بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۱۱۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱
جوابیه علیرضا فرقاني به روزنامه اعتماددرباره استادعباسی
*روزنامه اعتماد نوشت: بعد از انتشار مطلبي در «اعتماد» با عنوان حسن عباسي شومن يا كسينجر يكي از مخاطبين (علیرضا فرقاني) كه خود را دانش‌آموز مكتب سياسي استاد حسن عباسي دانسته جوابيه‌اي به روزنامه ارسال كرده است كه از نظر مي‌گذرانيد.
تدبیر24»در ابتداي امر پاسخ به شبهه حضور آقاي حسن عباسي در جبهه كه به نقل از آقاي شمخاني بيان شد؛ فرداي برنامه ديروز امروز فردا كه آقاي شمخاني ابهام حضور ايشان را در جبهه مطرح كردند آقاي عباسي پاسخي مستند و بسيار محترمانه دادند. (aparat. com/v/bVujQ)

از فرداي آن روز نيز برخي طرفداران آقاي عباسي مبادرت به انتشار عكس‌هاي حضور ايشان در جبهه را كردند. (جست‌وجو در گوگل: عباسي+ جبهه)

دومين اتهام وارده به استاد حسن عباسي خبرسازي و انتشار اخبار بدون سند زنازادگان جهان است كه اساسا باور اين قضيه كه فردي مسلمان به راحتي و غيرمستند خيل عظيم نوزادان جهان را زنازاده بخواند قابل قبول نيست. آمار مورد اتكاي ايشان برگرفته از سايت نقشه خانواده جهاني استI(cdn.mashreghnews.ir/old/files/fa/news/١٣٩٣/٣/٧/٥٩٢٦٣٩_٣١١.pdf)I كه به گفته خود سايت، تحت حمايت‌هاي مالي و زيرنظر اساتيد مطرح دانشگاه‌هاي معتبر جهاني فعاليت مي‌كند. I(worldfamilymap. ifstudies. org/٢٠١٥)I

در مورد نظريه ايشان در مورد صحراي طبس بايد عرض كنم كه استاد حسن عباسي هرگز منكر نقش شن‌ها در شكست تيم كماندويي امريكا در طبس نشدند بلكه فقط زاويه ديگر از اين معجزه را باز كردند كه وقتي فرمانده پشتيباني تجهيزات متوجه شد كه طبق نقشه قرار است هلي‌كوپترها در همان صحراي طبس بمانند به صرافت افتاد تا دستگاه‌هاي كاركرده قديمي را به اين عمليات اعزام كند كه خود سبب آسيب‌پذيرتر شدن هلي‌كوپترها در برابر توفان شني شد كه به اراده خداوند به حركت درآمده بودند.

اينكه بايستي از بروكراسي به سمت اتهوكراسي و شايسته‌سالاري در حوزه اجتماعي حركت كنيم تبديل به امري بديهي شده كه امروزه هر نوجواني داد كاغذ بازي دارد و مدرك‌گرايي. شما مي‌توانيد به طرق مختلفي به غير از تعليم رانندگي، گواهينامه رانندگي را تهيه كنيد! حال اين مساله مطرح مي‌شود كه مي‌توان صرف مدرك گواهينامه يك نفر را راننده دانست يا بايستي راننده را با رانندگي آزمود چه گواهينامه داشته باشد و چه نداشته باشد؟ در مورد مدرك دكترا هم چنين قاعده‌اي وجود دارد كه امروزه دانشگاه‌ها تقريبا براي جذب دانشجويان حتي در مقطع دكترا التماس مي‌كنند اما دريغ از... .

 

كاركرد استاد حسن عباسي در چند خط:

براي اداره يك حكومت و رساندن جامعه به سر منزل مقصود بايستي سه گروه به طور تخصصي درگير شوند. گروه اول كساني هستند كه به اتخاذ قواعد و قوانين از منابع مي‌پردازند و در حكومت ديني مراجع و علمايي هستند كه با تفقه در دين به اصول و قواعد فقهي مشغولند. گروه دوم سيستم من‌ها هستند؛ كساني كه با استفاده از آن قوانين و قواعد به طرح‌ريزي استراتژيك پرداخته و سيستم‌هاي مختلف براي نظام‌سازي را طراحي و مدلسازي مي‌كنند و بالاخره گروه سوم مديراني هستند كه سوار بر سيستم‌هاي طرح‌ريزي شده به اداره امور مي‌پردازند.

در اين بين علمايي مانند آيت‌الله جوادي آملي، آيت‌الله مصباح‌يزدي و... از سردمداران گروه اول تلقي مي‌شوند كه با استخراج و تبيين قواعد فقهي از قرآن و احاديث چارچوب‌هاي يك نظام الهي را مشخص مي‌كنند. در گام بعد يعني در مرحله سيستم‌سازي اساتيدي چون حسن عباسي با تكيه بر آن قواعد فقهي به طرح‌ريزي سيستم‌ها پرداخته و ديگر درگير علم اصول و علم حديث و... نمي‌شوند و تنها از منابع معتبري كه خروجي گروه اول است، بهره مي‌گيرند و در نهايت هم گروه مديران كه نه كاري به قواعد فقهي دارند و نه به نحوه سيستم‌سازي و با علم مديريت خود سوار بر سيستم جامعه را مديريت مي‌كنند.

اميد است رسانه‌هاي تحت مديريت افراد مومن بر اساس اسلوب‌هاي ايمان حركت كنند و هرگز پاي در خارج از مسير صداقت و امانت نگذارند.



*علی رضا فرقانی؛ دانشجوي دكتراي سياستگذاري عمومي و دانش‌آموز مكتب سياسي استاد حسن عباسي
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها