بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۱۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴
الهیار ترکمن روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وزارت آموزش و پرورش درخواست پرداخت بخشی از این مطالبه ها در تیرماه جاری را داده است و این موضوع منافاتی با پرداخت های ماهانه ندارد.
تدبیر24»وی با اشاره به اینکه پاداش سال ۱۳۹۶ بازنشستگان فرهنگی حدود ۳۷ هزار میلیارد ریال است، ادامه داد: پاداش خدمت بازنشستگان در سال جاری نیز حدود ۵۰ میلیارد ریال برآورد می شود.
ترکمن با بیان اینکه کل مطالبه های آموزش و پرورش به شکل های مختلفی احصا و تایید می شود، اضافه کرد: طبق گمانه زنی ها این مطالبه ها حدود ۲۲۰ هزار میلیارد ریال است.
وی با اشاره به اینکه ارقام ارائه شده به عنوان معوقات وزارت آموزش و پرورش گمانه زنی است و تا از مبادی قانونی تایید نشود نمی توان مبلغ قطعی اعلام کرد، اضافه کرد: یکسری از معوقه ها متعلق به سال ۱۳۹۵ و قبل از آن است که به استناد ماده یک قانون رفع موانع تولید باید این معوقه ها در سامانه بدهی های دولت ثبت و در جلساتی با وزارت دارایی این موارد با ارائه مدارک مستند تایید شود.
وی ادامه داد: بخشی از مطالبه ها نیز مربوط به سال ۱۳۹۶ است و قانون برنامه ششم در این زمینه حکم می کند و نحوه اجرای قانون بر اساس آن تعیین تکلیف می شود.
ترکمن گفت: بخشی از مطالبه های آموزش و پرورش نیز به پاداش خدمت بازنشسته ها که ۱۰۰ هزار میلیارد ریال است، مربوط می شود و تمامی آنها مطالبه جاری نیست.
وی با بیان اینکه این نهاد در سال ۱۳۹۶ با کسری بودجه ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی مواجه بود، گفت: ۶ هزار میلیارد ریال از این مطالبه ها پرداخت شد.
وی با اشاره به تکالیف قانونی وزارت آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه از سال ۱۳۹۶ مکلف به اجرای قوانین برنامه ششم توسعه بوده و پیش بینی شده تا ۳۰ هزار میلیارد ریال برای رتبه بندی فرهنگیان و اجرای قوانین برنامه ششم نیاز باشد که منوط به تایید نهایی قانون است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها