بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۱۱۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴
بهشتی‌پور تاکید کرد
یک کارشناس امور بین‌الملل با بیان این که برجام مسیر همکاری ایران با اتحادیه اروپا، هند، چین و ... را هموار می‌کند، اظهار کرد: با توجه به فعال بودن وزارت خارجه آمریکا علیه ایران، ضروری است که در بخش دیپلماسی عمومی، رسمی و رسانه‌ای فعالیت داشته و برای خنثی سازی کارهای آن‌ها اقدامات لازم را انجام دهیم.

تدبیر24»حسن بهشتی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر این‌که باید با اروپا، چین و روسیه همکاری‌های خود را ادامه دهیم تا نقشه‌های آمریکا را ناکام بگذاریم، گفت: این مساله مستلزم این است که اروپایی‌ها همکاری داشته و شرایط را فراهم کنند.

وی تاکید کرد: در شرایط فعلی برجام سندی است که مسیر همکاری ایران با اتحادیه اروپا، هند، چین و سایر کشورهایی که با آن ها مبادلاتی داریم، هموار می‌کند و لذا باید همچنان این سند را نگه‌ داریم تا زمانی که بتواند منافع ما را تامین کند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به این‌که در حال حاضر جزئیات بسته پیشنهادی اروپا مشخص نیست،  اظهار کرد: با توجه به این که در مرداد ماه جاری دور اول تحریم‌ها آغاز می‌شود ما باید براساس منافع ملی مان عمل کنیم اما باید منافع ملی به گونه‌ای تعریف شود که بتواند به منافع مشترک با اروپایی‌ها،  روسیه و چین ختم شود. البته خود این کشورها نیز در  سایر موضوعات با آمریکا اختلافاتی دارند و فضای سنگینی  بین اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها حاکم شده است.

بهشتی‌پور ادامه داد: اگر بتوانیم دیپلماسی فعالی داشته باشیم و از این تعارضاتی که میان چین و آمریکا،  روسیه و آمریکا،  اروپا و آمریکا به وجود آمده استفاده کنیم، خیلی خوب است. اما باید ببینیم تا چه اندازه در عرصه دیپلماسی  قدرت مانور داریم که بتوانیم از این خلاء به وجود آمده به نفع منافع ملی خودمان استفاده  کنیم.

وی با بیان این‌که آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها تهاجم وسیع دیپلماتیک را علیه ایران شروع کرده‌اند، گفت: وزارت خارجه آمریکا در فضاسازی علیه ایران فعال است و ضروری به نظر می‌رسد که هم در بخش دیپلماسی عمومی وهم در بخش دیپلماسی رسمی و رسانه‌ای فعالیت داشته باشیم و برای خنثی کردن کارهای آن‌ها اقدامات لازم را انجام دهیم.

این کارشناس مسائل بین‌الملل همچنین بیان کرد: اعزام دیپلمات‌ها و کارشناس‌ها به کشورهای مختلف در این راستا باید انجام شود و اقدام بسیار مهم و خوبی است که بتوانیم خط مشی ایران را توضیح دهیم.

وی در ادامه ابراز کرد: در حال حاضر ایران دست برتر را دارد زیرا آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به دلیل عمل کردن ایران به تعهداتش از آن پشتیبانی می‌کند و این آمریکا است که قوانین بین‌الملل از جمله مصوبه شورای امنیت را نادیده گرفته و از برجام خارج شده که در مجموع آمریکا است که در حال حاضر  ناقض برجام شناخته می شود بنابراین باید از این فرصت استفاده کنیم.

بهشتی پور خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم شرایط این‌گونه است که اروپا می‌خواهد کمک کند تا برجام حفظ شود زیرا به نفع خودش است، اما باید دید اروپایی‌ها توانایی دارند که برجام را نگه دارند و یا این‌که بتوانند با کمک روسیه، چین، کره جنوبی، هند و ژاپن که طرف‌های تجاری هستند طرح مشترکی را ارائه دهند تا توافقاتی در این زمینه به دست آید.

برچسب ها: تدبیر24 ، بهشتی‌پور
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها