بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۱۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۴
شرکت آمازون در نظر دارد برای پیشگیری از سرقت پهپادها و ایمنی پرواز، برنامه جدیدی ارائه دهد.
تدبیر24»شرکت آمازون برای ایمن ساختن خدمات ارسال با پهپاد، برنامه جدیدی را ارائه می‌دهد. آمازون در نظر دارد با این برنامه، مشکلات گوناگونی را که برای ارائه درست خدمات پهپاد وجود دارند، برطرف کند.

پهپادها، با وجود خدمات‌رسانی، می‌توانند زمینه سوءاستفاده افراد سودجو را فراهم کنند زیرا می‌توان به راحتی از آنها برای سرقت کالا استفاده کرد.

با وجود اینکه آمازون، مستقیما به کسانی که برای سرقت پهپادها تلاش می‌کنند، اشاره‌ای نکرده اما در مورد دخالت در سیستم‌های ارتباطی که امکان کنترل پهپاد و جابه‌جایی کالا را برای اپراتور فراهم می‌کند، صحبت کرده است.

مقامات آمازون اشاره کردند: با افزایش استفاده از پهپادها، احتمال مخالفت با آنها بیشتر می‌شود. این مخالفت‌ها، خود را در غالب حملات گوناگون نشان می‌دهند که ممکن است با هر هدفی از جمله سرقت پهپاد و بار مفید آن، از بین بردن پهپاد و اختلال در عملکرد آن صورت بگیرد.

ممکن است افراد و سیستم‌های تبهکار بتوانند با هک کردن سیگنال‌های ارتباطی میان پهپاد و برج مراقبت، کنترل پهپاد را به دست بگیرند. چنین حملاتی، ایمنی عملکرد پهپاد را از بین می‌برند و به ضرر مالی منجر می‌شوند.

ایده جدید آمازون این است که در هر چند ثانیه، سیگنالی مشابه ضربان قلب از برج مراقبت به پهپاد ارسال شود. اگر سیگنال، مداخله شخص سومی را در پرواز تشخیص دهد، پهپاد به طور خودکار، روش ماموریت را تغییر می‌دهد و روش ایمن‌تری را در پیش می‌گیرد. پس از آن، پهپاد تلاش می‌کند با غلبه بر شخص سوم، دوباره با برج مراقبت ارتباط برقرار کند و در مکان امنی فرود آید.

برچسب ها: تدبیر24 ، آمازون
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها