بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۱۱۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹
هفتم تير يكي از تلخ‌ترين روز‌هاي تاريخ انقلاب اسلامي است. روزي كه كشور از وجود مرحوم دكتر بهشتي كه نقش بسزايي در ساختار سياسي كشور داشت، محروم شد.
 تدبیر24»اگر بخواهيم تاثير مرحوم دكتر بهشتي در اداره كشور در آن روزها را ارزيابي كنيم خواهيم ديد كه اين حركت منافقين كور‌دل به كشور، نظام و انقلاب ضربه زد. فقدان چهره ارزشمندي مانند بهشتي جزو مواردي است كه تا امروز جبران نشده و جبران نمي‌شود. هرچند اين ضربه بسيار تلخ و دردناك بود و پس از بهشتي كشور با چالش‌هاي جدي رو به رو شد اما خوشبختانه به بركت وجود حضرت امام، منافقين در رسيدن به اهداف ناكام ماندند. امروز جاي خالي بهشتي در مناسبات داخلي و خارجي به‌شدت احساس مي‌شود. اگر بهشتي كه جهان‌بيني بسيار روشني داشت در اين روزها بود، بسياري از مشكلاتي كه امروز با آنها درگير هستيم رخ نمي‌داد. بايد توجه داشت كه اقدام منافقين مبني بر حذف دكتر بهشتي سبب اتحاد و همبستگي بيشتر مردم در آن روزهاي پرالتهاب شد. فضاي كشور در دهه شصت فضاي همدلي و همنوايي بود. از دلايل اين همدلي و همنوايي مي‌توان به آغاز جنگ تحميلي، نوپايي انقلاب، حضور معنوي و كاريزماي امام و علقه ويژه مردم به ايشان اشاره كرد. جنايت منافقين سبب شد تا مردم توجه بيشتري به همدلي و همنوايي داشته باشند تا جايي كه اگر اختلاف نظر اندكي ميان جريان‌هاي وفادار به انقلاب و نظام وجود داشت به دليل حفظ منافع ملي از اين اختلافات چشم پوشي كنند. در هفتم تير ١٣٦٠ من مهمان يكي از دوستان بودم. وقتي به خيابان كارگر و محل انفجار رسيدم شاهد خانواده‌هاي داغداري بودم كه عزيزان خود را در اين انفجار از دست داده بودند.

برخي كه در محل حادثه حضور داشتند از من درخواست داشتند كه خود را به بيمارستان طرفه براي شناسايي اجساد برسانم. تلخ‌ترين لحظه زندگي من لحظه‌اي بود كه به سردخانه بيمارستان طرفه رسيدم زيرا بسياري از دوستان و ياراني را كه تا روز قبل كنار يكديگر بوديم، از دست داده بودم و اين سخت‌ترين لحظه زندگي من بود. شهيد بهشتي از محبوبيت ويژه‌اي ميان مردم و مسوولان برخوردار بود. يكي از شهداي آن حادثه تلخ مرحوم صادقي، نماينده مردم ايذه در مجلس شوراي اسلامي بود. ايشان پدر دكتر محمد صادقي، نماينده فعلي مجلس بودند. وقتي كه من از سردخانه بيرون آمدم پسر مرحوم صادقي كه آن روزها سن و سالي نداشت؛ مرا در آغوش گرفت و گفت: ما كه مي‌دانيم پدرمان شهيد شده است از دكتر بهشتي چه خبر؟ كه اين نشان از محبوبيت و اهميت بالاي دكتر بهشتي براي مردم داشت.


عبدالواحد موسوي‌لاري

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها