بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۱۱۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷
وزیر آموزش‌ و پرورش از برگزاری گردهمایی‌های زیاد انتقاد کرد و از مدیران‌کل آموزش‌ و پرورش خواست تا آن دسته از گردهمایی‌ها که به اهداف لازم نمی‌رسند را حذف کنند و هزینه‌های آن را به طور مستقیم در مدارس مصرف کنند.

تدبیر24»سید محمد بطحایی وزیر آموزش‌ و پرورش در اختتامیه گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های کشور با اشاره به مسائلی که در سیاست خارجی کشور به وجود آمده است، اظهار کرد: ایالات متحده در دوره جدید نه تنها با کشور ما اقدام به خروج از قراردادها و تعهدات بین‌المللی خودش کرده است،  بلکه با کشورهای دیگر هم این کار را انجام داده است و بدقولی‌های وی سبب شده تا سایر کشورها نیز نسبت به این بدقولی ناخرسند باشند.

وی برگزاری زیاد گردهمایی‌ها را مناسب ندانست و از مدیران‌کل آموزش‌ و پرورش خواست تا با ارزیابی گردهمایی، آنهایی که در ارزیابی‌ها به اهداف لازم نمی‌رسند را حذف کنند و هزینه‌های آن را به طور مستقیم در مدارس مصرف کنند.

بطحایی از مدیران کل آموزش و پرورش خواست تا ارتباط نزدیک‌تری با مدیران مدارس، معلمان و همه ذی نفعان آموزش و پرورش داشته باشند و بدانند ممکن است که برخی از صحبت‌های آنان به مدیران و معلمان انتقال نیابد و  به همین دلیل ارتباط مستقیم‌تری با ذی نفعان آموزش و پرورش داشته باشند و مشکلات و مسائل و راه‌حل‌های آنان را بشنوند و برای حل مشکلات پیگیر باشند.

وی با اشاره به حمایت از کالای ایرانی در سال جاری خطاب به مدیران‌کل آموزش‌ و پرورش، اظهار کرد: برای سال تحصیلی جدید طوری برنامه‌ریزی کنید که این اتفاق در سطح  ادارات و مدارس بیفتد و کالاهای ایرانی به طور حداکثری استفاده شود.

وزیر آموزش‌ و پرورش، اجرایی شدن سند تحول را از الزامات این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: سند تحول و برنامه‌های آن به عنوان نقشه راه وزارت آموزش و پرورش تلقی می‌شود و مدیران‌کل لازم است تا برنامه‌های خود را با سند تحول هماهنگ و همسو کنند.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به مدرسه محوری باید طرح‌هایی اجرا شود، ادامه داد: طرح هایی از جمله نظام سنجش صلاحیت حرفه‌ای مدیران مدارس، نظام انتخاب و انتصاب مدیران، نظام سنجش و تضمین کیفیت مدارس، اصلاح و تعدیل ساختار سازمانی، راه‌اندازی شبکه ملی و یکپارچه آموزش و پرورش مبتنی بر ict و اختصاص شناسه پرسنلی به کارکنان و معلمان مدارس در دست انجام است اما مدرسه محوری بدون انجام تفویض اختیار قابل انجام نیست و باید همه ادارات از جمله ستاد، استان‌ها و مناطق اختیاراتی که دارند را به مدرسه منتقل کنند و مدرسه باید بتواند بدون دستورالعمل، آیین‌نامه و بخشنامه‌های ستاد خودش را مدیریت کند و مسایل و مشکلات را حل کند.د

بطحایی در مورد اصلاح و تعدیل ساختار سازمانی گفت: تا زمانی که این اتفاق نیفتد، اجازه نفس کشیدن به مدرسه نمی‌دهد و چشم‌انداز ما برای مناطق انجام نظارت بالینی و تخصصی بر مدارس است و منطقه باید متناسب با این نقش وظایف خود را باز تعریف کند.

وی با اشاره به برگزاری موفق انتخابات نمایندگان فرهنگیان در صندوق ذخیره، اظهار کرد: برگزاری موفق این انتخابات در مرحله اول و دوم، نشان دهنده این است که این انتخابات از اتفاقات خوبی است که می‌تواند الگویی برای سایر بخش‌های آموزش و پرورش که نیاز به حضور نمایندگان  معلمان دارد، باشد.

برچسب ها: تدبیر24 ، بطحایی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها