بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۲۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶
«عبدالفتاح عسلیه» جوان سی ساله فلسطینی یکی از اتاق های خانه محقر خود را در «بیت حانون» واقع در شمال نوار غزه به نگهداری و پرورش انواع مارها اختصاص داده است، بدون این که ترسی از آن ها داشته باشد.

تدبیر24»عبدالفتاح جوانی که به صید و زندگی با این جانور خطرناک علاقه دارد، از کودکی یاد گرفته است که چگونه با مارها رفتار کند که گزندی به او نرسد.

او در حالی که افعی بزرگی از سر و کولش بالا می رود، می‌ گوید: در ابتدای کار دشواری های زیادی تحمل کردم تا به این مهارت رسیدم.

به گفته عبدالفتاح، 28 نوع مار در فلسطین اشغالی یافت می شود که 8 حلقه از این مارها کشنده است؛ او توانسته است بیشترشان را در مناطق مختلف نوار غزه شکار کند و در یکی از سه اتاق خانه اش نگهداری کند.

عبدالفتاح ما را به اتاق مارها می برد که چندین صندوق شیشه ای در آن وجود دارد و مارهای کوچک و بزرگ در داخل آن ها زندگی می کنند.

این جوان فلسطینی می گوید که از جایی کمکی دریافت نمی کند، اما خودش با تلاش شخصی، در مناطق و خانه های رها شده یا ویران شده توسط اشغالگران صهیونیست یا مزارع کشاورزی این مارها را صید می کند تا از سموم برخی از آنها یا فواید دیگرشان برای بیماری های مختلف استفاده کند.

به گفته عبدالفتاح اکنون او را در غزه با نام «ناجی» می شناسند چرا که اگر کسی را مارها بیازارند، نیش زده باشند یا در خانه شان ماری لانه کرده باشد، مردم از او کمک می گیرند.

وی دیگر هدف خود را از جمع آوری و نگهداری مار، شناخت بیشتر دنیای آنها و چگونگی رفتار با مارها، شناسایی آسیب ها و فوایدشان عنوان کرد.

عسلیه می گوید: شکار مارها سرگرمی Hobby و علاقه اصلی من است، اما من این کار را گسترش و پیشرفت دادم و در طول این سالها خیلی نکات زیادی آموختم و فهمیدم، به خصوص درباره چگونگی رفتار با انواع مارها.

وی ادامه می دهد: موفق شدم مجهولات زیادی را در زمینه مارها کشف کنم، به ویژه این که متوجه شدم برخی از مارهایی که سمی شناخته می شدند، به هیچ وجه سمی نبوده و خطری ندارند.

مارگیر فلسطینی در پاسخ به این سوال که آیا خانواده با این کار تو مخالف نیستند، می گوید: اوایل خیلی مخالفت کردند اما زمانی که علاقه و اصرار مرا به این کار عجیب دیدند، بالاخره پذیرفتند.

این جوان اهل غزه با شروع فصل تابستان که مارها بیشتر برای یافتن غذا از لانه هایشان خارج می شوند، فعالیتش بیشتر می شود.

عبدالفتاح می گوید که هر کدام از مارها، به یک غذای مشخص نیاز دارند و یک گونه از روش های نگهداری دارند.

پرورش این مارها تلاش و وقت زیادی می طلبد و مربی آنها باید درجه حرارت مشخصی را برای آنها فراهم کند که بحران قطع فراوان برق در غزه این کار را مشکل کرده است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها