بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۱۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۵
کارشناس حوزه کار بر این باور است که اگر قوانین مربوط به حوزه کار و ساعات کار در بنگاه‌ها رعایت شود، خود به خود ۳۰ درصد به اشتغال نیروی کار اضافه می‌شود.
تدبیر24»علی اکبر سیارمه در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه برای تولید ملی به نیروی کار نیاز داریم، اظهار کرد: در کارخانه‌هایی که به طور فعال در حال تولید هستند، ۵۰ درصد تولید اسمی خودشان است اما اگر در این کارخانه‌ها قوانین و مقررات ساعات کار رعایت شود به طور اتوماتیک ۳۰ درصد به نیروهای کاری که در آن‌ها مشغول کارند، افزوده می‌شود.

به اعتقاد وی اشتغال نیروهای کار در چنین بنگاه‌هایی با در نظر گرفتن هزینه سرمایه، سود سرمایه، انرژی، مالیات و دستمزد افزایش می‌یابد.

این کارشناس حوزه کار در عین حال حمایت از تولید داخلی را مستلزم مقابله با قاچاق کالا و واردات بی‌رویه دانست و گفت: اگر به خودروی ملی افتخار می‌کنیم و می‌خواهیم تولید داخلی تقویت شود، باید جلوی واردات 1000 دستگاه خودرو در سال را بگیریم.

وی گفت: اگر این محدودیت‌ها اعمال شود و اراده‌ای برای تقویت و حمایت از تولید ملی وجود داشته باشد، اقتصاد مقاومتی دیگر در حد شعار نمی‌ماند.

سیارمه تاکید کرد: اتکا به صادرات نفتی باعث می‌شود، در شرایط بحرانی و تحریم، اقتصاد آسیب ببیند لذا باید از ظرفیت‌های صادرات غیرنفتی به بهترین شکل استفاده و درآمدزایی کنیم.

این کارشناس حوزه کار در پایان با اشاره به تاکید برنامه ششم و تکلیف دولت به ایجاد ۹۵۰ هزار شغل در هر سال گفت: شخصا معتقدم صیانت از مشاغل فعلی باید در دستور کار دولت قرار گیرد و قبل از دادن شعار ایجاد یک میلیون شغل در سال باید اشتغال موجود را حفظ و قوانین را رعایت کنیم.

به گزارش ایسنا، بر اساس آمارها حدود ۷۰ درصد متقاضیان جویای کار را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند و سالانه یک میلیون نفر به بازار کار کشور افزوده می‌شود.
هدف‌گذاری برنامه ششم توسعه دولت را مکلف کرده تا پایان برنامه هر سال ۹۵۰ هزار شغل ایجاد کند و وزارت کار در این راستا طرح اشتغال فراگیر را در دستور کار قرار داده است.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها