بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۱۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶
معاون اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: آموزش و پرورش خراسان‌رضوی ۱۴۱۰ میلیارد تومان به فرهنگیان بدهکار است.
تدبیر24»علی ابری‌اول در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس در حاشیه بازدید از دفتر خبرگزاری تسنیم خراسان‌رضوی اظهار داشت: متاسفانه مطالبات فرهنگیان آموزش و پرورش خراسان‌رضوی در چند سال اخیر مقدار زیادی روی هم انباشته شده است به‌طوری که در چند ماه گذشته هزار و 470 میلیارد تومان فقط در خراسان بدهی و مطالبات برآورد شد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی ادامه داد: اما خوشبختانه با پرداخت اضافه کار تا پایان اسفند ماه رقم بدهی آموزش و پرورش به فرهنگیان به هزار و 410 میلیارد تومان کاهش یافت.

وی با بیان این که مطالبات فرهنگیان از سمت وزارت خانه اعمال می‌شود و برای کل کشور است گفت: برخی اوقات خراسان به دلایل ارتباطات مالی قوی که با نهادها ممکن است توانایی پرداخت مطالبات فرهنگیان را داشته باشد اما برای جلوگیری از دوگانگی مجبور به صبوری است.

ابری در زمینه توزیع شیر در مهرماه سال جاری خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی گذشته شیر دانش‌آموزی تا آبان ماه توزیع شد اما به دلیل عدم تامین منابع در توزیع در آذرماه متوقف شد.

وی از برگزاری جلسه‌ای با حضور مدیران پشتیبانی کل کشور در ارومیه یاد کرد و اظهار داشت: در این جلسه قرار شد تا با تامین منابع در سال تحصیلی جدید توزیع شیر مدارس ادامه یابد.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در در سال تحصیلی 98-97 تصریح کرد: متاسفانه امسال آموزش و پرورش با بزرگترین مشکل مواجه است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی افزود: مشکلات عمده ما در سال تحصیلی جدید این است که هر سال تحصیلی یکی از پایه های تحصیلی کم و یک پایه تحصیلی جدید اضافه می شد اما امسال در حالی با استقرار پایه دوازدهم مواجه هستیم که هیچ پایه‌ای حذف نمی‌شود.

وی گفت: همچنین تا سال‌های گذشته پیش دانشگاهی 24 ساعت در هفته ارائه درس می‌شد ولی امسال پیش دانشگاهی به پایه دوازدهم تبدیل شده و 36 ساعت کلاس نیاز داریم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی عنوان کرد: از طرفی برای نخستین بار هنرستان‌های ایران سه پایه می‌شوند و نیاز به کارگاه، مهندس، تمهیدات و تجهیزات افزایش می‌یابد‌.

وی با اشاره به این که در استان خراسان رضوی پنج هزار پرسنل امسال شرایط بازنشستگی دارند بیان کرد: از این افراد خواهش داریم از بازنشستگی خودداری کنند و با استمرار خدمت کمکی برای آموزش و پرورش باشند تا بتوانیم کلاس‌های درس را پر کنیم.
برچسب ها: تدبیر24 ، فرهنگیان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها