بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۱۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲
محمد وحدتی نماینده مردم بستان آباد، تیکمه داش و حومه در مجلس شورای اسلامی، در راستای مطالبات رهبری مبنی بر اینکه قانون گذاری برای حل مشکلات خانواده‎های ایرانی نباید براساس الگو گیری از غرب باشد و سبک زندگی غربی در تعارض با معنای خانواده است، نقش نمایندگان در این امر را حیاتی دانسته و عنوان کرد: تمام قوانینی که در جامعه اجرا می‌شود، از تصویب نمایندگان می‎گذرد، بنابراین در صورتی که نمایندگان برای تصویب قوانین دستورات اسلام را مدنظر قرار دهند، شاهد تغییرات اساسی در جامعه خواهیم بود.

تدبیر24»وی بیان کرد: اسلام دستورات زیادی برای تحکم خانواده دارد، که استفاده از آن‎ها موجب ترویج سبک زندگی اسلامی در کشور می‌شود.
وحدتی در پایان تصریح کرد: اجرای قوانین براساس دستورات اسلام در جامعه، تعالی و رشد بشر را در پی خواهد داشت.

 

 

وی در پستی دیگر  با تذکر به وزیر آموزش و پرورش درخصوص علت عدم پرداخت به موقع پاداش پایان خدمت، حق مرخصی و هزینه ازدواج فرزندان فرهنگیان سال 96، گفت: افراد بسیاری از میان بازنشستگان آموزش و پرورش به نمایندگان به دلیل عدم پرداخت پاداش پایان خدمت مراجعه کرده و نسبت به دیرکرد در پرداختی‌ها گلایه داشتند چراکه اکنون با افزایش نوسانات اجتماعی پاداش‌ها به لحاظ ریالی ارزش خود را از دست داده‌اند.
نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 6 ماه پیش، پاداش پایان خدمت فرهنگیان ارزشی چند برابر اکنون داشت اما دیگر این مبلغ چندان به کارشان نمی‌آید، افزود: بازنشستگان حقوق و مزایای بسیار محدودی دارند لذا روا نیست پرداخت پاداش پایان خدمت آن‌ها جزو آخرین اولویت‌های دولت باشد.
وی حق مرخصی و هزینه ازدواج فرزندان را حداقل‌ترین حقوق کارکنان دولت دانست و ادامه داد: متاسفانه همین حق و حقوق نیز به درستی به فرهنگیان پرداخت نمی‌شود و گلایه‌هایی نیز به این دلیل در میان فرهنگیان وجود دارد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی همچنین درآمدزایی و استفاده از املاک مازاد را یکی از راه‌های اساسی در پیش‌روی آموزش و پرورش برای برون‌رفت از مشکلات مالی عنوان کرد و گفت: اگرچه آموزش و پرورش قول پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته را تا شهریورماه به طور کامل داده است اما اگر این اتفاق نیفتد به‌یقین برای احقاق حق این قشر مظلوم جامعه ساکت ننشسته و راه‌های دیگر را تجربه خواهیم کرد.

 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها