بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۲۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳
خبرنگار فاکس نیوز در اقدامی جنجالی حین مصاحبه با ولادیمیر پوتین، لیستی از افسران اطلاعاتی روسیه را که اخیرا وزارت دادگستری واشنگتن علیه آنها اعلام جرم کرد، برای رئیس‌جمهوری روسیه آورد اما پوتین به آن دست نزد.

تدبیر24»کریس والاس، خبرنگار شبکه تلویزیونی فاکس نیوز دوشنبه در پایتخت فنلاند با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه مصاحبه داشت که اندکی پس از کنفرانس خبری مشترک او با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا بود.

ولادیمیر پوتین تاکید کرد کشورش هرگز در امور داخلی آمریکا مداخله نکرده است، چه برسد به انتخابات.

در این مصاحبه ۳۵ دقیقه‌ای، رئیس‌جمهوری روسیه گفت که هیچ مدرکی علیه خانواده ترامپ در اختیار ندارد و هرگونه مداخله در رقابت انتخاباتی سال ۲۰۱۶ را رد کرد.

در همین حین خبرنگار فاکس نیوز پوتین را درباره اعلام جرم وزارت دادگستری آمریکا علیه ۱۲ افسر روس سوال‌پیچ کرد که به مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متهم شدند. پس از آن کریس والاس تلاش کرد تا برگه‌های کیفرخواست را به دست پوتین بدهد اما رئیس‌جمهوری روسیه پوزخندی زد و دستش را به سمت میزی تکان داد که در کنارش قرار داشت. او از والاس خواست تا برگه‌ها را روی آن میز قرار دهد.

www.dustaan.com وقتی خبرنگار فاکس پوتین را به چالش کشید+ تصاویر

www.dustaan.com وقتی خبرنگار فاکس پوتین را به چالش کشید+ تصاویر


سه روز پیش از دیدار پوتین و ترامپ، وزارت دادگستری آمریکا ١٢ مامور امنیتی روسیه را به هک کمیته ملی حزب دموکرات در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ متهم و علیه آنها اعلام جرم کرد.

راد روزنستاین، معاون وزیر دادگستری آمریکا ضمن اعلام این خبر گفت که این ۱۲ فرد که ماموران یکی از نهادهای اطلاعاتی ارتش روسیه هستند، به دزدی اطلاعات کاربری ایمیل‌های حزب دموکرات و ارسال بدافزار اقدام کرده‌اند.

این اعلام جرم علیه ماموران روس در جریان تحقیقات رابرت مولر انجام شده است. مولر بازرس ویژه در زمینه دخالت روسیه در انتخابات آمریکا است. در جریان این تحقیقات تاکنون علیه ۲۰ فرد از جمله چند چهره نزدیک به ترامپ اعلام جرم شده است.

در ادامه رهبر روسیه به خبرنگار فاکس همچنین گفت: مداخله در امور داخلی ایالات متحده! آیا واقعا فکر می‌کنید که کسی از جانب کشور روسیه می‌تواند در انتخابات ایالات متحده دخالت کرده و بر انتخاب میلیون‌ها آمریکایی تاثیر بگذارد؟ خیلی خنده‌دار است.

خبرنگار فاکس نیوز در بخش دیگری از مصاحبه‌ چالشی‌اش از پوتین پرسید که چرا تعداد زیادی از مخالفان رئیس‌جمهوری روسیه در نهایت یا کشته می‌شوند یا تا پای مرگ پیش می‌روند. او به عنوان نمونه به مسمومیت سرگئی اسکریپال، جاسوس دوجانبه سابق روسیه و کشته شدن بوریس نمتسوف، از مخالف سیاسی پوتین در نزدیکی کرملین اشاره کرد.

پوتین در پاسخ گفت: "خب، همه ما رقبای سیاسی زیادی داریم. کاملا مطمئنم که دونالد ترامپ هم رقبای سیاسی زیادی دارد.”

در این لحظه والاس گفت: "اما آنها کشته نمی‌شوند.” پوتین اما گفت: "خب‌، نه همیشه. خب، آیا تا به حال روسای جمهور در ایالات متحده کشته نشدند؟ فراموش کردید؟ جان‌اف‌کندی در روسیه ترور شد یا آمریکا؟ یا مثلا آقای کینگ؟”

رئیس‌جمهوری روسیه تاکید کرد: و دیگر اینکه چه اتفاقی میان پلیس و جامعه مدنی و حتی برخی از گروه‌های قومی می‌افتد؟ خب این اتفاقی است که در خاک آمریکا رخ می‌دهد. همه ما یک سری مشکلات داخلی مربوط به خودمان را داریم.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها