بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۱۱۷۷۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳
از آنچه منتهی به نا امیدی و یاس، درد و رنج می شود دوری کنیم.
تدبیر24»فیروز قاسمی- آن مدارک تحصیلی که کسب کرده ایم و آن کتاب هایی که تا این لحظه خوانده ایم و یا در سخنرانی ها گوش داده ایم و...  زمانی ارزشمند می شود که با تفکر، تعمق، تحقیق، بررسی و با دور اندیشی به آنها عمل نمائیم و با خلافیت به عرصه ظهور برسانیم. در غیر اینصورت همانند کتاب هایی می مانیم که بجای مطالعه و بررسی درجهت رشد آگاهی و تاثیرگذار بودن در جامعه و اجتماع، گرد و غبار و تار عنکبوت بر روی آنها نقش بسته است. و یا برای تزئین و دکور در قفسه ها چیده شده اند.
در جهت دستیابی به جامعه ای آگاه و توسعه یافته با دیدن و خواندن هر مطلبی که از صحت آن بی اطلاع هستیم و شناخت و آگاهی نداریم قبل از اینکه آن مطلب را برای دیگران ارسال کنیم و یا بازگو کنیم، با تعجب و کنجکاوی آن را بررسی کنیم. همواره انسانها در سیر تکامل با کنجکاوی و میل به دانستن با پرورش ذهن « با فعل خواستن و توانستن » برای دستیابی به نیازهای زندگی یکی پس از دیگری موانع ها را درنوردیدند و با ایجاد تغییرات غیر ممکن ها را ممکن ساختند.
چنانچه تصمیم بگیریم از دیوارها بگذریم از بلندترین آنها بالا میرویم که پنجره و دری دریابیم، و یا سوراخی بوجود آوریم تا آن دیوارها را تخریب کنیم. فراموش نکنیم که هیچ دیواری توان مقابله با اراده انسان را ندارد.
در همین جهت اگر تصمیم گرفتید در زندگی رشد و پیشرفت کنید، یاد بگیریم  کنجکاو باشیم. هر چیز را به سادگی باور نکنیم، و عجولانه و از روی نیاز و بر خلاف اصول و معیارهای زندگی خود هر چیز را نپذیریم.
متاسفانه غالب مردم تحت تاثیر کلمات بدون مطالعه و آگاهی خود را به دست احساساتشان
می سپارند و در آن فرو می روند،در واقع رنج را
می پذیرند تا اینکه خود را ناتوان و بیچاره در
می یابند.و در نتیجه اعتماد به نفس خود را از دست می دهند.
برای اینکه احساس گناه و پشیمانی مادام العمر نکنیم، با مطالعه ، کنجکاوی و تعجب از پیرامون خود و جهان به شناخت بهتر دستیابیم.
در همین جهت هدفهای بزرگی برای خود تعیین کنیم، و ترس و واهمه را برای ایجاد تغییرات از خود دور کنیم و با بالا بردن معیارها، استانداردها و سطح توقعات و انتظارات خود هر چیز را نپذیریم. و چنانچه واقعٱ و قلبٱ در راهی که قدم می گذاریم معتقد به آن هدف بزرگ نباشیم در همان گام اول به کار خود لطمه زده ایم.
اعتقادات ما به ما می گویند اشیاء و امور چگونه عمل می کنند، وچه چیزهای ممکن اند و چه چیزهای غیر ممکن. اعتقادات ما افکار، کردار و احساسات ما را شکل می دهند. در نتیجه تغییر نظام اعتقادی، هسته مرکزی هر تغییر پایداری است که در امور زندگی ایجاد می کنیم.
در جهت پیشرفت و توسعه امکانات هدفهای دور از دسترسی برای خود قائل شویم، ترس، واهمه، یاس و ناامیدی را کنار بگذاریم و قلم خود را صادقانه و به دور از هرگونه گرایشی و... به گردش درآوریم، فکر خود را مهار نکنیم، هر چه به نظرمان می رسد راهگشاه باشد روی کاغذ بیاوریم، خود را در موقعیت فکری لازم قرار دهیم، نگرانی ها را بر طرف کنیم و از آنچه منتهی به درد و رنج می شود دوری کنیم، ایمان و اطمینان داشته باشیم در راهی که قدم می گذاریم موفقیت، پیشرفت و... در پی دارد. اینها بخشی از تغییراتی هستند که همه ما در جهت حفظ کیفیت حیات در این سیاره کوچک که در میان میلیارهاهاهاهاها، سیاره دیگر قرار دارد نیاز داریم .
بخاطر داشته باشیم در مسیر ایجاد تغییرات پایدار و دستیابی به هدفهای بزرگ با موانع هایی روبرو خواهیم شد. به همین جهت فکر خود را مهار نکنیم و همواره خود را در موقعیت فکری لازم قرار دهیم.
بیش از هر چیزی من و شما هر دو دیده ایم و خوانده ایم و شنیده ایم کسانی علیرغم همه موانع ها و ناملایمات ها و...با اراده و فعل خواستن و توانستن همه محدودیت ها را در نوردیده اند و در جهت رشد آگاهی و پیشرفت در جامعه و اجتماع خود را وقف کردند و اثری تاثیر گذار از خود بجای گذاشتند. اینها نمونه های الهام بخش و نیروی بی کران روح آدمی هستند.
برچسب ها: تدبیر24 ، قلم
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
محمدصفا اونقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
0
0
درود واقعا از یادداشت ها وتحلیل ها استاد قاسمی لذت میبرم جناب قاسمی درخصوص اقتصاد سینما تمام مطالب های شما را بیگیری میکنم تقاضا دارم بیشتر بنویسید متشکرم
یهنام صیفوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
0
ضمن عرض سلام بشما و استاد قاسمی محترم ،
من یکی از دوست داران قلم و نگریش جناب آقای قاسمی هستم و خط و نوشته های ایشان از اهمیت بسیاری برخوردار است .
به این وسیله خواستم از شما و استاد قاسمی تشکر و قدر دانی کنم.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها