بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۱۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶
رئیس سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی گفت: طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در مناطق عشایری به صورت رایگان انجام می‌شود.

تدبیر24»مجید قدمی رئیس سازمان آموزش و پرورش کودکان استثنایی با اشاره به نوع پوشش تحصیلی دانش‌آموزان در این سازمان، اظهار کرد: در سازمان مدارس استثنایی، هفت گروه دانش‌آموزی پوشش داده می‌شود که برخی در مدارس عادی تحصیل می‌کنند و  دانش‌آموزان نابینا و دارای مشکل جسمی ـ حرکتی به سمت مدارس عادی با حضور معلمان رابط هدایت می‌شوند.

وی در مورد آمارهای سال تحصیلی آینده گفت: سال تحصیلی آینده حدود ٧٥ هزار دانش‌آموز با نیاز ویژه در ١٥٦٩ مدرسه داریم و بر اساس برنامه آموزش تلفیقی دانش‌آموزان با مشکلات ویژه یادگیری به دلیل عدم توانایى در برخی از سازه‌های یادگیری در مدارس عادی آموزش خواهند دید که برای معلمان رابط علاوه بر کارگاه‌های تخصصی، محتوا تولید شده که در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان، ٩٩درصد مناطق کشور را پوشش می‌دهد؛ البته در مناطق صعب‌العبور، این طرح را نتوانستیم اجرا کنیم.

وی ادامه داد: در مناطق عشایری طرح سنجش، رایگان انجام می‌گیرد و لازمه‌ ثبت‌نام دانش‌آموزان کلاس اول در مدرسه، طرح سنجش است و بدون انجام فرایند سنجش، ثبت‌نام تکمیل نمی‌شود و کارنامه‌ای در طول سال برای دانش‌آموز صادر نمی‌شود.

قدمی با اشاره ‌به حذف آزمون‌های ورودی مدارس خاص گفت: این حذف باعث شده تا درخواست برای جهش تحصیلی زیاد شود که والدین باید در مهلت تعیین‌شده در سامانه ثبت‌نام کنند و همچنین در آمار سال گذشته ٩٥٩١ نفر متقاضی جهش تحصیلی داشتیم که تنها ٤٨٢٤ نفر مجوز جهش تحصیلی دریافت کردند.

 علی باقرزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی نیز با اشاره به دستورالعملی که در حوزه سوادآموزی از طرف وزیر آموزش‌ و پرورش به استان‌ها ابلاغ‌ شده است، اظهار کرد: در سوادآموزی سه فرایند مهم پیگیری می‌شود که شامل ثبت‌نام، آموزش و ارزشیابی پایانی است و در فرایند ثبت‌نام به شکل سیستمی کنترل و نظارت می‌شود.

وی ادامه داد: در آموزش می‌توانیم از بخش غیردولتی خرید خدمت کنیم و ارزشیابی پایانی بر عهده ادارات کل است. 

باقرزاده با اشاره به مراکز یادگیری گفت: مراکز یادگیری، محلی است که مرکز ثقل یادگیری و سوادآموزی است و می‌توان با مراکز غیردولتی برای مراکز یادگیری قراداد بسته شود.

در گردهمایی مدیر آموزش و پرورش، تعدادی از مدیران با اشاره به سیاست آموزش‌ و پرورش در مورد حذف آزمون ورودی مدارس و هیأت‌ امنایی شدن مدارس نمونه دولتی در مناطق برخوردار، رفع موانع ثبت‌نام در مدارس نمونه دولتی با حضور دانش‌آموزان غیر برخوردار، مشخص شدن وضعیت خرید خدمات آموزشی در سال  آتی، ساماندهی کارآمد نیروی انسانی، تحقق مدرسه محوری مبتنی بر سند تحول، عدالت آموزشی و پوشش تحصیلی، توسعه متوازن محور، توانمندسازی نیروی انسانی، حذف کارگروه‌هایی که موازی باهم هستند، همکاری دانشگاه فرهنگیان با ادارات آموزش و پروش استان‌ها تأکید کردند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها