بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۱۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲
تلسکوپ فضایی "هابل" تصاویر خیره‌کننده‌ای از ستارگان خوشه ‌ستاره‌ای "NGC ۶۱۳۹" منتشر کرده است که جزو پیرترین ستاره‌های کهکشان هستند.
تدبیر24»یک خوشه ستاره‌ای کروی موسم به "NGC ۶۱۳۹" از پیرترین اجرام کهکشانی است که ستاره ‌شناسان معتقدند ۱۰ میلیارد سال پیش تشکیل شده‌ است.

پیرترین اجرام کهکشان ما خوشه‌هایی بسیار پرجمعیت درخشان و گسترده هستند که به دور کهکشان "راه شیری" در حال چرخش هستند و خوشه ستاره‌ای "کروی" نامیده می‌شوند. 

خوشه "NGC ۶۱۳۹" نیز در صورت فلکی "عقرب" قرار دارد.

" خوشه‌های ستاره‌ای کروی" چگال‌تر و کروی‌تر از خوشه"پروین" است.

دراین خوشه فلکی برخی از پیرترین ستاره‌های کهکشان ما وجود دارد که در زمان‌های بسیار دور تشکیل شده‌اند.

تلسکوپ فضایی "هابل" تاکنون صورت فلکی "عقرب" را به دفعات متعددی رصد کرده است تا سحابی‌های گوناگون از قبیل "پروانه" یا "ستاره‌های دوتایی" را مشاهده کند.

تا اینکه اخیرا ستاره شناسان توانستند با استقاده از این تلسکوپ، باوضوح‌ترین و جامع‌ترین تصاویر خوشه ستاره‌ای "NGC ۶۱۳۹" را به ثبت برسانند.

این خوشه‌ستاره‌ای در مرکز "راه شیری" قرار دارد.

"النا سابی" از اعضای "موسسه علوم تلسکوپ فضایی"(Stsci) گفت: بیشتر نورهایی که در جهان هستی وجود دارد، از ستاره‌ها نشات می‌گیرد.

وی افزود، جنبه‌های بسیاری راجع به ستارگان و نحوه تشکیل آنها وجود دارد که هنوز برای ما غیرقابل درک است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها