بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۲۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷
مسابقه عکاسی معتبر "دیوید مالین" که هر ساله در استرالیا برگزار می‌شود، عکس‌های منتخب 12 ماه گذشته عکاسان فضا را در چند دسته‌بندی قضاوت و معرفی می‌کند.
تدبیر24»جایزه دیوید مالین یک رقابت عکاسی در استرالیا است که زیباترین عکس‌های نجومی را طی 12 ماه گذشته معرفی می‌کند.

معتبرترین مسابقه اخترعکاسی استرالیا به نام دیوید مالین بریتانیایی، عکاس و ستاره‌شناس مشهور دنیا نام‌گذاری شده است که در اواخر قرن بیستم، یک مجموعه از تکنیک‌های بهبود تصویر جدید را به وجود آورد که منجر به کشف انواع کاملا جدیدی از کهکشان‌ها شد.

تکنیک‌های او منجر به کشف یک کهکشان مارپیچی عظیم شد که بعدها به نام "مالین 1" نام‌گذاری شد.

مالین که اکنون بازنشسته شده است، خودش این مسابقه را قضاوت می‌کند و امسال بیش از 260 عنوان عکس در 8 دسته را قضاوت کرد.

دسته‌بندی‌های اصلی عبارتند از: آسمان عمیق، میدان وسیع، شبانه‌ها و منظومه شمسی که طیف وسیعی از تکنیک‌های اخترعکاسی را از تصاویر زمان‌گذر(تایم لپس) گرفته تا تصاویر افقی شامل می‌شود.

اما برنده جایزه امسال یک عکس باشکوه از "لوک شارک"(Luke Tscharke) بود که کهکشان راه شیری را بر فراز یک دریاچه در جنوب تاسمانی نشان می‌دهد.

شرکت‌کنندگان در این مسابقه تنها اجازه کمی دستکاری در عکس‌هایشان دارند، با توجه به اینکه طبق دستورالعمل، یکپارچگی موضوع با هدف یک تصویر واقعی نجومی باید حفظ شود.

این مسابقه بیش از یک دهه است که برگزار می‌شود، اما مالین معتقد است که امسال یکی از سخت‌ترین سال‌های انتخاب برنده بوده است.

وی به خبرگزاری ABC استرالیا گفت: امسال زمان بسیار زیادی را روی انتخاب برنده صرف کردم، زیرا کیفیت عکس‌ها آنقدر زیاد بود که حذف هر یک آنها کاری بس دشوار بود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها