وزیر آموزش و پرورش از برگزاری گردهماییهای زیاد انتقاد کرد و از مدیرانکل آموزش و پرورش خواست تا آن دسته از گردهماییها که به اهداف لازم نمیرسند را حذف کنند و هزینههای آن را به طور مستقیم در مدارس مصرف کنند.
تدبیر24»سید محمد بطحایی وزیر
آموزش و پرورش در اختتامیه گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران
کل آموزش و پرورش استانهای کشور با اشاره به مسائلی که در سیاست خارجی
کشور به وجود آمده است، اظهار کرد: ایالات متحده در دوره جدید نه تنها با
کشور ما اقدام به خروج از قراردادها و تعهدات بینالمللی خودش کرده است،
بلکه با کشورهای دیگر هم این کار را انجام داده است و بدقولیهای وی سبب
شده تا سایر کشورها نیز نسبت به این بدقولی ناخرسند باشند.
وی برگزاری زیاد گردهماییها را مناسب ندانست و از
مدیرانکل آموزش و پرورش خواست تا با ارزیابی گردهمایی، آنهایی که در
ارزیابیها به اهداف لازم نمیرسند را حذف کنند و هزینههای آن را به طور
مستقیم در مدارس مصرف کنند.
بطحایی از مدیران کل آموزش و پرورش خواست تا ارتباط
نزدیکتری با مدیران مدارس، معلمان و همه ذی نفعان آموزش و پرورش داشته
باشند و بدانند ممکن است که برخی از صحبتهای آنان به مدیران و معلمان
انتقال نیابد و به همین دلیل ارتباط مستقیمتری با ذی نفعان آموزش و پرورش
داشته باشند و مشکلات و مسائل و راهحلهای آنان را بشنوند و برای حل
مشکلات پیگیر باشند.
وی با اشاره به حمایت از کالای ایرانی در سال جاری
خطاب به مدیرانکل آموزش و پرورش، اظهار کرد: برای سال تحصیلی جدید طوری
برنامهریزی کنید که این اتفاق در سطح ادارات و مدارس بیفتد و کالاهای
ایرانی به طور حداکثری استفاده شود.
وزیر آموزش و پرورش، اجرایی شدن سند تحول را از
الزامات این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: سند تحول و برنامههای آن به عنوان
نقشه راه وزارت آموزش و پرورش تلقی میشود و مدیرانکل لازم است تا
برنامههای خود را با سند تحول هماهنگ و همسو کنند.
وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به مدرسه محوری
باید طرحهایی اجرا شود، ادامه داد: طرح هایی از جمله نظام سنجش صلاحیت
حرفهای مدیران مدارس، نظام انتخاب و انتصاب مدیران، نظام سنجش و تضمین
کیفیت مدارس، اصلاح و تعدیل ساختار سازمانی، راهاندازی شبکه ملی و یکپارچه
آموزش و پرورش مبتنی بر ict و اختصاص شناسه پرسنلی به کارکنان و معلمان
مدارس در دست انجام است اما مدرسه محوری بدون انجام تفویض اختیار قابل
انجام نیست و باید همه ادارات از جمله ستاد، استانها و مناطق اختیاراتی که
دارند را به مدرسه منتقل کنند و مدرسه باید بتواند بدون دستورالعمل،
آییننامه و بخشنامههای ستاد خودش را مدیریت کند و مسایل و مشکلات را حل
کند.د
بطحایی در مورد اصلاح و تعدیل ساختار سازمانی گفت:
تا زمانی که این اتفاق نیفتد، اجازه نفس کشیدن به مدرسه نمیدهد و
چشمانداز ما برای مناطق انجام نظارت بالینی و تخصصی بر مدارس است و منطقه
باید متناسب با این نقش وظایف خود را باز تعریف کند.
وی با اشاره به برگزاری
موفق انتخابات نمایندگان فرهنگیان در صندوق ذخیره، اظهار کرد: برگزاری
موفق این انتخابات در مرحله اول و دوم، نشان دهنده این است که این انتخابات
از اتفاقات خوبی است که میتواند الگویی برای سایر بخشهای آموزش و پرورش
که نیاز به حضور نمایندگان معلمان دارد، باشد.