بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۱۱۱۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰
عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش مجلس می‌گوید بودجه‌ای که امسال برای آموزش و پرورش توسط دولت ارائه شد ۹/۲ درصد بودجه کل بوده که با تلاش‌های نمایندگان به ۱۰/۳ درصد رسید.
تدبیر24»علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص مشکلات سیستم  آموزشی کشور گفت: بسیاری از مشکلاتی که فرهنگیان با آن مواجه هستند، کمبود اعتبارات در آموزش و پرورش است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سال 56 بودجه آموزش و پرورش یک سوم بودجه کشور بود، ولی بودجه ای که امسال برای آموزش و پرورش توسط دولت ارائه شد 9/2 درصد بوده که با تلاش‌های نمایندگان، آن را 10/3 درصد کل بودجه کشور رساندند.

وی با بیان اینکه بودجه آموزش و پرورش نسبت به سال 56 به میزان 20 درصد کاهش یافته است، گفت: بنابراین دولت نباید منتی بر سر آموزش و پرورش داشته باشد که حقوق‌ها را افزایش داده و یا مزایا را بهتر کرده است.

این نماینده مجلس در دوره دهم تصریح کرد: عدم تخصیص بودجه کافی برای آموزش و پرورش سبب بروز مشکلات زیادی برای فرهنگیان عزیز شده ‌است و عدم توجه دولت در این خصوص و هم چنین مسائل مربوط به کمبود معلم نیز سبب شده که آموزش و پروش دچار بحران شود؛ بنابراین چرا کسی پاسخگوی مطالبات قشر فرهنگیان نیست؟

سلیمی با طرح این سوال که چی کسی باید پاسخگوی کمبود معلم و عدم اجرای صحیح قانون در این خصوص باشد، گفت: با نگاهی به وضعیت معیشتی فرهنگیان در استان‌های دیگر علی الخصوص مناطق محروم می‌توان از وضعیت نابسامان زندگی آنها باخبرشد؛ در کشور ما معلمانی وجود دارند که بعد از 30 سال کار صادقانه توانایی خرید مسکن را ندارند. چرا باید به این گونه باشد؟

وی با بیان اینکه نگاه دولت باید به آموزش و پرورش تغییر کند، افزود: باید سطح حقوق‌ها بالا رفته و مزایا نیز برای آنها بهتر شود؛ همچنین در خصوص کمبود معلم نیز قانون به جذب از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی اشاره دارد و دولت باید بر همین اساس جذب نیرو داشته باشد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی معتقد است تا زمانی که بودجه آموزش و پرورش نسبت به بودجه کشور رقم پایینی داشته باشد، وضعیت به همین روال باقی خواهد ماند؛ بنابراین دولت باید برای تأمین نیروی مورد نیاز آموزش وو پرورش و همچنین رسیدگی به وضعیت معیشتی فرهنگیان بودجه‌ای مناسب اختصاص دهد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها