بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۱۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴
معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی‌وفناوری ریاست جمهوری از اجرای طرح واگذاری سوله‌های متعلق به شهرداری تهران به شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد.

تدبیر24»دکتر علیرضا دلیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به مذاکرات میان دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با شهرداری تهران، افزود: بر اساس این مذاکرات، معاونت علمی درصدد راه‌اندازی کارخانه نوآوری در شهر تهران است.

وی با اشاره به بیش از 3 هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور، خاطرنشان کرد: در این طرح در تلاش هستیم که با تجمیع تعداد زیادی شرکت‌های دانش‌بنیان، شهر تهران به یک شهر استارتاپی و فناوری تبدیل شود.

دلیری با اشاره به اعلام شهردار تهران در زمینه واگذاری سوله‌های شهرداری به شرکت‌های دانش‌بنیان، اظهار کرد: این رویکرد بر اساس مذاکرات انجام شده میان معاونت علمی و شهرداری اجرایی می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی ادامه داد: این طرح در حال اجرا شدن است.

به گزارش ایسنا، واگذاری بافت‌های ناکارآمد شهری و سوله‌های مربوط به شهرداری به اشخاص دارنده شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله برنامه‌های شهرداری تهرات است. شهردار ابراز امیداری کرده است که با اجرای این طرح حیات به بافت‌های فرسوده پایتخت باز گردد.

پیشتر نیز بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که میان شهرداری تهران و معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری به امضا رسید، فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در تهران در اماکن مسکونی بلامانع شد.

بر اساس این تفاهم‌نامه که در راستای اجرایی شدن سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی به امضا رسید، شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در تهران امکان فعالیت در اماکن مسکونی را دارند.

به منظور عملیاتی شدن این اقدام صورت جلسه‌ای بین معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری به امضاء رسید. بر این اساس ابلاغیه­ معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در تاریخ 1395/4/15 به شهرداران مناطق 22 گانه ابلاغ شد.

در این ابلاغیه آمده: استقرار آن دسته از شرکت‌های دانش‌بنیان که از طریق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معرفی می‌شوند، در اماکن مسکونی واقع در پهنه‌های کار و فعالیت و مختلط (پهنه‌های M و S) که دارای شاکی خصوصی و یا آراء کمیسیون‌های ماده 100 نباشند (مشابه دفاتر مهندسی) بلامانع است.

توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در شهر تهران، کمک به حل مشکلات شهرداری از طریق نوآوری و فناوری، ترویج و فرهنگ اقتصاد دانش‌بنیان، ایجاد و توسعه فرصت‌های شغلی برای دانش‌آموختگان، بازارسازی و بازاریابی محصولات دانش‌بنیان از جمله اهداف این تفاهم‌نامه است که از سوی کمیته‌­ای مشترک در حال پیگیری است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها