بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۱۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
رئیس سازمان خصوص سازی گفت: اوایل هفته آینده رونمایی از ارائه صورتحساب مشمولین سهام عدالت با حضور مسئولان کشوری کلید خواهد خورد .

تدبیر24»میرعلی اشرف پوری حسینی با اشاره به اینکه سود مشمولان سهام عدالت تا پایان هفته دوم اسفند ماه پرداخت خواهد شد گفت: تا اوایل هفته آینده رونمایی از ارائه صورتحساب، به مشمولین سهام عدالت با حضور مسئولان کلید خواهد خورد.

وی با بیان اینکه سهام عدالت متعلق به یک دوره یا دولت خاص نیست خاطرنشان کرد: نباید موارد سیاسی کام مردم را تلخ کند، به همین منظور تمام گرایش‌های سیاسی کشور در شکل‌گیری سهام عدالت دخیل هستند و همه برای ساماندهی این طرح تلاش خواهند کرد.

رئيس سازمان خصوصی سازی در خصوص جزئيات طرح ساماندهی سهام عدالت ياد آور شد: دولت هفته گذشته طرحی در مورد اصلاح سبد سهام اعلام کرد و عده ای با اعتراض در خصوص كاهش ارزش سهام عدالت اعتراض كردند در حالیکه مصوبه اصلاح سبد سهام در جهت شفاف سازی و بهبود سهام است تا مشمولان از سهام بهتری برخوردار باشند.

پوری حسينی تصریح کرد: اگر دولت قرار است در پالایشگاه‌ها باشد باید سهم دولت در همه جا يكسان باشد و قرار شد دولت در همه پالایشگاه‌ها 20 درصد سهام داشته باشد که ارزش سهام عدالت نيز افزايش يابد.

به گفته وی سبد سهام با دقت مراقبت شده و ارزش آن کم نشده است و با پایان یافتن ده سال باید مجموعه اقداماتی را برای ساماندهی سهام عدالت انجام دهیم که سه مرحله در نظر گرفته شده و مرحله اول ارائه و صدور صورتحساب برای مشمولان است تا سود آن مشخص شود ولی مراحل بعد هنوز نهایی نشده است.

رئيس سازمان خصوصی سازی با اشاره به عملكرد صندوق های سرمايه گذاری اظهار كرد: پیش بینی این است که صندوق هایی تشکیل شود و سود و یونیت صندوق ها به مشمولان داده شود و مرحله بعد هم ارائه اوراق سهام به مردم خواهد بود، پس ارائه صورتحساب با ورقه سهام متفاوت است و هنوز وقت خرید و فروش سهام فرا نرسیده است.

وی در توضيح ايجاد خط تلفن پاسخگويی در خصوص سهام عدالت بيان كرد: افرادی كه به اينترنت دسترسی ندارند ٩٠ خط تلفن با شماره ٨٣٣٣٨  برای پاسخگويی به مشمولين سهام عدالت از شنبه راه اندازی شده كه افراد می توانند مشكلات خود را از اين سامانه پيگيری كنند.

پوری حسينی در رابطه با سامانه سهام عدالت گفت: سامانه سهام عدالت با آدرس samanese.ir  در حال حاضر فعال بوده و بخش مربوط به صورتحساب از هفته آينده با كليد خوردن طرح به اين سامانه افزوده خواهد شد.

رئيس سازمان خصوصی سازی گفت: افرادی اگر در خارج کشور باشند، امکان دسترسی به سامانه برای آنها وجود ندارد و باید تماس از داخل کشور باشد؛ ضمن اینکه اگر کسی نتوانست وارد سامانه شود باید فیلترشکن را غیرفعال کند.  

پوری حسينی با اشاره به هزينه بالای سامانه هدفمندی برای ارائه خدمات به همه مشمولين تصريح كرد: امکان اینکه همه ٥٠ میلیون نفر همزمان وارد سامانه شوند اگرچه فراهم است ولی هزینه را بالا می برد و بنابراین یک ترتیبی لحاظ کرده ایم به این صورت که اگر پانزده اسفند کار را شروع کردیم، کسانی که سمت راست کدملی شان پنج است می توانند وارد شوند؛ ۱۶ اسفند کسانی که سمت راست کدملی شان شش است می توانند وارد شوند و همینطور الی آخر. بنابراین به هر ترتیبی که پیش می رویم افراد خاصی اجازه ورود دارند.

وی  در اين باره ادامه داد: دو میلیون نفر در مرحله اول شناسایی شدند و سازمان خصوصی سازی برای آنها دعوتنامه فرستاد؛ پس فرم همراه مدارک باید تکمیل شود تا ثبت نام قطعی باشد؛ اما اگر فردی دعوتنامه را دریافت نکرده یا دعوتنامه را به همراه مدارک تحویل نداده باشد، ثبت نام  قطعی نیست و بعدا در مورد آنها تصمیم گیری می شود.

رئيس سازمان خصوصی سازی در خصوص مشمولين فوت شده بيان كرد: اگر کد ملی متوفی وارد سامانه شود، بعدا به وراث اعلام خواهد شد که چه مراحلی باید انجام دهند.

پوری حسینی توضيح داد: ورقه های ثبت نام اگر گم شده باشد اشکالی ندارد و نیازی هم به آن برگه نیست و اگر متوفی یا تغییر اسمی اتفاق افتاده باشد شناسایی می‌شود. فقط کد ملی نیاز است و مشخصات شناسنامه ای باید در دسترس باشد، در عین حال نیازی به تایپ کردن هم نیست؛ هدف این است که در مدت زمان کوتاه با ایمنی بالا کار را پیش بریم.

 رئيس سازمان خصوصی سازی افزود: بنای ما بر این است در این مرحله کسانی که ثبت نام شده قطعی هستند سهام عدالت داده شود و بعد از تعیین تکلیف ٤٩ میلیون نفر، دولت در مورد مابقی افراد تصمیم خواهد گرفت البته ادعا نداریم که این افراد به روش منطقی و علمی انتخاب شده اند.

پوری حسینی گفت: امیدواریم بعد از تعیین تکلیف مشمولان فعلی به آنها هم سهام بدهد. در مورد سود باید گفت کم یا زیاد سودی که شرکتهای مشمول سهام عدالت در تیرماه ٩٦ تولید می کنند متعلق به مشمول است اما سهام عدالت در زندگی افرادی که درامد پایینی دارند، از این پس اثرگذار خواهند بود.

وی در خصوص انتقاد معاون اول رییس جمهور از عملکرد خصوصی سازی گفت: چند روز قبل از شورای عالی اصل ٤٤، جلسه ای در حضور رهبری برگزار شده بود؛ البته ما هم ناراضی هستیم و مقاومت ها جدی است نمونه آن هم پالایشگاه کرمانشاه است که چهار بار مزایده برای آن برگزار شده ولی مشتری نداشته است و الان در بار چهارم کسی برنده شده و ما را تهدید می کنند که ما امنیت و شهر را به هم می ریزیم؛ جایگاه این تهدیدها در اصل ٤٤ کجاست در حالیکه این اظهارنظر مقابله با امنیت عمومی است در حالیکه مملکت بی صاحب نیست.  

رئيس سازمان خصوصی سازی افزود: کشور نباید اینقدر برای خصوصی سازی هزینه بدهد ما گله مند هستیم و با هر هزینه ای، خصوصی سازی را انجام می دهیم. 

پوری حسینی گفت: ٤٠٠ دستگاه روی دست ما مانده است در حالیکه این آسیب مهمی است این در حالی است که هر جایی مزایده می گذاریم همه می گویند به ثمن بخث می فروشند؛ برخی در مجلس قانون اصل ٤٤ را مطالعه نکرده اند در حالیکه به آنها می گوییم حرمت قانون را نگه دارید.  

وی گفت: برخی نمایندگان می گویند اگر فلان بنگاه را واگذار کنید من خودم را آتش می زنم این حال و روز خصوصی سازی است.

پوری حسینی افزود: خصوصی سازی خوب آن است که مدیریت را به بخش خصوصی واگذار کند، این در حالی است که در ایران مالکیت منتقل شده ولی مدیریت دولتی باقی مانده است.

وی با بیان اینکه روزی روزگاری باشگاه های پرسپولیس و استقلال واگذار خواهند شد اما فعلا تا این لحظه هیچ مصوبه یا تصمیمی برای لغو مصوبه دولت در عدم  واگذاری  این دو باشگاه صورت نگرفته است.

برچسب ها: تدبیر24 ، سهام عدالت
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها