بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۲۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱
این روزها صاحبان وب سایت‌ها با خرید گواهینامه الکسا(Certified) رویای میلیاردر شدن در سر دارند.

تدبیر24»توسعه فضای وب از سال 1998 میلادی توسط لری پیج و سرگئی برین کلید خورد و در سال های 2004 اَشکال متفاوتی به خود گرفت.

با تکامل رایانش ابری در سامانه اطلاعاتی ابرمتنی متصل به یکدیگر(وب) موضوع تبلیغات هم در این فضا به صورت جدی تری دنبال شد و اولین دریافت کننده آن شرکت دابل کلیک گوگل بود. {گوگل بابت هر جستجویی که کاربران انجام می‌دهند ۱۲ سنت به حسابش اضافه می شود و از کلیک روی آگهی‌ها ۶۲ سنت سود می‌کند. درآمد گوگل از هر کاربر جستجوگر به‌طور متوسط ۷ دلار است

الکسا بخرید، میلیاردر شوید!

پس از لغو تحریم های مرتبط به آی تی در سال 92 ، دسترسی کاربران ایرانی به بسیاری از امکانات شرکت گوگل فراهم شد به طوریکه گوگل پلاس ایران را از لیست سیاه خود حذف کرد و کاربران در موقعیت جغرافیایی و به زبان فارسی توانستند از adwords الکسا بخرید، میلیاردر شوید! استفاده کنند.

این شروع فرآیند کار حرفه ای در فضای گسترده موتور سرچ ها در ایران بود که روزانه نیاز جامعه وب را به بهینه‌سازی(seo) و منابع بررسی سایت افزایش داد.

الکسا که یکی از زیر مجموعه‌های شرکت آمازون است، بعد از منابع بررسی گوگل(webmaster، analytics و page rank) به عنوان یک منبع مفید از داده‌های وبگاه‌های اینترنتی شناخته می‌شود.(1)

به طور کلی وبگاه الکسا به 5 دسته Site Info، What’s Hot، The Alexa Toolbar، For Site Owners و وب سایت های برتر تقسیم می شود.

معرفی وب سایت های برتر پرکاربردترین بخش این وبگاه است به طوریکه صاحبان سایت ها می توانند از روند فعالیت خود آگاه شوند و شرکت های تبلیغاتی نیز نسبت به این رتبه برای فروش اجناس یا معرفی برندها و محصولات سرمایه‌گذاری داشته باشند.

اما یک نکته مهم، الکسا چگونه به سایت ها با قابلیت های متفاوت رتبه می دهد؟ پاسخ این سوال را به صراحت عرض می کنم: عده زیادی فکر می‌کنند که الکسا در مدل های رتبه بندی خود فقط به بار ترافیکی توجه می کند، در حالیکه واقعیت این است الکسا به نمونه ردیابی شده ترافیکی، محتوای یکتا و با کیفیت در سایت، بک لینک های سایت، سوشال سیگنال های سایت و شبکه های اجتماعی، رعایت سئو و... توجه دارد.(2)

جامعه وب در ایران متشکل از کسانی هستند که به دنبال خلق موقعیت ، فرصت و کسب درآمد در این فضا می گردند، متاسفانه برخی از این افراد با روش های نادرست در سال های اخیر منجر به لکه دار شدن فعالیت سالم سایت های معتبر شده اند.

شروع تقلب برای کاهش رتبه در الکسا جهت رسیدن به درآمد که بیشتر معطوف به تبلیغات است، از طریق اَشکالی مانند پاپ آپ، کلیک یاب، زنجیره اتصالات و... نمایان شد. این روش ها شاید الکسا را فریب می داد اما همیشه یک پارامتر در آنالیز سایت ها را دچار مشکل می کرد که کارشناسان حوزه وب به راحتی آن را شناسایی می کردند.

در روزهای اخیر بازهم شاهد تبلیغات گسترده بسیاری از سودجویانی هستیم که با ترفند "الکسا بخرید، میلیاردر شوید!" پا به میدان گذاشته اند و با سرکسیه کردن صاحبان وب سایت ها، پول های هنگفتی به جیب می زنند.

الکسا بخرید، میلیاردر شوید!

الکسا به صراحت اعلام کرد، سایت هایی که گواهی شاخص دریافت می کنند می توانند بدون برخورداری از داده کافی و شناسایی شده، رتبه جهانی و کشوری کسب کنند. خرید این گواهینامه گوشه سمت راست صفحه الکسا کاملا قابل مشاهده است و سایت هایی که از این گواهینامه استفاده می کنند با تیک سبز رنگ الکسا بخرید، میلیاردر شوید! از سایر سایت ها متمایز می شوند.(3)

این تیک به معنای هزینه کرد صاحب وب سایت برای رسیدن به رتبه دلخواه خود است و این گواهینامه اجازه می دهد تا شما قوانین منطقی حاکم بر الکسا را دور بزنید. {البته الکسا به دامنه های IR. به دلیل تحریم های جدید خدمات ارائه نمی دهد}

متاسفانه این روزها برخی از افراد با ادعای بهبود رتبه الکسا و افزایش بازدید ماهانه یک الی 15 میلیون تومان از صاحبان وب سایت ها دریافت می کنند و برخی مدیران شرکت های در دام افتاده و در این وب سایت ها که دارای تیک سبز هستند سرمایه گذاری می کنند، در حالیکه نمی دانند بازدید واقعی سایت مورد نظرشان خیلی کمتر از تصورشان است.(4)

الکسا بخرید، میلیاردر شوید!

نکته مهم: گوگل به وب سایت هایی که از طریق روش های غیراصولی دریافت بازدید می کنند رتبه بندی پایین تری می دهد و آنها بسیار کمتر به مخاطبان خودش معرفی می کند و گاه آنها را جریمه های سنگینی می کند و حتی ممکن است این وب سایت ها نتایج اخبار خود را در گوگل از دست بدهند، فقط یک مدیر با تجربه می داند که از دست دادن ترافیک گوگل به معنای مرگ آن وب سایت است.

مثال: بهبود رتبه با روش دریافت گواهینامه السکا باعث می شود که رتبه یک سایت با بازدید حدود 20 هزار نفر در کنار یک سایت با بازدید 700 هزار نفر قرار بگیرد.(5)

به طور کلی الکسا با تغییرات جدید موجب نارضایتی خیلی از کاربران خود در ایران و سایر کشورهای جهان شده است به طوریکه امروز صاحبان شرکت های تبلیغاتی و وب سایت ها در کشورهای اروپایی، الکسا را معیار مناسبی برای تحلیل سایت ها نمی دانند و از سایت های مشابه آن استفاده می کنند تا اطلاعات دقیق تری به دست بیاورند.(6)

قطعا بحث های فوق،گستردگی و پیچیدگیالکسا بخرید، میلیاردر شوید! بیشتری دارد که می توانستیم در ده‌ها بخش به آن بپردازیم اما هدف از ارائه این گزارش تنها آگاه سازی شرکت های تبلیغاتی و صاحبان وب سایت ها نسبت به فعالیت افراد سودجو در فضای مجازی است.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها