بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۱۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵
نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه آموزش و پرورش حق عائله‌مندی را در قالب دیگری به فیش حقوقی فرهنگیان مجرد زن باز گرداند، استنباط از قانون مدیریت کشوری در این خصوص را متفاوت دانست.
تدبیر24»جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از قطع حق عائله‌مندی فرهنگیان مجرد و حق سختی کار آن‌ها، گفت: اگرچه این حق در فیش حقوقی آن‌ها خلاف قانون بود اما در این شرایط بسیار سخت اقتصادی کم کردن حقوق این قشر از جامعه منصفانه نیست لذا مسئولان آموزش و پرورش باید بازگشت این مهم به فرهنگیان را با ارائه لایحه به مجلس در قالب دیگری همچون پاداش‌هایی که به کارکنان ارگان‌های دیگر در طول سال داده می‌شود، پیگیری کند.  

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس این درخواست را از  آموزش و پرورش دارد تا در راستای بازگشت این پول به فیش حقوقی فرهنگیان در  قالب‌ها و عناوین دیگر تلاش کند چراکه اکثر آن‌ها با وجود مجرد بودن سرپرستی والدین و خانواده را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه بهتر بود آموزش و پرورش پیش از صدور احکام کاهش حق عائله‌مندی چاره‌اندیشی می‌کرد تا برای تعداد کثیری از فرهنگیان مشکل ایجاد نشود، افزود: البته با توجه به درخواست تعداد زیادی از خانم‌های شاغل در آموزش و پرورش که مشمول این حکم شده‌اند و مراجعات آنها حکم دیوان عدالت اداری در موارد مختلف بررسی شده است؛ صدور احکام متفاوت در این مورد در زمان‌های گوناگون و موارد مشابه نشان می‌دهد، نوعی استنباط و برداشت متفاوت از این مصوبه قانون مدیریت کشوری وجود دارد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه همسان‌سازی در کشور اتفاق نیفتاده است، اضافه کرد: قریب بر یک ششم جمعیت کشور در اختیار مدارس هستند لذا اگر فرهنگیان با فراغ‌بال بیشتر بر سر کلاس‌ها حاضر شوند به‌یقین آسیب‌های اجتماعی کمتر خواهد شد و در مقابل هزینه‌کرد برای کاهش این آسیب‌ها کاهش می‌یابد و این یک معادله شفاف و اثبات شده است به همین دلیل دولت باید لایحه پیشنهادی خود را در این زمینه به مجلس بیاورد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، از بهمن سال گذشته ماهانه حدود یک صد هزار تومان از حقوق در پی قطع حق عائله‌مندی زنان مجرد از حقوق آنها کاسته می‌شود و از آنجایی که تعداد زیادی از کارمندان زن در وزارت آموزش و پرورش فعالیت دارند این مسئله موجب اعتراض زیادی شده است.
برچسب ها: تدبیر24 ، فرهنگیان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها