بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۱۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰
تدبیر24»امروزه تحصیل در خارج از کشور و کسب دانش روز در سطح بین المللی به یکی از نیاز های عمده در راستای اعتلای کشور تبدیل شده است. در این میان کشور های زیادی مایل به پذیرش دانشجوی بین المللی هستند که هرکدام دارای شرایط متنوعی می باشند. در ادامه ی این نوشته به ذکر چند مورد از این کشور ها و شرایط تحصیل در آنها بسنده می کنیم:

شرایط تحصیل در آلمان

شایان ذکر است که برای تحصیل در کشور آلمان همانند هر کشور دیگری شما می بایست چندین شرط را رعایت نمایید. برای تحصیل در مقطع لیسانس در آلمان فرد باید علاوه بر مدرک ۱۲ ساله و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات، مدرک زبان نیز داشته باشد. در صورتی که دانشجوی دانشگاه آزاد باشید باید ۲۵ واحد را بگذرانید. برای این مقطع سن شما می بایست زیر ۲۴ سال باشد. برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس نیز نیازمند مدرک زبان بی ۲، مدرک لیسانس و سن زیر ۳۰ سال می باشید. تحصیل در مقطع دکترای آلمان نیازمند مدرک فوق لیسانس و مدرک زبان است که در این مقطع شما می توانید طبق شرایطی بورسیه کسب نمایید.

شرایط تحصیل در اتریش

کشور اتریش در بین کشور های پر طرفدار قرار گرفته است از این رو ادامه تحصیل در اتریش یکی از انتخاب های پر طرفدار در بین دانشجویان ایرانی می باشند. شرایط تحصیل در اتریش به دلیل سیستم آموزشی قوی و همچنین هزینه های کم تحصیلی بسیار مساعد بوده و همچنین تحصیل در این کشور رایج و پر طرفدار بوده و هدف بیشتر دانشجویانی است که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند. دانشگاه های کشور اتریش نیز در بین دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم قرار گرفته اند. علاوه بر این ها این کشور از شرایط اجتماعی و تحصیلی بالایی برخوردار بوده و در این کشور به دانشجویان بین المللی ارزش زیادی قائل می شوند.

ویزای تحصیلی کانادا

از مراحل اخذ ویزای تحصیلی در کانادا ، شما باید ابتدا از سفارت کانادا در تهران وقت قبلی گرفته و مدارک خود را به همراه حضور موفقیت آمیز در یک مصاحبه ارائه دهید. سایر مدارکی که برای تحصیل در این کشور و اخذ ویزای تحصیلی کانادا ارائه دهید شامل مدارک زیر است:

1. نامه ی اخذ پذیرش تحصیلی از یکی از مراکز معتبر آموزشی در کشور کانادا

2. ارائه ی برنامه ی تحصیلی

3. اسکن از صفحات جدید ترین پاسپورتی که دارید. که به این منظور لازم است تمامی صفحات مهر خورده و صفحه ی اول را اسکن نمایید.

4. اسکن از صفحات پاسپورت قبلی شما در صورت وجود

5. ارائه ی اسکن از مدارک شناسایی که باید به صورت ترجمه شده باشد. در صورتی که متاهل بوده و قصد همراهی افراد خانواده را نیز با خود دارید می بایست اسکن از صفحه ی شناسنامه ی همراهان را نیز ارائه دهید.

6. یک قطعه عکس ۳ در ۵ و ۳ در ۴

7. ارائه ی فرم تمکن مالی

8. اسناد نشان دهنده ی دارایی موجود

9. فرم درخواست ویزا

10. پرداخت هزینه های مربوطه برای دریافت ویزای تحصیلی

مجارستان

شرایط تحصیل در مجارستان به گونه ای است که هر سال به طور تقریبی جمعیتی در حدود ۱۰۰۰۰ نفر دانشجوی خارجی در مراکز مختلف دانشگاهی این کشور ، مشغول به تحصیل می باشند. چرا که هرینه های تحصیل در مجارستان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی مقرون به صرفه تر خواهد بود. و در قیاس با اکثر کشورهای اروپایی از سطح علمی بالاتر و به تبع آن کیفیت آموزشی بهتری برخوردار خواهد بود.

شهریه ی دانشگاههای مجارستان در هر سال برای رشته ها و دانشگاه های مختلف تغییراتی را در پیش رو دارد، که این تغییرات زمان ثبت نام و پذیرش دانشجو، در سایت های رسمی دانشگاه ها و مراکز آموزش علمی، اعلام می شوند.

در ادامه ی این مطلب برای آگاهی دانشجویانی که از ایران قصد ادامه ی تحصیل در این کشور را دارند، شهریه ی دانشگاه های مجارستان را به تفکیک مورد بحث قرار داده خواهد شد. اما قبل از آن، باید به این نکته اشاره کرد که این هزینه ها برای دوره ی یک ساله ی دانشگاه ها در نظر گرفته شده و چنان که از پیش هم گفته شد، میزان آن ها در هر سال اندکی تغییر خواهد کرد. شهریه ی دانشگاه های مجارستان در ابتدای سال تحصیلی بایستی به صورت یکجا پرداخت شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کشورهای ذکر شده و همچنین شرایط تحصیلی دیگر کشورها می توانید با مجموعه لیگال اپلای به صورت رایگان در تماس باشید.

88288200

22690470

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها