بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۶
رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک با اشاره به اینکه پیش‌تر وعده ثبات اقتصادی مسکن تا پایان سال را داده بود، تاکید کرد: قطعا با حضور وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی ثبات اقتصادی در مسکن رخ می‌دهد چرا که فرد معرفی شده برای این بخش کارآمد و با تجربه است.
مصطفی قلی‌خسروی در گفت‌وگو با ایسنا با ابراز خرسندی از انتخاب کابینه پیشنهادی دولت یازدهم گفت: به اعضای کابینه یازدهم خوش بین هستم و معتقدم ثبات اقتصادی پس از ثبات سیاسی در راه است.

وی معتقد است: وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با سوابقی که در این حوزه دارد آینده روشنی برای مسکن کشوررقم می‌زند.

قلی‌خسروی اظهار کرد: این بدین معنا نیست که دولت قبلی فعالیتی نداشته است بلکه نیکزاد، وزیر فعلی راه و شهرسازی همچون بلدوزر پروژه‌ها را پیش برد و تغییراتی نیز ایجاد کرد.

افزایش مدت اجاره‌ دستوری نباشد

رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک درباره یکی از برنامه‌های اعلام شده از سوی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی مبنی بر " تطویل مدت اجاره‌ واحدهای مسکونی جهت حمایت از حقوق مستاجران" گفت: این امر به شرطی صورت می‌گیرد که به صورت مصوبه و از سوی مجلس شورای اسلامی تایید شود.

وی گفت: دراین باره باید حقوق شرعی مؤجر و مستأجر در نظر گرفته شود و هرگونه کار دستوری برای مالک و مستأجر به دور از قوانین است.

قلی‌خسروی یادآور شد: پیش‌تر در دوره گذشته افزایش مدت زمان اجاره واحد مسکونی مطرح شده بود اما به دلیل دستوری بودن عملی نشد.

رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک تاکید کرد: اجرای این طرح نباید به صورت دستوری برای مالک و مستأجر باشد.

وی در پیشنهاد خود به وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم، استفاده از ظرفیت اتحادیه‌هایی همچون مشاوران املاک، مصالح ساختمانی و غیره را عنوان کرد و گفت: برای بهبود وضع بازار و ثبات در کلیه بخش‌های مسکن، پیشنهاد می‌شود در زمان‌های مشخص جلساتی با اتحادیه‌ها نیز صورت گیرد تا از این ابزارها برای برطرف شدن مشکلات مسکن از اجاره و فروش یک واحد تا قیمت و نوع مصالح ساختمانی کمک گرفته شود.

قلی‌خسروی با اشاره به دوران وزارت آخوندی در بخش مسکن، نسبت به بهبود اوضاع به دلیل تجربیات قبلی وی ابراز امیدواری کرد.

برچسب ها: تدبیر24 ، ثبات ، قیمت ، مسکن
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها