بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۱۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
شاید برای یک شهروند عادی تفاوتی نداشته باشد که اینستاگرام هم مثل تلگرام یا توئیتر، فیلتر شود؛وقتی یک فیلترشکن باز است، بقیه شبکه ها هم از آن استفاده می کنند
تدبیر24»آساره کیانی - شاید برای یک شهروند عادی تفاوتی نداشته باشد که اینستاگرام هم مثل تلگرام یا توئیتر، فیلتر شود؛وقتی یک فیلترشکن باز است، بقیه شبکه ها هم از آن استفاده می کنند؛ راستش  صحبت های دادستان اصفهان هم درباره پیگیری و تحت تعقیب قراردادن و این حرف ها زیاد برای مردم جدی نیست؛ مثل وقتی است که داشتن ماهواره جرم شد اما خیلی ها(مگر این که خودشان نمی خواستند) در خانه هایشان ماهواره داشتند و با وجود برخوردها و جمع آوری های موردی، باز هم داشتند و هنوز هم دارند.

این را دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان، گفته:«هیچ کس اجازه استفاده از تلگرام را ندارد»؛ و شاید به این دلیل گفته که با وجود فیلترشدن پیام رسان تلگرام در ایران،  نه تنها مردم، این شبکه مجازی را ترک نکردند که میزان استقبالشان از پیام رسان های داخلی هم درصد بسیار پایینی (در حد استفاده کننده های اجباری وابسته به نهادهای رسمی) را شامل شد.

استفاده از فیلترشکن پیر و جوان نمی شناسد و انواع متفاوت آن هم موجود است. البته شاید منظور دادستان اصفهان از هیچ کس، برخی مقامات مسئول باقی مانده در کانال های تلگرامی شان باشد؛ برای نمونه در همان ساعات اولیه فیلترشدن رسمی تلگرام(پس از یک دوره کوتاه قطع و وصلی) کانال های تلگرامی رسمی مربوط به اطلاع رسانی شورای شهر یا شهرداری تهران صفحاتشان را ترک کرده و به پیام رسان های داخلی پیوستند اما اکثر اعضای شورای کماکان به فعالیت خود در کانال هایشان ادامه دادند؛ این در مورد نمایندگان مجلس و سایر مقام های مسئول هم صدق می کرد.

حالا آقای حسن رحیمی، با ایسنا درباره تلگرام حرف زده و توضیح داده به این خاطر که استفاده از تلگرام با فیلترشکن انجام می شود و فیلترشکن عنوان جزائی داشته، پس استفاده از تلگرام هم قابل تعقیب و پیگیری است. و این در حالی است که استفاده از توئیتری که تقریبا تمام مسئولان مهم کشور در آن عضو هستند، با استفاه از فیلترشکن صورت می پذیرد.

هنوز خبر تحت تعقیب قرارگرفتن کاربران تلگرام از زبان دادستان کل کشور مطرح نشده البته رسانه ها از دادستان اصفهان به عنوان یک مقام عالی قضایی در ایران  یاد می کنند و این نکته را هم نمی توان در نظر نگرفت که اتفاقات و تغییراتی که نتیجه اش درصد بالایی از مردم را شامل می شود در مواردی با زمزمه هایی غیرمستقیم صورت گرفته؛ زمزمه هایی مثل نگرانی مسئولانه درباره تبعات امنیتی تلگرام برای مردم.

اما همزمان با اظهارات تلگرامی دادستان اصفهان، بحث فیلترشدن اینستاگرام هم در شبکه های مجازی شروع به چرخیدن کرد.

 بعد از فیلترشدن تلگرام، آن هایی که از اینستاگرام کمتر استفاده می کردند، تلاش کردند این صفحات مجازیشان را فعال تر کنند؛ بخصوص اگر مسئولیتی دولتی هم داشتند یا وابسته به سازمان ها و نهادهای رسمی بودند و هم باید مردم داریشان  را حفظ می کردند و هم نمی توانستند به تصمیمات رسمی نه بگویند.

بعد از انتشار خبر فیلترینگ اینستاگرام توسط معاون دادستان که از روی نگرانی سوءاستفاده کنندگان از عواطف مردم(برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه)بیان شده بود، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توئیت کرد که این خبرها را برخی رسانه های خاص منتشر می کنند تا افکار عمومی را منحرف کنند و نه تنها اینستاگرام فیلتر نمی شود که توئیتر هم در صف رفع فیلتر است.

البته زمان فیلتر شدن رسمی تلگرام، وزیر جوان اعتراض هم کرده بود و حتی زمزمه های استعفایش هم شنیده می شد اما خب اتفاق خاصی رخ نداد و تلگرام فیلتر شد و وزیر ماند و حالا هم که؛ بحث منع استفاده با فیلترشکن و زمزمه های عنوان جزائی و غیره.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها