بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۱۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵
رییس مجلس در نشست کمیسیون فرهنگی:
رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه کمیسیون فرهنگی به اعضای این کمیسیون توصیه کرد در بخش فضای مجازی فعال باشد.
تدبیر24»دکترعلی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز (سه‌شنبه، 12 تیرماه) در نشست کمیسیون فرهنگی حضور یافت و گفت: برای بنده سعادتی بود که در کمیسیون فرهنگی باشم. کمیسیون فرهنگی، کمیسیون مهمی است و به دلیل اهمیت فرهنگ و ساخت تمدن کشور باید به حوزه فرهنگ توجه شود.

وی افزود: من به کار کمیسیون فرهنگی نگاه منفی ندارم. کارهای مهمی انجام دادید. بودجه برای بخش‌های فرهنگی به طور مثال صدا و سیما 250 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی در نظر گرفتید که برای بخش های دیگری چنین کاری نشده بود که کار شما بود.

رئیس قوه مقننه با بیان این‌که «برای حوزه علمیه یا سایر بخش‌های فرهنگی گام‌های خوبی برداشتید»، خاطر نشان کرد: به هر حال تلاش‌های شما نتیجه‌بخش بود. برای ورزش نیز تلاش‌های خوبی صورت گرفت. کمیسیون فرهنگی فکر کرد و در بخش‌هایی که می‌توانست به حوزه فرهنگ کمک کرد و کارهای خوبی انجام داد. در مجموع با توجه به شرایط کشور شما موفق بودید.

وی در خصوص اینکه اولویت کار کمیسیون‌ها چه باشد، بیان کرد: ما اولویت کار کمیسیون‌ها را مشخص کردیم؛ یکی از مواردی که چالش بود فضای مجازی است که فضای مجازی را به کمیسیون فرهنگی ارجاع دادیم. در این دو سال پیشرفت زیادی نداشتیم. توصیه می‌کنیم در این زمینه فعال باشید حداقل در بخش‌های محتوایی فعال باشید.

لاریجانی درباره نکاتی در خصوص صیانت از داده‌ها اظهار کرد: در فضایی قرار داریم که باید به این بخش خیلی توجه کنیم. رهبری معظم انقلاب هم فرمودند ورود در این زمینه حرام است. شما باید بر اساس همان قواعدی وضع کنید و به این بخش به عنوان اولویت توجه کنید.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح مربوط به رادیو و تلویزیون تأکید کرد: بر اساس گفته آقای مازنی طرح مربوط به رادیو و تلویزیون در حال آماده شدن است اما به هر حال خیلی طولانی شد آن را مشخص کنید تا به صحن آید و سازمان صدا و سیما نظام‌مند شود.

وی با بیان اینکه طرح جامع رسانه‌ها در 2 یا 3 مجلس دست به دست شد، خاطر نشان کرد: روی طرح کار شده است. دولت می‌خواست لایحه بدهد اما نداد. شما طرح دهید. رسانه‌های مختلف، نظام جامع رسانه‌ای می‌خواهد، این نیز جز نکاتی است که می‌توانیم انجام دهیم.

لاریجانی با بیان اینکه نگرانی در مورد خبرنگاران وجود دارد، خاطر نشان کرد: خبرنگاران رابط بین مردم هستند اما خودشان از پشتیبانی ثابتی برخوردار نیستند. مسئله بیمه آنها حل نشده است. در برنامه ششم آمده است می‌توان نظام جامع صنف خبرنگاران و هنرمندان را در مجلس به نتیجه رساند. اگر آنها آینده نداشته باشند، نگاه منفی در بینشان ایجاد می‌شود.

رئیس قوه مقننه اظهار کرد: اگر لازم است با دولت صحبت کنید لایحه دهد؛ چون این امر بار مالی دارد. از وزیر ارشاد بخواهید لایحه دهد، موضوع مهمی است. خبرنگاران جامعه وسیعی هستند و نباید نسبت به سرنوشت خود نگرانی داشته باشند.

وی با بیان این‌که پیگیر آیین‌نامه‌ها و قانون برنامه باشید، توصیه کرد: کمیسیون‌ها قوانین را منوط به آیین‌نامه‌ها نکنند. در سابق هم رایج نبود، پس از انقلاب رایج کردیم. به آقای پزشکیان هم گفتم در جایی که می‌توانید مجلس تعیین تکلیف کند. در صورتی که ضرورت داشت به آیین‌نامه‌ها منوط کنید.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: اگر اولویت‌ها رعایت شود تأثیرگذار است؛ پیشنهادی که یکی از آقایان مطرح کرد طرح و لوایحی است که به کمیسیون‌ها می‌رود؛ به آقای پزشکیان توصیه می‌کنم دقت بیشتری کند چون ایشان ارجاع می‌دهند اگر مواردی است در بخش فرهنگی نمونه‌هایش را به من بگویید بررسی می‌کنم.

برچسب ها: تدبیر24 ، رییس مجلس
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها