بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۱۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹
رئیس فراکسیون فرهنگیان در مجلس با انتقاد به عدم اصلاح نظام پرداختی معلمان خواستار آن شد که نظام رتبه‌بندی فرهنگیان با نظام پرداختی دیگر سازمان‌ها متفاوت باشد.
تدبیر24»حمیدرضا حاجی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به ضرورت اصلاح نظام پرداختی معلمان یا اجرای همان نظام رتبه بندی، گفت: سال 90 اولین مرحله سند تحول تحت عنوان نظام 6-3-3 راه اندازی شد و در ادامه نظام رتبه‌بندی معلمان آماده، در دولت مصوب و برای اجرا به شهرستان‌ها ابلاغ شد اما دولت جدید آن‌ها را برگرداند و رتبه‌بندی را اجرا نکرد و اکنون نیز حدود 5 سال است نظام رتبه‌بندی معلمان که در سیاست‌های کلی و برنامه ششم آمده و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است هنوز عملیاتی نشده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید برآنکه آنچه آموزش و پرورش طی چند سال اخیر باعنوان نظام رتبه‌بندی اعلام کرده است صرفا اصلاح و تکمیل یک بندی از قانون مدیریت خدمات کشوری است، افزود: این رتبه‌بندی صرفا افزایش حقوق سالانه و رفع برخی از چالش‌ها را به دنبال دارد.

وی با یادآوری اهداف نظام رتبه بندی معلمان، اضافه کرد: ابتدا تغییر جایگاه معلمان و تعریف هیات علمی و اینکه مطابق با شرایط خود از امتیازات هیات علمی برخوردار می‌شوند و در کنار آن مهندسی نیروی انسانی است.

حاجی بابایی دانشگاه فرهنگیان را یکی از مولفه‌های اصلی اجرای اهداف نظام رتبه‌بندی دانست و اضافه کرد: با وجود این ظرفیت این دانشگاه سال‌ها در حالت نیمه تعطیلی قرار داشت و به تازگی رونق گرفته است.

وی بیان کرد: طبق ماده 63 قانون برنامه ششم توسعه باید نظام رتبه بندی تدوین و به مجلس ارسال شود اما با وجود گذشت یک سال از زمان اجرای قانون هنوز نظام رتبه‌بندی به مجلس ارسال نشده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و مجلس با تاکید بر اینکه نظام رتبه‌بندی معلمان باید با نظام پرداختی ارگان‌ها و سازمان‌های دیگر متفاوت باشد همچون دانشگاه‌ها که نظام پرداخت‌شان متفاوت است درواقع نباید تحت پوشش قانون مدیریت قرار گیرند، اظهارکرد: باید نظام رتبه‌بندی معلمان را در برابر قانون مدیریت خدمات کشوری برای خود فرهنگیان داشته باشیم.

رئیس فراکسیون فرهنگیان در مجلس شورای اسلامی با اعتقاد به اینکه با ادامه روند موجود مشکلات معلمان همچنان ادامه خواهد داشت، چراکه معلم کارمند محسوب میشود اضافه کرد: در این شرایط معلمان مطابق با قوانین کارمندی حقوق و مزایا دریافت می‌کند اما با اعمال نظام رتبه‌بندی معلمان دیگر این مشکلات وجود نخواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها