بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۱۱۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴
رئیس دانشگاه شهید بهشتی از راه‌اندازی رشته مشترک "حقوق تجارت" با دانشگاه سوربن فرانسه خبر داد و گفت: علاوه بر راه‌اندازی رشته‌های مشترک، قرار است دانشگاه شهید بهشتی با کنسرسیوم دانشگاهی فرانسه که در حوزه حقوق فعال است، همکاری داشته باشد.

تدبیر24»دکتر سیدحسن صدوق در گفت و گو با ایسنا ضمن اعلام این مطلب به دستاوردهای مهم سفر اخیر به فرانسه اشاره کرد و اظهار کرد: در سفر اخیری که به همراه وزیر علوم به فرانسه داشتیم، دستاوردهای خوبی در عرصه آموزش عالی بدست آمد و استقبال بسیار خوبی نیز از طرف مسئولان علمی و آموزشی فرانسه صورت گرفت. در این سفر دانشگاه‌های مهم فرانسه برنامه‌های مهم خود را تشریح کردند و توانستیم از مراکز علمی و تحقیقاتی این کشور بازدید داشتیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در صحبت‌هایی که با مشاور مکرون رئیس‌جمهور فرانسه داشتیم ایشان صحبت‌های خوبی از تجربیات کشور فرانسه در خصوص تجمیع مراکز دانشگاهی انجام دادند و استقبال کردند که با دانشگاه‌های ایران ارتباط برقرار کنند و اعتراف کردند که ایران در منطقه از لحاظ علمی پیشرفت خوبی کرده است و ما مایل هستیم در بخش پژوهش و آموزش همکاری خوبی با ایران داشته باشیم.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی همچنین یادآور شد: این دانشگاه آماده توسعه همکاری‌های علمی،‌ پژوهشی و آموزشی با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی کشور فرانسه است و خوشبختانه توانستیم با مرکز "سوپلکس" که یک مرکز صنعتی در حوزه علوم مهندسی محسوب می‌شود، همکاری‌هایی را داشته باشیم و قرار است در بخش علوم انسانی نیز برنامه راه اندازی رشته مشترک در یکی از بخش‌های حقوق(حقوق بین‌الملل تجارت) بین دو کشور تدوین کنیم و این رشته به زودی با همکاری اساتید فرانسوی و ایرانی راه‌اندازی می‌شود.

دکتر صدوق در پایان خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی رشته‌های مشترک بین ایران و فرانسه می‌توانیم دانشجوی مشترک از دو کشور جذب و در نهایت مدرک مشترک ارائه دهیم. خوشبختانه اراده لازم برای راه‌اندازی رشته‌های مشترک بین مسئولان سیاسی، علمی و آموزشی دو کشور وجود دارد و در حال حاضر قرار است دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی با دانشکده پاریس ۱ و دانشگاه سوربن که ۱۴ هزار دانشجو در رشته حقوق دارد و هدایت کننده یک کنسرسیوم دانشگاهی در حوزه حقوق است، همکاری داشته باشد، البته به شرط اینکه بسترهای این همکاری‌ها در داخل کشور نیز فراهم شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها