بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۱۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران خطاب به وزیر خارجه فرانسه:
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تأکید کرد: فعالیت‌های موشکی ایران علیه هیچ کشوری نیست و صرفاً جنبه دفاعی دارد.

تدبیر24»بهرام قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد اظهارات اخیر وزیر  امور خارجه فرانسه در ارتباط با فعالیت‌های صلح‌آمیز موشکی ایران تصریح کرد: ایران بارها اعلام کرده که فعالیت‌های موشکی ایران بخشی از سیاست بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران است و در جهت تامین منافع ملی و دفاع از کیان و قلمرو کشور مانند هر کشور مستقل دیگری مورد پیگیری قرار گرفته و می‌گیرد.

این دیپلمات ارشد کشورمان با تاکید بر اینکه فعالیت‌های موشکی ایران علیه هیچ کشوری نخواهد بود و صرفا جنبه دفاعی دارد، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با توجه به تجربیات خود در دهه‌های اخیر از جمله جنگ هشت‌ساله تحمیلی آموخته است که برای متوقف کردن و ممانعت از شکل گیری برخی نیات شوم معاندینی که بخواهند تمامیت ارضی ایران را مورد تجاوز و تعرض قرار دهند باید با تقویت قدرت دفاعی خود مانع شکل‌گیری این نیات پلید در نزد بدخواهان و معاندان جمهوری اسلامی ایران شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به حمله صدام حسین به ایران با استفاده از سلاح‌های مخربی که برخی از کشورهای اروپایی در اختیار او قرار داده بودند، گفت: این موضوع یادآوری خوبی برای آنانی است که از توجه و فلسفه جمهوری اسلامی ایران به تقویت بنیه دفاعی خود تعجب می‌کنند. در همین چارچوب از آنانی که با تردیدهایی مواجهند دعوت می‌کنم تا تاریخ جنگ هشت‌ساله ایران را که در آن سلاح‌های پیشرفته و مخرب فراوانی از جانب برخی از کشورهای اروپایی و مغرب زمین در اختیار صدام قرار گرفت، مجددا مورد مطالعه قرار دهند.

قاسمی همچنین در مورد بخشی دیگر از  اظهارات وزیر خارجه فرانسه که ایران را به دفاع از گروه‌های تروریستی متهم کرده است، تصریح کرد: ایران یکی از قربانیان بزرگ تروریسم است که در طول سال‌های پس از انقلاب اسلامی هزاران نفر از شهروندان عادی خود را در مقابله با تروریسم از دست داده است. جمهوری اسلامی ایران یکی از اصولی‌ترین سیاست‌های خود را مبارزه با تروریسم قرار داده و نتایج این سیاست تاکنون آثار مثبت منطقه‌ای و جهانی داشته و این امری روشن برای همگان است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه مبارزه مستمر با تروریسم در دستور کار تهران قرار دارد، به تلاش‌های ایران برای مبارزه با این موضوع در منطقه از جمله سوریه و عراق اشاره کرد و گفت: اقدامات و حمایت‌های صورت گرفته در این کشورها در راستای مبارزه با تروریسم، نمونه‌ای از سیاست سازنده ایران در مبارزه با تروریسم است و نباید این سیاست سازنده به دلایل و اهداف سیاسی وارونه جلوه داده شود.

وی همچنین در مورد بخشی دیگر از صحبت‌های وزیر امور خارجه فرانسه که ایران را متهم به عامل ایجاد بی‌ثباتی در منطقه کرده است، تاکید کرد: تحقق ثبات، امنیت و توسعه اقتصادی در منطقه همواره مورد استقبال جمهوری اسلامی ایران است. ما منافع و مصالح خود را در ایجاد امنیت و صلح و ثبات در منطقه می دانیم لذا برای تحقق این موضوع و برقراری صلح همواره تلاش کرده‌ایم که با کشورهای منطقه در این چارچوب همکاری و تعامل داشته باشیم. این نوع اتهامات به جمهوری اسلامی ایران اتهاماتی ناروا، نابجا و از روی ناآگاهی از وضعیت منطقه است و قطعا غیرمنصفانه است. 

این دیپلمات ارشد کشورمان همچنین در مورد اظهارات لودریان مبنی بر حمایت ایران از برخی از گروه‌ها در یمن، تصریح کرد: مواضع جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با بحران انسانی در یمن کاملا روشن و دقیق است و بارها این سیاست را با صدای رسا و بلند مطرح کرده است.

وی با اشاره به حملات عربستان و کشورهای هم‌پیمانش به مردم مظلوم یمن که منجر به آواره و کشته شدن تعداد زیادی از مردم این منطقه شده است، گفت: در همین چارچوب می‌بینید که برخی از کشورهای غربی برای کسب درآمد بیشتر سلاح‌های مخربی را در اختیار این متجاوزان قرار داده‌اند و این باعث بحرانی شدن هرچه بیشتر فاجعه انسانی در یمن شده است.

قاسمی با بیان اینکه "این کشورها با ارسال سلاح و دیگر حمایت‌های خود متجاوزان به مردم یمن را مورد تشویق قرار داده‌اند و ضروری است که آن‌ها در این سیاست‌ها بازنگری کنند"، در ارتباط با سخنان وزیر خارجه فرانسه در ارتباط با حضور ایران در سوریه نیز تاکید کرد: حضور ایران در این کشور حضوری مستشاری و به درخواست دولت سوریه و در راستای مبارزه با تروریسم است. 

وی با اشاره به حمایت برخی از شهروندان کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی در سوریه در ابتدای شکل‌گیری بحران در این کشور تصریح کرد: تا زمانی که دولت سوریه در مبارزه با گروه‌های تروریستی نیازمند به کمک مستشاری ایران باشد، ایران با توجه به سیاست اصولی خود در ارتباط با مبارزه با تروریسم و کمک به تقویت امنیت و ثبات در منطقه، به این کمک‌ها ادامه می‌دهد.

به گزارش ایسنا،  وزیر امور خارجه فرانسه صبح جمعه در گفت‌وگو با رادیوی RTL با طرح برخی ادعاها علیه ایران اظهار کرد: ما در برخی از مسائل با ایران دارای اختلافات سنگینی هستیم. اول تمایل ایران برای ایجاد عدم ثبات در منطقه با کمک رساندن به برخی از گروه‌ها در یمن یا کمک دادن به برخی گروه‌ها در سوریه با حضور خود در سوریه و با حمایت از بشار اسد در بحران سوریه و کمک به عملیات نظامی که در جنوب شرقی سوریه در حال انجام است. این‌ها باید قطع شود. باید در خصوص این مذاکره شود. به همان گونه که باید در خصوص نوعی عطش و تمایل ایران برای تسلیحات موشکی که فقط برای دفاع از خود نیست و در ارتباط با تمایل ایران برای مداخله در سایر مناطق فرای خاک کشور خود است، نیز صحبت کنیم. باید بحث را با ایران باز کرد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها