بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۱۱۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳
عضو هیات رئیسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

تدبیر24»علی اصغر یوسف نژاد درنشست علنی امروز (سه‌شنبه، 12 تیرماه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را به شرح ذیل قرائت کرد:

 - تذکر نظر افضلی نماینده نهبندان به وزیر نیرو درباره تسریع در اجرای پروژه آبرسانی.

- تذکر سهراب گیلانی نماینده گتوند به وزیر اقتصاد درباره عدم رسیدگی به وضعیت تحقیق و تفحص کشت و صنعت کارون.

- تذکر محمد خدابخشی نماینده الیگودرز به وزیر راه و شهرسازی درباره ضرورت بهبود عملکرد راه و شهرسازی استان لرستان به ویژه شهرستان الیگودرز در مقایسه با سایر نقاط کشور.

- تذکر سید فرید موسوی و پروانه مافی، طیبه سیاووشی، زهرا ساعی و ناهید تاج الدین نمایندگان تهران، تبریز، آذرشهر به شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره اینکه چرا شرکت‌هایی که تحت نظارت شما هستند به جای کالای اساسی لوبیا چیتی و نخودفرنگی را وارد کشور می‌کنند.

- تذکر فلاحتی نماینده مردم قائنات به وزیر کشور درباره ضعف مدیریتی در جابه‌جایی و انتصابات در استان خراسان جنوبی.

- تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر به رئیس جمهور در خصوص اینکه مردم تا چه زمانی باید چوب بی‌تدبیری رئیس بانک مرکزی را بخورند و جنابعالی تا چه زمانی می‌خواهید با تخلفات بانک مرکزی درباره موسسات مالی، بازار ارز، سکه و خودرو سکوت کنید.

- تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر به وزیر کشور در خصوص اینکه چرا استاندار اصفهان در واگذاری معدنی در بخش میمه به ضوابط محیط زیستی توجه نمی‌کند.

- تذکر جواد کاظم نسب به وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره عدم حل مشکل شرکتی که 500 نفر اشتغال برای مردم کارون ایجاد شده است.

- تذکر علی وقفچی نماینده زنجان به وزیر نیرو درباره تعیین تکلیف هر چه سریعتر اعتبار و تکمیل سدی در استان زنجان و همچنین تذکر به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص دستور ساماندهی حقوق بهورزان که اکثر در مناطق محروم خدمت می‌کنند.

- تذکر یعقوب شیویاری نماینده مردم میانه به رئیس جمهور و وزیر نیرو درباره دستور تأمین اعتبار جهت تملک اراضی سدی و آبگیری آن در حوزه انتخابیه.

- تذکر سید هادی بهادری نماینده مردم ارومیه به رئیس جمهور در خصوص وضعیت نامناسب دریاچه ارومیه.

- تذکر ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد به رئیس جمهور در خصوص نارضایتی موجود میان ایثارگران درباره عملکرد شرکتی که در زیرمجموعه بنیاد شهید قرار دارد.

- تذکر علی وقفچی به وزیر راه و شهرسازی در خصوص تعیین تکلیف جاده‌ای در حوزه انتخابیه.

- تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر به همراه 17 نماینده دیگر به وزیر کشور در خصوص یادآوری التزام به قانون اساسی و استاندارانی که با اصل 84 قانون اساسی مخالفت داشتند.

- تذکر شهاب نادری نماینده اورامانات و محمدجواد ابطحی نماینده خمینی شهر به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص ساختارشکنی و رواج ابتدال فرهنگی در حوزه‌های مختلف.

- تذکر شهاب نادری به وزیر علوم و تحقیقات درباره تبعیض در جذب افراد هیئت علمی در دانشگاه‌ها.

- تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی به وزیر بهداشت و درمان در خصوص اتخاذ تدابیر برای حضور پزشکان متخصص در حوزه انتخابیه و همچنین تذکر به بطحایی وزیر آموزش و پرورش در خصوص اینکه به مدیران مدارس بخشنامه ارسال کنند که از دانش آموزان در زمان ثبت‌نام هزینه‌ای دریافت نکنند مگر آن که دانش‌آموزان خود داوطلب باشند.

- تذکر بشیر خالقی به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص واگذاری معادن خلخال به افراد غیربومی.

- تذکر بهمن طاهرخانی به وزیر دادگستری و وزیر نیرو در خصوص بستن چاه‌های آب کشاورزی در زمان نامناسب وتقارن آن با فصل برداشت محصول توسط دستگاه‌های قضایی.

- تذکر محمود صادقی و پروانه مافی و سهیلا جلودارزاده و الیاس حضرتی به وزیر کشور در خصوص اینکه چرا ماموران نیروی انتظامی که مامور نظم و مراقبت از اموال عمومی هستند در واکنش به اعتراضات بازار تهران اقدام به تخریب اموال مردم کردند؟

- تذکر نادر قاضی پور وعلیرضا محجوب و محمدرضا رضایی به وزیر نیرو و وزیر کشور در خصوص تسریع در آبرسانی به روستاهای کشور که مشکل حاد آب شرب دارند.

- تذکر نادر قاضی پور و علیرضا محجوب و محمدرضا رضایی به رئیس جمهور و وزرای جهاد کشاورزی و صنعت و اقتصاد و دادگستری در خصوص جلوگیری از گرانفروشی اقلام مصرفی خوراکی  مستضعفان عزیز، همچنین تذکر به  وزیر صنعت در خصوص جلوگیری از واردات باتری خودروهای خارجی در صورتی که دوبرابر مصرف داخلی تولید باتری در کشور داریم.

- تذکر نادر قاضی پور و علیرضا محجوب به وزیر نیرو؛ جلوگیری از قطعی آب شرب و برق شهر و پایان دادن به قطع روزانه و پیوسته برق در شهرستان اسلامشهر که از ابتدای تابستان سال جاری آغاز شده است، همچنین تذکر به وزیر کشور در خصوص جلوگیری از ورود غیرقانونی اتباع بیگانه از کشورهای همسایه که شرایط اشتغال را سخت‌تر می کند.

- تذکر حسینعلی حاجی دلیگاتنی به وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی در خصوص ضرورت تخصیص سهیمه بیمه ۹۰۰ نفر از کارگران ساختمانی شعبه تامین اجتماعی که از سالیان پیش نوبت هستند.

- تذکر غلام محمد زارعی به وزیر نیرو در خصوص ضرورت تامین منابع و حمایت از پروژه سد تنگ سرخ

- تذکر نادر قاضی پور، محمدرضا رضایی و علیرضا محجوب  به رئیس جمهور و وزرای نیرو و کشور در خصوص جلوگیری از قطع برق و آب شرب شهرها و روستاهای کشور.

- تذکر محمدرضا رضایی و نادر قاضی پور و علیرضا محجوب  به رئیس جمهور در خصوص جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت که فشار بر قشر ضعیف مردم وارد کرده است.

- تذکر سید محسن علوی  به وزیر نیرو در خصوص افزایش بی‌رویه قبض برق در شهرستان های لامرد و مهر.

- تذکر نظر افضلی به وزیر نیرو در خصوص تسریع در جهت اجرای پروژه آبرسانی ۲۲ روستای مرزی حوزه انتخابیه

- تذکر قلی الله قلی زاده به وزیر نیرو در خصوص قطعی مکرر برق شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و هوراند و در تذکر در خصوص عدم مدیریت صحیح و عدم رها سازی آب رودخانه دره رود.

- تذکر نبی هزار جریبی به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص اینکه جنگل‌های استان گلستان و گرگان از آتش سوزی‌های هر روزه نجات دهد و تذکر به وزیر جهادکشاورزی در خصوص اینکه  صنعت دام و طیور را دریابید.

- تذکر علیرضا ابراهیمی و نبی هزار جریبی به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص اینکه چرا کود شیمایی توسط دولت به کشاورزان داده نمی‌شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها