بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۱۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
جمعی از معلمان آزاد ( مدارس غیرانتفاعی ) در نامه ای که برای صدای معلم ارسال کرده اند نسبت به پولی شدن دوره های ضمن خدمت انتقاد کرده اند .

200 هزار نفر معلمان و کارکنان مدارس غیردولتی در سراسر کشور طی سالیان مدیدی از حداقل حقوق قانونی خود محروم بوده‌اند و هرگونه اعتراضی در نهایت محکوم به سکوت بود؛ چون فریاد دادخواهی این معلمان هیچ حامی نداشت و نتیجه اعتراض چیزی جز اخراج نبود.

معلمان مدارس غیردولتی با وجود تجارب چندین ساله آموزشی و درخشش‌های فراوان در عرصه تعلیم و تربیت فرزندان این سرزمین، سالیان سال مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند، اما با این وجود همواره امیدوار به اصلاح قانون و امکان استخدامشان بوده‌اند. به‌ویژه در شرایط کنونی که آموزش و پرورش با کمبود معلم مواجه است، انتظار می‌رود معلمان زبده و باتجربه مدارس غیردولتی همانند نیروهای حق‌التدریس و آموزش نهضت در اولویت استخدام قرار بگیرند.

اعتراض معلمان مدارس غیرانتفاعی و آزاد به دوره های ضمن خدمت پولی

اما امروز می‌بینیم نه‌تنها برنامه‌ای برای جذب و استخدام این معلمان وجود ندارد، بلکه تلاش آنان برای رسیدن به یک ثبات شغلی، منجر به خلق دغدغه‌ای دیگر برایشان شده است؛ دغدغه‌ای به نام دوره‌های ضمن خدمت دارای شهریه که در همین تابستان برگزار خواهد شد!

این در حالیست که این معلمان طی تابستان هیچ گونه حقوق و درآمدی ندارند و در طول سال تحصیلی هم دریافتی بسیاری از آنان چنان ناچیز است که انتظار شهریه برای دوره‌های ضمن خدمت «الزامی» از آنان، ظلمی مضاعف است، به‌خصوص اینکه در همه این دوره‌ها تاکید می‌شود:

 «شرکت در این دوره، هیچ تضمینی برای استخدام نیست.» 

معلمان مدارس غیردولتی در این بیانیه اعلام می‌دارند که بهره‌مندی از دوره‌های ضمن خدمت رایگان حق مسلّم آنان است؛ لذا در هیچ دوره ضمن خدمتی که برای آن شهریه تعیین شده باشد، شرکت نخواهند کرد.

به امید روزی که قانون تأسیس مدارس غیردولتی قابلیت اجرایی پیدا کند و معلمان مدارس غیردولتی نیز در سایه عدالت پناه گیرند.


صدای معلم

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها