بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۱۲۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۰
معاون پرورشی آموزش و پرورش گفت: ما حرف از تربیت می زنیم اما از پشتوانه عملی مسائل تربیتی خبری نیست. منزلت و معیشت معلمان با حرف به دست نمی آید و برنامه و پول و امکانات می خواهد.
تدبیر24»علیرضا کاظمی، در آئین افتتاحیه تجلیل از برگزیدگان الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی و جشنواره تجارت برتر تربیتی که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، گفت: این روزها دو سه مساله جاری در فضای آموزش و پرورش، به صورت دغدغه در آمده است که برخی از آنها به دلیل اشتباه در سیستم اداری ایجاد شده است که سعی ما در برطرف شدن آنهاست. حوزه نیروی انسانی یکی از مهمترین ارکان آموزش و پرورش است که به نظر می رسد در سال های اخیر حوزه انفعالی ای بوده است و اگر فکری نشود، چالش نیروی انسانی تبدیل به بحران می شود. این چالش های گریبان معاونت پرورشی را هم گرفته است.

وی ادامه داد: الان در مدارس ما کلاس درس مهم شده است و همه می گویند نیروهای پرورشی در اولویت نیستند و اتفاقات متفاوت و متعددی افتاده است که قابل نقد است که در روش ها و سبک ها و نیروهای آموزش و پرورش این نقد وارد است که یکی از آنها همین نگاه مشکل داری است که در مدارس وجود دارد و باید اصلاح شود. آموزش و پرورش هنوز دارد به سیاق 40 سال قبل اداره می شود. ما باید اول ساختار را به هم بزنیم تا منابع انسانی نیز دچار تغییر شود.

کاظمی بیان کرد: ساختار باید به گونه ای باشد که دانش آموزان ما از 8 صبح در کلاس های درس محصور نشوند بلکه مهارتهایی به آنها بیاموزیم تا دانش آموز متدین و شهروند نمونه تربیت کنیم. رویکرد مهارت ورزی مورد تایید و تاکید وزیر آموزش و پرورش نیز هست و درس تفکر و سبک زندگی نیز با همین رویکرد به دانش آموزان آموزش داده می شود اما باز هم در سبک دانش اندوزی این درس گنجانده شده و تغییر در این سیستم نیازمند حمایت ملی است. باید دروازه منابع به این حوزه را باز کنیم و نیروی انسانی را در این زمینه تامین کنیم.

معاون پرورشی اظهار کرد: ما حرف از تربیت می زنیم اما از پشتوانه عملی مسائل تربیتی خبری نیست و منابع این حوزه تامین نمی شود. آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند سند تحول بنیادین را اجرا کند و برای حمایت از استاندارسازی فضاها و نیروی انسانی نیازمند کمک است. منزلت و معیشت معلمان با حرف به دست نمی آید و برنامه و پول و امکانات می خواهد.

وی همچنین در ادامه گفت: خوشبختانه آقای بطحایی از برنامه های پرورشی حمایت می کنند و ایشون کارگروه احیا پرورشی را با حضور همه معاونان تشکیل داده اند. اما شرایط، شرایط سختی است و طبیعتا ما هم در این شرایط سخت کمک می کنیم از تنگناها عبور کنیم.

کاظمی اضافه کرد: یکی از خلاهای اساسی و خاص بحث مهارت هاست و با این نگاه درس تفکر و سبک زندگی در برنامه درس ملی گنجانده شد تا حداقل دانش آموزان از دانش آن برخوردار شوند. اما این کافی نیست. وقتی دورنمای همه از ابتدای آموزش کنکور است، ما به اجرای سند تحول بنیادین نمی رسیم. ما امروزه نیاز به دانشمندان بسیار نداریم بلکه به شهروندان خوب نیاز داریم. امروز شاهد آسیب های اجتماعی و گسست های فرهنگی هستیم. صنعت و نفت ما را به توسعه نمی رساند بلکه مسیر توسعه از آموزش و پرورش می گذرد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها