‌شد چه نمي‌شد، سينما تحت تاثير فضاي موجود در جامعه قرارگرفته؛ به عبارتي بحران اقتصادي موجود در جامعه، جام جهاني فوتبال، مدت‌زمان طولاني اكران برخي فيلم‌هاي روي پرده همه و همه باعث شده كه در هفته‌هاي اخير ما شاهد گيشه پررونقي در سينما نباشيم. بخشي از اولويت مردم ديدن مسابقات فوتبال شده و درهر صورت بايد بپذيريم كه اين روزها فوتبال خصوصا بازي‌هاي مختص ايران بيشتر موردتوجه قرارگرفته است. به همين جهت نمايش فوتبال در سينماها اقدام مناسبي است چراكه باعث شده پاي مردم به سينماها بيشتر باز شود و فضاي شاد و مفرحي براي‌شان فراهم شود. ضمن اينكه حضور پرشور مردم در سينماها قطعا به ديگر فيلم‌هاي روي پرده كه به لحاظ اقتصادي و جذب مخاطب با بحران مواجه شد هم كمك مي‌كند. و حالا اين درآمد حاصله از پخش فوتبال در سينما بخشي از آن بايد در اختيار صاحبان فيلم‌هاي روي پرده قرار بگيرد؛ طبيعتا فيلم‌هايي كه سالن‌هاي اكران‌شان به نمايش فوتبال اختصاص‌يافته و ...

متضرر شدند بايد موردتوجه قرار گيرند و به سهم‌شان از پخش فوتبال برسند. البته مكانيزم و سازوكار تقسيم اين حق پخش كاملا بايد قانونمند باشد تا مبالغ به صاحبان فيلم به‌درستي تعلق گيرد و عدالت رعايت شود. همه اين پول‌ها با يك تناسب بايد در صندوق قرار گيرد، هرچند تقسيم اين درآمد بين صاحبان فيلم راحت نيست و درهر صورت صاحبان فيلم گلايه‌مند خواهند بود اما تلاش بايد انجام شود تا به عدالت حداقلي برسيم.



سید جلال ساداتیان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها