بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۱۱۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵
حقایق غیر قابل باوری که از شنیدن‌ شان حیرت زده خواهید شد.
تدبیر24»در عصر اطلاعات، روزانه با ادعاهای زیادی روبرو می شویم که تلاش می کنند ما را درباره ی موضوعاتی قانع کنند که واقعی به نظر نمی رسند، اما پس از تحقیق و مراجعه به کتاب ها مشخص می شود که این معلومات هرچند غیر واقعی به نظر می رسند اما حقیقت دارند.

 

غرق شدگی نخستین دلیل مرگ و میر در صحرای بزرگ آفریقا

غرق شدن ونه تشنگی دلیل اصلی مرگ انسان ها در صحرای بزرگ ویا هر صحرای وسیع دیگری است، زیرا باران های بیابانی اغلب ناگهانی و پر آب می بارند و بر اثر آن سیل های ویرا نگری تولید می شوند که هر چه سر راهشان باشد، می برند حتی انسان را.

 

 

شرکت هواپیمایی که با حذف فقط یک زیتون به سودآوری رسید

در سال 1987 میلادی شرکت أمریکن إیرلاینز توانست با حذف یک عدد زیتون از سالاد مسافران درجه ی یک، چهل هزار دلار سودآوری داشته باشد.

 

تا چقدر می توان یک روزنامه را تا زد؟!

براساس یک حقیقت عجیب اگر یک روزنامه را 103بار تا بزنید، ضخامت آن بیش از جهان قابل مشاهده «Observable Universe» خواهد شد. فرض کنیم که شما روزنامه را 83 بار تا بزنید، ضخامت آن 967 میلیون کیلومتر، یا 102226 سال نوری خواهد شد، مسافتی که بیشتر از طول راه شیری است.

 

تشابه تاریخ تولدها

اگر پنجاه و سه تن در یک اتاق جمع شوند، احتمال 50 درصد وجود دارد که دو نفر تاریخ تولدشان در یک روز بوده باشد، اگر در اتاق 70 نفری باشند این احتمال به 99.9 درصد می رسد. چنین احتمالی بر پایه ی نظریه ی birthday paradox داده می شود.

 

 

کبوتر نر برای شیر دادن به جوجه ها شیر تولید می کند!

کبوترها چه نر و چه ماده، به یک اندازه برای غذا دادن به جوجه هایشان شیر تولید می کنند. شیرِ چینه دان یا همان ماده ترشح شده از چینه دان پرنده ی والد سرشار از چربی و پروتئین است.البته به جز کبوتر، تولید شیر چینه دادن تنها در فلامینگوها و پنگوئن های امپراتور دیده شده است.

 

انسان در هنگام دویدن قدرت بیشتری نسبت به سایر حیوانات دارد

ممکن است پس از مقایسه ی انسان با حیواناتی همچون ببر، پلنگ و گربه سانان چنین جمله ای غیرواقعی به نظر برسد، اما علم قدرت بشر را در مقاومت طولانی مدت در هنگام دویدن ثابت کرده است. انسان نسبتاً مویی ندارد و با عرق کردن هم حرارت بدن او تنظیم می شود. انسان ها در مقایسه با سایر حیوانات به استثنای اسب ها از مزیّت بیشتری در هنگام دویدن برخوردارند.

 

سوسک ها یک چهارم موجودات روی زمین را تشکیل می دهند

 

 

با وجود اینکه بیش از 36 هزار گونه مهره دار، 9040 گونه پرنده، 4000 گونه پستاندار بر روی کره ی زمین وجود دارد، دانشمندان می گویند 1.5 تا 10 میلیون بی مهره روی زمین زندگی می کنند که تا سی میلیون هم برآورد می شوند. حشرات 75 درصد بی مهرگان هستند که 40 درصد آنها را سوسک ها تشکیل می دهند.

برچسب ها: تدبیر24 ، حیرت زده
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها