بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۱۶۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱
محمد باقر نوبخت:
رییس سازمان برنامه و بودجه احتمال تغییر در ریاست این سازمان را گمانه‌زنی رسانه‌ای‌ خواند.
تدبیر24»محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به محورهای مهم جلسه امروز هیئت دولت گفت: امروز تصویب کردیم که همه زارعین عزیزی که در حوادث طبیعی و غیر مترقبه دچار خسارت شدند تا دو سال همه وام هاشان تمهیل شود و سازمان برنامه و بودجه موظف شد که اصل و سود و همچنین همه جرائمی که به تاخیر و تعویق دوساله مربوط می‌شود و مابه التفاوت سود آن را پرداخت کند.

وی افزود: مسئله انتقال برخی واحدها از مرکز به حاشیه و نیز اینکه کارت بازرگانی که صادر می‌شود به صورت تخصصی درباره اش عمل شود و اینکه یک نفر نتواند از کارت بازرگانی دیگری استفاده کند تا نظمی به کار تجارت در کشور داده شود و در ارتباط با کاهش آسیب های اجتماعی مقرر شد که حداقل هشتاد میلیارد تومان را برای تجهیز اردوگاه هایی که به عنوان کمپ می توان معتادان را در آن درمان کرد اختصاص دهیم.

سخنگوی دولت در پاسخ به این پرسش که ما به التفاوت افزایش حقوق چه زمان پرداخت می‌شود، گفت: از سه ماهه قبل در حساب همه وزارتخانه ها بود در دو ماه اول با توجه به اینکه این افزایش باید به صورت پلکانی عمل می شد مقرر بود که یک استفسار از مجلس انجام شود که انجام شد و در اعمال این اصلاحات براساس تفسیر مجلس باید احکام همکاران ما در دستگاه های اداری اصلاح می شد که امیدوارم انجام شده باشد؛ چرا که آنچه مهم است تامین اعتبار و پرداخت این ها به دستگاه هاست که انجام شده و من از همه دستگاه های دولتی انتظار دارم که اگر تا به حال به هر دلیلی اصلاح احکام را انجام نداده‌اند، سریعا ظرف چند روز انجام دهند تا ما برای پرداخت حقوق تیرماه این افزایش سنواتی را که پرداخت نشده بود را پرداخت کنیم.

نوبخت در پاسخ به این پرسش که برای کاهش هزینه سفرهای خارجی اعضاء هیات دولت چه برنامه‌ای دارد، گفت: فراتر از مصادیقی که رئیس جمهور بیان کردند برای صرفه جویی در هزینه‌های جاری و عمرانی الزام داریم و با توجه به اینکه احتمال کاهش منابع ارزی یا ریالی ما در آینده وجود دارد، باید برای عدم تحقق منابع بودجه های اضطراری داشته باشیم. به این جهت الان دو بودجه اضطراری با مقادیری از صادرات تهیه کردیم و این موارد در شورای هماهنگی اقتصادی سه قوه توسط سازمان برنامه و بودجه مطرح خواهد شد.

وی افزود: همین که وزارت صنعت و بانک مرکزی موظف شدند کسانی که ارز 4200 دریافت می‌کنند اسامی شان اعلام شود تا جامعه بداند که چه کالایی با ارز 4200 تومانی وارد می شود گامی در جهت شفاف سازی است.

نوبخت در پاسخ به این پرسش که موضوع دیدار واعظی با قالیباف و احتمال معاون اول شدن وی تا چه حد صحت دارد، گفت: قرار نیست که ما به همه شایعاتی که مطرح می شود پاسخ دهیم مگر اینکه کار و امور را تعطیل کنیم و به تکذیب این موارد مشغول شویم. البته رییس جمهور متناسب با ضرورت‌ها تغییراتی می‌دهند منتها موضوعی که الان در رسانه‌ها مطرح می‌شود گمانه زنی‌های رسانه ای است. تغییرات به وقتش صورت می‌گیرد.
رییس سازمان برنامه و بودجه  احتمال تغییر در ریاست این سازمان را گمانه‌زنی رسانه‌ای‌ خواند و گفت: در مورد اختلاف بین وزرا، این هم صحبت‌های رسانه‌ای است، کار وزارت ارتباطات و صنعت متفاوت است همه ارزهای منتشر شده توسط لیست بانک مرکزی فصل الخطاب است.

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
0
0
الحمدولله رب العالمین
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها